• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • misslindis
    januscha skrev 2009-11-17 23:00:46 följande:
    Är de nån som har nå bra förlag på upptrappnings-mellanmål....står att man bara ska ta påsarna till frukost-lunch-middag....känns bara som onödigt dyrt! kan man inte bara byta ut de mot nåt annat som innehåller 165kacl? typ steckt ägg och morötter/ ett glas filmjölk/mm??? nån..förslag? hur har ni andra gjort vid upptrappningen?
    Jag tog annat som kunde vara som ett mellanmål...kollade på förslagen som finns på halvfart bl a...
    Jag gjorde ju upptrappningen pga att jag inte klarade av påsarna längre så jag var ju tvungen att hitta annat...
    Testa deras bars idag och den första med choklad-mint var ok =)
  • januscha

muminlina= klart du kommer o få unna dej godsaker oxå=) jag va för 5 år sen viktväktare och gick ner 18 kg och kan säga att jag under hela den perioden drack alkohol varje vecka fast jag tog mej ett x träningspass...och självklart unnade jag mej godsaker oxå...måste kanske säga att jag höll min vikt i 2,5 när jag va klar men tyvärr så drabbades familjen av jobbiga besked och jag tappade livsgnistan och sket fullständigt i träning och mellanmål och nu är jag där igen och gör ett nytt försök att gå ner och hoppas på att inga tråkiga besked ska drabba mej den här gången=)

De viktigaste är att äta ofta och lite och någelunda nyttigt=) Tyckte att jag inte gjorde nå annat än åt när jag va viktväktere..

Men om man kollar atkins-metoden så rekom. ex chockladbitar till mellanmål=)hahahh....

• januscha

Misslindis=) tack,ska kolla...vill vara förberedd när jag troligt vis startar upptrappning i helgen el efter=)

bars kanske vore nåt...vet du vad de innehåller i kacl? vet du va de kostar?

• misslindis
    januscha skrev 2009-11-17 23:10:13 följande:
    Misslindis=) tack,ska kolla...vill vara förberedd när jag troligt vis startar upptrappning i helgen el efter=) bars kanske vore nåt...vet du vad de innehåller i kacl? vet du va de kostar?
    Hos oss kostade de 30:- eller för en vecka(7st) blev det 169:- ...vet inte vad det innehåller i kacl - står på kanske? Kan titta imorgon isf för nu längtar sängen...gissar visserligen på att det är liknande vad en VLCD-påse är...fast det kanske inte är aktuellt med tanke på priset ändå
  • januscha

kolla gärna imorgon...ska söka lite på nätet ang mellis som ligger runt 160 kacl...tror ilängden att de blir billigare och typ ta nåt glas lättfil med bäär ex...=)natti

• Miss Marillion

Godmorgon!

Jag börjar min upptrappning på fredag, men har varit så stressad att jag inte hunnit förbereda det ännu. Var dock och handlade på XV igår och passade på att köpa bars också. De ser jag verkligen fram emot, tyckte att Cambridge bars var jättegoda! Dock ska man inte äta bars under själva upptrappningen sa min konsulent, utan de får jag först testa till nästa helg.

Det känns märkligt att börja äta, och lite läskigt. Men som jag planerat det så går jag på halvfart fram till februari, och så blir det två månader till på helfart.

Nu när jag går över till halvfart kommer jag också att börja träna, har introduktionspass på måndag. Det känns jättebra!

• Zhara

jag ser jättemycket fram emot att få börja äta sen. jag har alltid ätit hyfsat nyttig förutom det jag stoppat i mig emellan måltiderna Något som jag saknar nu är frukt, äpple banan annanas sharon o melon.......
    Jag kommer garanterat att unna mig saker och jag har tanken att vill jag äta då får jag jobba för det oxå och det gör mig ingenting! Ska köpa ett par löparskor och börja jogga tänkte jag, perfekt på helgen när inte gymmet har öppet

• BHJE

God morgon alla o välkomna ni nya

Ang bars så ska man tänka på att ett bar är samma som två påsar dvs ett halvt bar till mellis o inte ett helt!

Hanna91:
    Min första vecka tappade jag 3kg eller 3,5 (minns inte riktigt) och sen har jag legat i snitt 1,5 ner i veckan under de andra 11 veckorna på helfart. Jag har tränat på gym 2-3ggr/vecka samt promenerat 1-3 dagar i veckan.

• BHJE

Muminlina:

Visst kan du äta allt i framtiden, det gäller att man hittar en balans och att man inte äter så som man gjorde förr. Man får balansera så man inte riskerar att falla tillbaka i gamla vanor och det lär ju bli den tuffaste delen på hela den här resan. Jag vet ju tex att chips är som en drog för mig så det kommer jag ALDRIG någonsin att äta igen. Låter kanske tramsigt men det räcker med en smula sen är jag fast igen, det vet jag av gammal erfarenhet. Men en balans...den måste man hitta

Var ju uppe på mitt XV igår och fotades till deras rekamannonser..haha..kändes skoj och jag blir alltid lika förvånad över hur jag ser ut. Jag ser att jag gått ner men det känns inte som jag när jag ser korten tex. Tyckte inte att jag såg vidare smal ut på bilden hon tog, då tog hon upp inskrivningsbilden o satte sidan om och shiiit...det var som en helt annan person För "besväret" att ställa upp på en framtida annons belönades med en veckormeny dvs 21 påsar eller 17 färdigblandade/bars så det blev 17 chokladdrinkar. Barsen tänker jag undvika då jag är rädd för att falla i chokladträsket...haha

• BHJE

Miss Marillion:

Ligg steget före hela tiden så du alltid har mat hemma o i kylen. Jag lagar ju morgondagens kyckling redan idag. Har även gjort köttfärsbiffar till ett helt harem som jag har i frysen o bara kan ta fram. Att stå utan ätbart en dag tror jag är den stora faran, då är ju risken att man blir så hungrig att man tar vad som finns hemma så att säga. Jag var också nervös inför hur det skulle gå men det går förvånansvärt enkelt och är inte jobbigare än tiden på soppa..vilket jag trodde det skulle bli

Svar på tråden xtravaganza