• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • Uller

Hemma från extra möte träff nr 5 redan. Passade på att träna kondition i 40 minuter innan. känns riktigt bra nu.

Ska bara göra mig iordning och sedna ska jag åka och arbeta till 23. ha en bra dag

• Miss Marillion

Jag tänker inte speciellt mycket på märken när jag köper kläder - de ska vara snygga, det är det enda krav jag har! . Kjolen jag hade idag var sista gången, den var jättestor i midjan och satt verkligen inte snyggt, såg jag i en spegel på jobbet...

Jag drömmer våta drömmar just nu om gorgonzolasås, potatisgratänger, smaskiga desserter etc. Ska festa loss på en sån där färdig flaska man kan köpa, chokladen är något av det godaste jag smakat! Ska alltid ha några sådana hemma och inbilla mig själv att det är jättefestligt...

Vad olika pris det är runt om: jag betalar 550 för mina soppor och 866 kronor i månaden här i Malmö - det verkar vara bland de dyraste!! Sur man blir! Fast det var samma sak med Cambridge kom jag på efter ett tag när jag också jämförde priser.

Det enda som inte blev gjort här hemma i helgen var trädgården. Den sparar jag istället till nästa helg. Har fått jätteont i högra bröstupphänget, musklerna alltså, så jag smörjer och smörjer med Zon just nu. Kan lata mig ikväll med andra ord, och läsa en deckare efter kvällspromenaden!

Har ni andra det bra?

• gumman grön

Åhh nu har jag äntligen klippt mig!!!
    Har klippt väldigt kort i nacken ochh längre framåt... Har nog inte haft så kort som i nacken sedan mina första år i livet, men är supernöjd än sålänge.
    Kort kommer att läggas ut på min blogg

• BHJE

Woohoo!
    Jag som var så nervös över vad vågen skulle visa pga att jag inte tränat på hela förra veckan o så har jag tappat 1,45kg och väger nu under 80! Okej, 79,9...haha...men ändå inte 80 Minus 0,7kg till o jag är halvvägs!!!

• Växjömamma1976

Är månadskostnaden bindande? Hur länge då? Man betalar medlemsavgiften + månadskostnad va? Är man hungrig under tiden man bantar? Man lever inte bara på soppor och flytande va? Många frågor... sorry!! Vi har ett nyöppnat viktcenter där jag bor, funderar på att gå med... men jag vet inte!  

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • BHJE
    Växjömamma1976 skrev 2009-09-28 19:58:56 följande:
    Är månadskostnaden bindande? Hur länge då? Man betalar medlemsavgiften + månadskostnad va? Är man hungrig under tiden man bantar? Man lever inte bara på soppor och flytande va? Många frågor... sorry!! Vi har ett nyöppnat viktcenter där jag bor, funderar på att gå med... men jag vet inte!  
    Man binder sig på 1 år o betalar via autogiro varje månad. Vid inskrivningen betalar man medlemsavgiften + första månaden o därefter via autogiro - iallafall var det så där jag går. Allt är tydligen olika beroende på vart i landet man bor.

Vad gäller det där med hunger, sug osv så är det olika för alla. Min sambo var konstant hungrig medans han gick på helfarten (3 soppor + vatten i määängder) under sina 4 veckor medans jag fortfarande är mätt o belåten på mina soppor o mitt vatten. Har idag gått på helfarten i 7 veckor. Många dagar har jag till o med svårt att få i mig allt eftersom jag inte är hungrig. Jag delar mina soppor så jag äter fem måltider om dagen.

Jag vägde 93,2kg måndagen den 10/8 och idag väger jag 79,9kg och har snart kommit halvvägs! För mig är det sååå värt det
  • Miss Marillion

Hej Sussie29! Jag har tecknat mig för 26 veckor och betalar en månadskostnad om 866 kronor. Dyrt, men väl värt pengarna!

• BHJE

Miss Marillion skrev 2009-09-28 20:27:14 följande:

Hej Sussie29! Jag har tecknat mig för 26 veckor och betalar en månadskostnad om 866 kronor. Dyrt, men väl värt pengarna!
    Vad lyxigt...att ni kan välja så kort tid om ni vill det
  • misslindis

Om jag fattat det rätt så har vi 2mån uppsägningstid, annars flyter det på under ett år och under den tiden så blir det billigare vid olika perioder.
    Första 4mån tror jag det är 998:- och om det kanske var resterande som ligger runt 400:-
    Sen vet jag ett annat ställe som tar 99:- efter ett år för att få lov att köpa deras produkter fortfarande...

Att dessa möten kan vara så bra...känner mig alltid gladare o piggare efter att varit där ...tror det har mkt med coachen oxå...

Ställde mig förresten på min egna våg igår och -10kg sa den om man räknar från 1v innan jag startade med x-vaganza och då på 8veckor...sakta men säkert - hmm

• kmh

Grattis Mozilla och Misslindis, visst är det härligt när man når jämna 10 kg eller när det står en ny siffra först på vågen.

Gumman Grön: Vilken skillnad det är på ditt första och sista kort, och den nya frisyren blev jättesnygg.

Pratade protein och träning på träffen igår och att man gärna skulle välja det som man tyckte var svårast/jobbigast för att vikten skall fortsätta att minska in en bra takt. Han sa också att när man har gått ner ett antal kilo är det ännu viktigare att öka belastningen i kilo och tempot på promenader osv eftersom som man inte har samma antal extrakilo längre.

Svar på tråden xtravaganza