• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • kmh

Gumman Grön: Hoppas du hittar tips vad du bör äta för att få bättre ordning på din mage. Du har gjort fantastiska resultar. Om det går lite knackigt idag så finns det alltid en chans till en bättre dag imorgon.

Strommis: Vad duktig du är! Det är inte alltid lätt när man är borta, särskillt i början.

Muminlina: Fantastiskt resultat, gissar att dina byxor också fladdrar.

Misslindis: Smart att ta med smakråd på shoppningen. Våga prova en mindre storlek än vad du tror du kan ha är mitt tips och om du ligger mellan 2 storlekar köp den mindre.

Zhara: Testa att mät dig om du vill ha koll, tills den 16:e kommer det ha hänt massivs.

Idag har jag varit på födelsedagskalas med släkten och min fasters reaktion var ändå roligast hon kände knappt igen mig. Halvfarten har fungerat bra och min mage har skött sig till skillnad från igår. Däremot fick jag ett blodtrycksfall när jag skulle handla i en affär. Var tvungen att böja mig ned och fick ett glas vatten av expediten. Kände mig ganska fånig, men som tur var mådde jag bättre efter en liten stund.

• millan

Gud vilken tuff helg! Här ha det blivit bakslag Har börjat på min 5:de vecka. Har stått stilla ett tag på 6kg men när jag vägde mig i fredags på jobbet så hade jag helt plötsligt gått ner 9 KG superdupernöjd!

MEN...har syndat lite både fre och lör! Vet att man INTE ska belöna sig med mat men jag vet inte varför jag trillade dit på sonens glass och lördagsgodis. Men men nu skiter jag i denna helgens misstag och startar om imorgon (söndag). Måste bra tillägga att lör natten låg jag i MAGSMÄRTOR! Alltså det är inte värt att synda! Frukanssvärt

Hoppas inte kroppen tagit "skada" av mina misstag. Skulle såååå gärna vilja ha eran karaktär! Varför skall det vara så svårt ibland?

Har stått emot restaurangbesök med jobbet, tog bara en loka då och drack min soppa lite senare, har stått emot kakor, glass, godis och goa middagar, men så helt plötsligt en dag så faller man!
    Kan inte riktigt förstå varför man vissa dagar är starkare och har mer karaktär???

Hoppas inte detta misstaget syns på vågen det räcker att det känns i pinsamt...

• Miss Marillion

Millan, döm inte dig själv så hårt! Jag hoppas innerligt att båda godis och glass var riktigt gott, och så startar du bara om! Det har jag gjort flera gånger, och det funkar, tack vare det du lärt dig, och viljan att nå ditt mål. Det är bara att börja om igen! Du har missat ett par dagars viktnedgång, men det tar du igen fortare än kvickt!

Lycka till nu!

• strommis

muminlina, wow vilket resultat, det är ju hur mycket som helst=)

misslindis, vad roligt att kläderna blivit förstora, enda "nackdelen" är att det blir lite dyrt med alla nya kläder, MEN ROLIGT.

Millan, bara att ta nya tag.

Dag 4, det är farsdag och vi ska åka till svärföräldrarna på middag, jag har även bakat en tårta;( ska lyssna på cd:n jag fick av coachen innan vi åker dit så jag är riktigt peppad;) men jag känner mig faktiskt inte sugen på att fuska, det blir nog bara jobbigare då + att jag har ju testgruppen att tänka på man vill ju visa resultat.

• BHJE

God morgon säger vi i detta hemmet trots det sena uret
    Var på gåsamiddag hemma hos svärisarna igår och det gick kanon. Jag hade med mig egen mat och största prövningen för mig var när stora chipsskålen åkte fram (chips har varit min last o drog) men jag klarade det superbt. Sambo nallade, men inte jag och det är stort *STOLT*

• Miss Marillion

Mozilla, strongt gjort! Jag kan verkligen längta efter chips så jag blir alldeles gråtfärdig! Fast känslan av att klara av är faktiskt bättre än att äta en massa chips!

• BHJE

Miss Marillion skrev 2009-11-08 11:35:52 följande:

Mozilla, strongt gjort! Jag kan verkligen längta efter chips så jag blir alldeles gråtfärdig! Fast känslan av att klara av är faktiskt bättre än att äta en massa chips!
    Ja, jag var väldigt nöjd med mig själv...att jag lyckades stå emot. Har varit nervös för den här prövningen sen vi startade vår resa. Chips är bannlyst i vårt hem.
  • Miss Marillion

Fast just nu längtar jag allra mest efter broccoli, kokt i grönsaksfond (vet att jag är tjatig om det, men jag längtar verkligen!!!)

• BHJE

Miss Marillion skrev 2009-11-08 13:26:08 följande:

Fast just nu längtar jag allra mest efter broccoli, kokt i grönsaksfond (vet att jag är tjatig om det, men jag längtar verkligen!!!)
    Men du, det är ju en bra o nyttig matlängtan
  • kmh

Mozilla vad duktig du är!

Strommis: Hoppas det går bra idag

Millan: Vi fick tipset att om man ätit något man inte borde och sedan mått dåligt fokusera på det och komma ihåg det tills nästa gång man får ett sug efter att äta fel för att förhindra att man gör likadant igen. Coachen vill också att vi fortsätter fylla i våra svåraste situationer och hittar lösningar på dem.

Själv är jag förvånad att det går så bra med vikten under upptrappningen. Har gått ner ett par hekto även fast jag har börjat äta mat och är på dag 3. För en stund sedan åt jag rökt lax med lite wasabi på tillsammans med sallad, jättegott. Det konstiga är att jag inte är sugen på bröd, pasta eller potatis, är helt nöjd med att äta protein och grönsaker.

Svar på tråden xtravaganza