• linjes

Komvux

I morgon sätter jag mig i skolbänken igen för att läsa in matte B..

Mitt mål är att läsa till sjuksköterska och det enda hindret är matten som jag har jättesvårt för

Någon mera som ska läsa in behörighet för högskolan nu i höst?

Stöd,peppning och råd ges i denna tråd så välkomna in

• Svar på tråden Komvux
  • Tina3barnsmamma

Jag har suttit hemma och försökt räkna lite, börjat med träddiagram. Inte så svårt som jag trodde, men har inte kommit till den svåra delen ännu.
    Vilken bok rekommenderar de att du ska läsa? Jag har mattematik 4000.

• linjes
    Tina3barnsmamma skrev 2009-08-24 15:50:56 följande:
    Jag har suttit hemma och försökt räkna lite, börjat med träddiagram. Inte så svårt som jag trodde, men har inte kommit till den svåra delen ännu. Vilken bok rekommenderar de att du ska läsa? Jag har mattematik 4000.
    Vi har inte kommit så långt,det tar dom i morgon på första lektionen..
  • Filippa
    linjes skrev 2009-08-23 20:50:15 följande:
    Vad får man jobba med efter den utbildningen? Japp här hjälps vi åtLycka till själv
    Man kan bli Kvalitetstekniker, Produktionsledare, Underhållstekniker el Produktionstekniker.
    Skall ha matte B i morgon i 4h med lärare som tur är.
    Ha de plugga på nu!
  • mrsjonte

Har läst matte b och har svårt för matte men lyckades på något sätt få ett G.
    Så lycka till!

• linjes
    mrsjonte skrev 2009-08-25 09:38:36 följande:
    Har läst matte b och har svårt för matte men lyckades på något sätt få ett G. Så lycka till!
    Tack,var nära att gå hem idag men jag tog mig i kragen och gick på lektionen och det gick bra
  • Det svarta fåret

Jag går också på komvux. Än har det inte varit en enda vettig lektion men snart så... Jag ska läsa Samhälle A, Engelska B, Matte B, Datorkunskap, Historia A, Psykologi A och Företags ekonomi. Plus naturkunskap B men det läser jag på distans.
    Hade första mattelektionen idag men vi fick inte ens böcker för läraren skulle prata med alla enskilt. Tråkigt att det ska vara så segstartat.

• linjes

Jo det är ju segt i början,men vi fick böckerna och har räknat lite idag mest för att läraren skulle se vart vi ligger..

Tur jag bara har ett ämne att läsa in..tycker kärnämnena är så tråååkiga

• Matillin
    Filippa skrev 2009-08-23 20:31:33 följande:
    Jag börjar i morgon fast en Ky- utbildning Produktionsutvecklare.Min mardröm är engelska, har inte godkänt i detta men kom in endå på den, tur.Vi kan hjälpas åt.Jag är bra på Matte och hjälper gärna till så kan ni hjälpa mig på engelska.Lycka till nu i morgon!
    Jag kan hjälpa dig med engelskan.
    Läste b kursen i våras och fick mvg.
    Här är det tvärt om, bra på engelska men matte, not so good

Läser matte b nu i höst och företagsekonomi b.
    Ska också göra högskoleprovet i oktober.
    Lite trist är att jag bara hunnit göra halva mattekursen när provet är, så det lär väl inte gå så bra på provet.
    Men då får man försöka i vår igen

För mig har skolstarten inte varit så bra.
    Barnen har börjat med att vara sjuka SJÄLVKLART.
    Så jag känner att jag har massvis att läsa för att komma ikapp
    Som tur är kommer mina föräldrar hit imorgon så då ska jag passa på att läsa läsa läsa.

Hur gör ni med vabbning om barnen är sjuka?
    Tar era män/sambo det också?
    Min man är lärare och har fått ny klass precis så han har inte kunnat vara hemma.
    Men nästa gång får han banne mig ta vabbning för jag räknar med att det lär bli det snart igen när man har småbarn på dagis
  • linjes

Jag går inte heltid och så gör det inget om man missar en lektion eftersom det är eget ansvar så det är bara att räkna hemma om kidsen skulle bli sjuka..

• Matillin
    linjes skrev 2009-08-26 07:32:23 följande:
    Jag går inte heltid och så gör det inget om man missar en lektion eftersom det är eget ansvar så det är bara att räkna hemma om kidsen skulle bli sjuka..
    Ok vad bra.
    Om dom är sjuka någon dag är det ju lugnt men som nu blev första stora tjejen sjuk i feber 2-a dagen på dagis förra veckan.
    Båda var sen tillbaka 1 dag på dagis och sen fick lilla tjejen vattenkoppor och har varit hemma 1 vecka nu och kommer vara hemma tom måndag
    Man får inte så mycket lästid direkt, känner lite smått panik.
    Hade det varit stora tjejen som var hemma hade man ju kunna satt henne framför tv-n nån timme för att få pluggtid men den yngsta är inte så road av sånt ännu, och är som ett plåster på mig.
    Brukar inte ha barnen framför tv-n annars men i nödsituationer är det bra
    nästa vecka räknar jag med att stora tjejen också får vattkoppor då hon inte haft det
    Tur att man började plugga deltid första terminen!!
Svar på tråden Komvux