• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • Hanna91

Hej Hej,
    Hoppas det är okej om jag hoppar på här?
    Jag har varit här innan, men tog en pause från allt :D

Jag började på XV 21 maj i år och höll på i ca 14v på helfart
    utan fusk och lyckades gå ner 28kg. Min start vikt var 123,6 och
    nu ligger jag på 97, (gått upp lite under jämnvikten )

Nu ska jag köra ett räjs på helfart och mitt mål är o bli av med mina
    sista 17 kilo.

Men har en liten fråga:D Vad vägde ni när ni började och hur mkt gick ni ner efter första veckan, andra veckan o hur mkt tränade ni då?

Kraamis

• Zhara
    emelud skrev 2009-11-17 09:54:12 följande:
    Hej!Har länge varit inne och läst i tråden och tycker det är så otroligt motiverande att läsa om era framgångar.Jag började på Xtravaganza den 1/6 och körde helfart i 4 veckor. Detta resulterade minus 7.5 kilo ca. Lite mer kanske eftersom jag omvandlat en del fettmassa till muskelmassa. Ja ja, i vilket fall som helst så tappade jag kontrollen lite när jag började med halvfarten och har inte riktigt hittat tillbaka. Igår blev det nystart för min del på helfart och ska till att börja med köra till jul. Har ca 20 kg till att bli av med, så nu hoppas jag att motivationen ska finnas där och att jag lyckas!Något som känns väldigt positivt med att jag klev in i detta är att jag verkligen kommit igång med träningen. När det finns luckor i det rätt inrutade privatlivet kör jag step up och spinning nere på gymet. Annars blir det löpning. Så praktiskt, bara på med kläderna och ut och springa. En liten fråga: Hur gör jag för att piffa upp sparrissoppan och grönsakssoppan? Känner att det behövs...
    jag har i lite färsk dill o persilja då smakar den so ängamat nästan!
  • emelud

Hanna91 - tror att vi "hängde" i XV-tråden tillsammans i somras. Fantastiskt att du gått ner så mycket! Helt otroligt tycker jag! Hejja hejja!

Jag började på 96,8 och gick ner till 83 som minst, nu ligger jag på 88. Hade tänkt mig att gå ner till 68 ca.

Vi har ju ungefär lika mycket kvar, vi får peppa varandra.

/emelud

• Hanna91
    emelud skrev 2009-11-17 16:20:43 följande:
    Hanna91 - tror att vi "hängde" i XV-tråden tillsammans i somras. Fantastiskt att du gått ner så mycket! Helt otroligt tycker jag! Hejja hejja!Jag började på 96,8 och gick ner till 83 som minst, nu ligger jag på 88. Hade tänkt mig att gå ner till 68 ca.Vi har ju ungefär lika mycket kvar, vi får peppa varandra./emelud
    Ja de får vi göra =) Men hur mkt gick du ner första veckan med XV?
    Är inne på min andra dag nu och de är såååå segt. Skulle bli så peppad om
    jag fick reda på allas resultat efter en vecka :D
  • januscha

Äntligen så närmar jag mej mitt delmål på xv,är inne på min 3 1/2 vecka och vägde mej igår= 7.4 kg...åh va lycklig jag blev...till fredag så är de 4 v och funderar stark på att köra upptrappning i några veckor och sen hoppa på helfarten igen=)

just nu har jag precis 8.4 kg kvar men de rekom. att gå ner 2 kg yttligare,alltså 60 kg så jag har två kilo o gå upp....

välkommen alla nya som gammla=) tänk att de är så kul och läsa om er andra som oxå genomgår en förändring=)))

• januscha

Uller= gick du inte ner nåt på de 4 v som va upptrappning?? läste de som att du hade gått upp 2 kg?

• Muminlina

Mozilla: Å vad du är duktig - grattis!!! Så härligt.

Jag måste fråga er en sak... Hur tänker ni på mat i framtiden, alltså efter viktnedgång? Jag ser fram emot att följa XV recept och menyer, men jag har börjat få lite panik - får man ALDRIG MER äta nått gott? Får jag ALDRIG någonsin smaka på ostbågar igen? Fika på stan? För inte tala om alkohol?!

Jag höll på att börja gråta förut ikväll när jag bakade min favvoäpplekaka till gäster som kommer imorgon, just för att jag saknade det så otroligt mycket...
    Annars så har jag all anledning att vara glad idag - har gått ner 20 kg!!! (21kg kvar)Men ibland hjälper det inte att tänka på de försvunna kilona, jag vill kunna äta lite gott.

Förlåt min negativa attityd, men jag undrar verkligen hur ni tänker.

Ang sparrissoppan så har jag hittat en fantastiskt god krydda på Ö&B, India heter den och innehåller bara 3 ingridenser, chili, spiskummin o ? Hm - har glömt den tredje men den är väldigt god, o stark!

• misslindis

Muminlina - såklart du ska kunna äta gott/onyttigt i framtiden...viktigt är att tänka på mängden och sen att du kanske går en extra lång promenad då du smakat en liten liten bit av din goda äpplepaj

Jag kan ju berätta att jag redan nu smakat på icke bra saker och man mår inte bra efter det...ångest och ont i magen även om det varit väldigt lite...så man lär sig en läxa, iaf jag!
    När det gäller alkohol så lockar det inte med kolsyra så öl är nästan borträknat totalt för mig nu el liknande med kolsyra ...ska faktiskt ut på lördag och partaja men har lovat mig själv att inte dricka en droppe alkohol efter tolv och mkt vatten(så man blir mätt)

Jag var på enskilt möte idag med min coach då jag missade förra veckan...och det var sista träffen av intensiv - så roligt när man fick träffa henne och höra kommentaren då det var minst en månad sedan vi sågs...Oj, vart har du tagit vägen? Och min kommentar blev - jag som e så trött nu...hahaha

• januscha

Är de nån som har nå bra förlag på upptrappnings-mellanmål....står att man bara ska ta påsarna till frukost-lunch-middag....känns bara som onödigt dyrt!

kan man inte bara byta ut de mot nåt annat som innehåller 165kacl? typ steckt ägg och morötter/ ett glas filmjölk/mm??? nån..förslag? hur har ni andra gjort vid upptrappningen?

Svar på tråden xtravaganza