• linjes

Komvux

I morgon sätter jag mig i skolbänken igen för att läsa in matte B..

Mitt mål är att läsa till sjuksköterska och det enda hindret är matten som jag har jättesvårt för

Någon mera som ska läsa in behörighet för högskolan nu i höst?

Stöd,peppning och råd ges i denna tråd så välkomna in

• Svar på tråden Komvux
  • MAGU
    Matillin skrev 2009-09-23 19:02:30 följande:
    Härligt, me too.Antar att dom flesta har den nu.Imorgon är det prov på kapitel 2 för mig, sitter och räknar för fullt, tar lite paus nu.Börjar knata in det jag inte hunnit räkna ännu men det är 4 sidor kvar .-oSen skippar jag c uppgifterna för annars kommer jag aldrig hinna.Har 3 h imorgon med efter jag lämnat barnen på dagis som jag hinner plugga.Provet börjar kl 1..huga!
    Vi har inte den boken, vi har "Matematik A till E".
  • Det svarta fåret

Jag sökte också sjuksköterska. Vår bok heter matematik B för gymnasiet den är från liber. Usch idag ska jag skriva en engelsk tidningartikel, tror inte det går bra alls men jag ska göra mitt bästa.

• Det svarta fåret

Det går ganska så bra för mej. Fick tillbaka provet idag och hade G. Tyvärr hade jag en massa slarvfel så hade jag varit noggranare hade jag fått vg. Men skönt med ett g iallafall.

• linjes

Förstår det,jag räknar på för fullt här hemma,kommer visst aldrig iväg på lektion Är inte barna sjuka så är det hunden som är sjuk

• Det svarta fåret

Ja mycket sjukdom verkar det vara. Mina barn var sjuka förra veckan men gubben fick vara hemma då. Vad är det med hunden? Inget allvarligt hoppas jag. Huvudsaken är ändå att man räknar inte vart, bara man förstår så går det bra.

• riot

Ah, är det möjligtvis någon som kan hjälpa mig? Jag har fastnat på något som jag i vanliga fall tycker är enkelt men nu verkar det ha kört ihop sig i huvudet, kan inte klura ut det!

Jag har en rätvinklig triangel där en sida är 25, en sida är 32 och jag ska ta reda på vad den tredje sidan är. Eftersom triangeln är rätvinklig får jag för mig att jag ska använda 90grader i uträkningen(90- 25+32=) men samtidigt så är väl en triangel alltid 180 cm sammalagt? (180-25+32=)

Jag kommer bara inte på det, hur det hör ihop och vilket jag ska använda!

• linjes

Det svarta fåret skrev 2009-10-02 14:24:47 följande:

Ja mycket sjukdom verkar det vara. Mina barn var sjuka förra veckan men gubben fick vara hemma då. Vad är det med hunden? Inget allvarligt hoppas jag. Huvudsaken är ändå att man räknar inte vart, bara man förstår så går det bra.
    Näe han är bättre nu,men han var dålig i magen ett tag,trodde han var förstoppad ett tag men till slut kom det..
  • MAGU
    riot skrev 2009-10-02 14:25:35 följande:
    Ah, är det möjligtvis någon som kan hjälpa mig? Jag har fastnat på något som jag i vanliga fall tycker är enkelt men nu verkar det ha kört ihop sig i huvudet, kan inte klura ut det!Jag har en rätvinklig triangel där en sida är 25, en sida är 32 och jag ska ta reda på vad den tredje sidan är. Eftersom triangeln är rätvinklig får jag för mig att jag ska använda 90grader i uträkningen(90- 25+32=) men samtidigt så är väl en triangel alltid 180 cm sammalagt? (180-25+32=)Jag kommer bara inte på det, hur det hör ihop och vilket jag ska använda!
    Phytagoras sats?
  • riot
    MAGU skrev 2009-10-02 17:16:55 följande:
    Phytagoras sats?
    Kom på det till slut. Det tog några timmar dock. Tack för svaret.
Svar på tråden Komvux