Växjömamma1976 skrev 2009-09-28 19:58:56 följande:
Är månadskostnaden bindande? Hur länge då? Man betalar medlemsavgiften + månadskostnad va? Är man hungrig under tiden man bantar? Man lever inte bara på soppor och flytande va? Många frågor... sorry!! Vi har ett nyöppnat viktcenter där jag bor, funderar på att gå med... men jag vet inte!
Man binder sig på 1 år o betalar via autogiro varje månad. Vid inskrivningen betalar man medlemsavgiften + första månaden o därefter via autogiro - iallafall var det så där jag går. Allt är tydligen olika beroende på vart i landet man bor.
Vad gäller det där med hunger, sug osv så är det olika för alla. Min sambo var konstant hungrig medans han gick på helfarten (3 soppor + vatten i määängder) under sina 4 veckor medans jag fortfarande är mätt o belåten på mina soppor o mitt vatten. Har idag gått på helfarten i 7 veckor. Många dagar har jag till o med svårt att få i mig allt eftersom jag inte är hungrig. Jag delar mina soppor så jag äter fem måltider om dagen.
Jag vägde 93,2kg måndagen den 10/8 och idag väger jag 79,9kg och har snart kommit halvvägs! För mig är det sååå värt det