• linjes

Komvux

I morgon sätter jag mig i skolbänken igen för att läsa in matte B..

Mitt mål är att läsa till sjuksköterska och det enda hindret är matten som jag har jättesvårt för

Någon mera som ska läsa in behörighet för högskolan nu i höst?

Stöd,peppning och råd ges i denna tråd så välkomna in

• Svar på tråden Komvux
  • linjes

Vi har oxå 2 timmar i veckan,el egentligen 4 men då blir det räkna matte 2 timmar på raken och det pallar jag inte..Jag räknar bäst hemma

• Matillin

Ja visst är det jobbigt att ha så lite tid.
    Hur går det för er då?

• Det svarta fåret

För mej går det ganska bra nu, har första matteprovet om två veckor så ska inte säga för mycket. Känns som om jag fattar det mesta just nu iallafall.

• linjes

För mig går det halvbra,har för mycket i huvudet just nu,sonens utredning för adhd och asperger och det faktum att han inte går till skolan

• MAGU

För mig har det hittills också gått bra i matten, det känns änsålänge som jag är med på lektionerna och förstår utan problem de olika räknesätten. Det är klart att man ibland stöter på problem, men inget som inte går att lösa. Vilken bok använder ni och vart i boken befinner ni er? Just nu håller vi på med vinklar efter att ha klarat kapitlet med fullständiga andragradsekvationer.

• Ina78

Här är en till vuxare...läser matte B på distans under fem veckor. Jobbigt men det går även fast man har en liten plutt på åtta månader. Snart klar och sen ska jag aldrig öppna denna jäkla matte bok mer :)

• Matillin
    Ina78 skrev 2009-09-17 12:25:19 följande:
    Här är en till vuxare...läser matte B på distans under fem veckor. Jobbigt men det går även fast man har en liten plutt på åtta månader. Snart klar och sen ska jag aldrig öppna denna jäkla matte bok mer :)
    Oj i så snabb takt då är det heltid distans.
    Du måste vara duktig i matte eller ha ett matteproffs till man hemma att fråga.
    Måste ju vara omöjligt annars om du har en bebis hemma också, eller?

Vi använder matematik 4000

• linjes
    Ina78 skrev 2009-09-17 12:25:19 följande:
    hur klarar du det,du måste ju sitta dag och natt
  • Matillin
    linjes skrev 2009-09-17 12:47:09 följande:
    hur klarar du det,du måste ju sitta dag och natt
    Ja eller ha en arbetslös man eller dylikt som tar hand om bebisen under tiden *gissar*?
  • Ina78
    Matillin skrev 2009-09-17 12:49:25 följande:
    Ja eller ha en arbetslös man eller dylikt som tar hand om bebisen under tiden *gissar*?
    Han arbetar men är duktig i matte så när han kommer hem från sina flygningar så pepprar jag honom med matte frågor :)
    Skamm den som ger sig :)
Svar på tråden Komvux