• linjes

Komvux

I morgon sätter jag mig i skolbänken igen för att läsa in matte B..

Mitt mål är att läsa till sjuksköterska och det enda hindret är matten som jag har jättesvårt för

Någon mera som ska läsa in behörighet för högskolan nu i höst?

Stöd,peppning och råd ges i denna tråd så välkomna in

• Svar på tråden Komvux
  • Matillin
    Filippa skrev 2009-08-27 18:27:21 följande:
    Tack jag tar gärna emot hjälp. Hojtar till när det behövs!
    Gör så, förhoppningsvis kan jag hjälpa till.
  • Det svarta fåret

Idag fick jag mattebok, kändes som om jag har lite koll på det men man får väll se sedan när man räknat ett tag. Jag tycker bara lärarna är för dryga, vi gör nästan ingenting på lektionerna och jag förväntade mej lite bättre tempo. Visst det kan vara skönt att slappa men jag vill få mina betyg klara istället.

• Filippa

Det svarta fåret skrev 2009-08-28 14:00:37 följande:

Idag fick jag mattebok, kändes som om jag har lite koll på det men man får väll se sedan när man räknat ett tag. Jag tycker bara lärarna är för dryga, vi gör nästan ingenting på lektionerna och jag förväntade mej lite bättre tempo. Visst det kan vara skönt att slappa men jag vill få mina betyg klara istället.
    Vi skulle kunna dela lika för våran går fort som tusan.
    Skall ha tenta v43 på hela b boken.
  • linjes

Vårat internet har vart nere så nu har man gått på fl avänjing ett tag..

Hursomhelst så har jag inte räknat någonting för jag har haft en tandvärk från hell och har inte fungerat som människa,idag tror jag och hoppas att det har släppt lite..

Vi har en tunn mattebok känns bra..räknar med matte 4000

Vi sitter bara och räknar på lektionerna frågar om vi behöver hjälp och inga prov kommer vi ha heller

• Det svarta fåret

Vi ska hinna ha prov på varje kapitel, tror det är fyra plus något nationellt prov, jag ska vara klar i november så jag får räkna på själv istället för att följa gruppen. Har räknat en del och det har gått bra. Vi fick välja om vi ville ha en vanlig bok eller en light bok, fast med light kan man bara få G.

• Matillin

Vi får se vem som får högst betyg i mattekursen sen i höst/vinter då
    Jag gör nationella matteprovet i början av december och har nog bara någon läxa innan dess?
    Jag slår i alla fall vad om att det inte blir jag som får högst betyg i den kursen..hahaha..

• Det svarta fåret

Jag får nog inte heller högst betyg i matten, men den värsta är engelskan, hur fasen ska jag lyckas få ett G, jag kan inte uttala engelska. Nu har vi dessutom ljudskrift. Känns hopplöst.

• Matillin
    Det svarta fåret skrev 2009-08-29 21:00:01 följande:
    Jag får nog inte heller högst betyg i matten, men den värsta är engelskan, hur fasen ska jag lyckas få ett G, jag kan inte uttala engelska. Nu har vi dessutom ljudskrift. Känns hopplöst.
    Var det A eller B kursen i engelska du läste?
    Om det är något du behöver hjälp med så är det bara att fråga om du vill.
    Ljudskrift vad innebär det, är det när man ska lyssna på någon som pratar och skriva ner saker samtidigt?
  • Girlymom

Hej, jag hopar gärna in här. Ska läsa matte a nu ihöst, har väldigt svårt för matte. Känner mig jätte stressad att det ej ska gå, måste ju ha matte a för att kunna söka till högskolan.

• linjes

Åh så åkte man till skolan idag så var matten inställd kul precis som om man inte har nått bättre för sig än att åka 8 mil i onödan...

Ska sätta fart hemma nu tänkte jag men måndagsmigränen sitter fint den crap

Svar på tråden Komvux