• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE
    millan skrev 2009-09-27 23:12:29 följande:
    Blir såååå nyfiken på det här!! Ska på personligt möte på tis, har sökt att få bli testperson. Men det är ju sjuuukt dyrt!!! Hur har ni råd?????? Vill någon berätta ca pris, inskrivningsavgift, medlemsavgift, månadskostnad, veckokostnad, pris på soppor mm???? Vill såååå gärna men som ensamstående så är ekonomin ganska ansträngd
    Jag tyckte också att det var nått sjukt dyrt men räknar man på vad man lägger ut på mat, fika, gotter osv varje månad så är det inte så dyrt längre...även om det är mycket pengar. Vad jag har förstått så kostar det olika beroende på vart i landet man bor men detta är mina priser:

Medlemsavgift 400kr (en engångssumma)
    790kr/månad för gruppträffar, material samt träning på gym (öppet 06:00-22:00 alla dagar)
    Mat (soppor) för en vecka 609kr

Både jag o sambon går på detta - han har dock börjat äta sen ett par veckor tillbaka.

Jag är supernöjd med detta och tycker lätt det är värt varenda krona. Men jag har också varit ensamstående en gång i tiden o vet att pengar är ett otyg när man ska pussla med dem.

Tycker du ska sätta dig ner en dag o göra en överslagsräkning på vad du lägger i månaden på mat, gotter o sånt som man inte behöver..tex cigg/snus om man nu har den lasten. Coca cola osv. Man får ju saka en hel del när man påbörjar sin viktresa o kanske handlar det bara om några hundra kronor mer mot om man fortsarr i samma bana som innan man började. Vill också säga att räkna på det ordentligt innan du skriver in dig o skriver på deras avtal...dom är benhårda med sin betalning; ska mycket till för att man ska slippa ur avtalet.

Önskar dig lycka till o hoppas du får plats som testperson
  • gumman grön

Kan bara inflika att månadskostnaden verkar skilja sig från olika viktcenter, här betalar vi mer de första 4 månaderna, sedan sänks priset rätt rejält (har inte priserna i huvudet nu).
    Och en veckomeny mat på helfart går på 499 kronor.

Sedan har vårt gym öppet 8-19 mån-tors och 8-17 fredagar och stängt på helger.
    Så du får nog kolla upp vad som gäller där du ska gå.

Men det är ju en investering för livet!!

• kmh

Jag räknade ut att det blir ungefär samma som om jag går på viktväktarna + träningskort (s0m jag redan hade). I gymmet (öppet varje dag) ingår gruppträning typ step, dans, box mm, tillgång till simhallen med simning eller vattenträning + barnpassning. Vi kan betala i förväg för ett helt år så det du kan göra är ju också att spara pengarna i förväg och sedan börja när du har tillräckligt för ett år eller åtminstone så att du vet att du klarar av det ekonomiskt. När det gäller maten kostar det 540 kr per vecka 2430 i månaden. Jag har tidigare ätit ute de flesta dagarna vilket kostar mig ca 1300 då blir det ca 1000 kr för frukost och lunch. Då har jag inte räknat med hämtmat, godis, dricka, fika osv.

Om jag blir av med min övervikt och blir normalviktig med normalt BMI, tränar regelbundet, äter ordenligt så tycker jag det är värt varenda krona. Har haft det så här sedan -97 och min vikt begränsar till viss del det jag gör och mycket hur jag har mått.

Det som kommer bli dyrt när jag om 14 kg kommer behöva köpa en helt ny garderob, dessutom kommer allting passa så risken finns ju att man blir shoppinggalen.

• Miss Marillion

Gör som jag - handla på Tradera under viktnedgången! Gud så mycket fina saker jag har handlat där, till nästan inga pengar alls! Ska dessutom börja sälja av mina kläder som är för stora, alltid kul med lite extra pengar i plånboken!

• misslindis

Miss Marillion skrev 2009-09-28 09:31:37 följande:

Gör som jag - handla på Tradera under viktnedgången! Gud så mycket fina saker jag har handlat där, till nästan inga pengar alls! Ska dessutom börja sälja av mina kläder som är för stora, alltid kul med lite extra pengar i plånboken!
    Hur är det att sälja vuxna kläder på Tradera? ...lika som med barnkläder?
  • gumman grön

Jag håller på att sälja av mina förstora kläder på tradera, och det går jättebra.
    Har väldigt mycket kläder från zizzi vilket verkar vara populärt

• misslindis

gumman grön skrev 2009-09-28 09:35:09 följande:

Jag håller på att sälja av mina förstora kläder på tradera, och det går jättebra. Har väldigt mycket kläder från zizzi vilket verkar vara populärt
    Låter som det ska vara speciella märken för att det ska gå extra bra på den "avdelningen" oxå... =)
  • BHJE

Miss Marillion skrev 2009-09-28 09:31:37 följande:

Jag handlar också mycket på Tradera...både till mig själv o barnen. Har alltid gjort
  • BHJE

Ikväll har vi gruppträff o då är det vägningsdag. Har inte tränat eller varit aktiv på hela förra veckan så man är lite smånervös inför just vägningen. Hoppas den pekar nått ner iallafall.

• misslindis
    mozilla skrev 2009-09-28 12:11:19 följande:
    Ikväll har vi gruppträff o då är det vägningsdag. Har inte tränat eller varit aktiv på hela förra veckan så man är lite smånervös inför just vägningen. Hoppas den pekar nått ner iallafall.
    Det gör den...
Svar på tråden xtravaganza