• linjes

Komvux

I morgon sätter jag mig i skolbänken igen för att läsa in matte B..

Mitt mål är att läsa till sjuksköterska och det enda hindret är matten som jag har jättesvårt för

Någon mera som ska läsa in behörighet för högskolan nu i höst?

Stöd,peppning och råd ges i denna tråd så välkomna in

• Svar på tråden Komvux
  • Filippa

Hej.
    Jag har ett litet problem med matteB.
    Föreklar detta: (x-h)upphöjt2 -xupphöjt3 /h.

Nån som kan hjälpa mig

• unforgettable

Någon som läser engelska A med boken (progress gold A?) Jag förstår knappt vad övningen "lucille" handlar om. Någon som kan hjälpaa mig?

Rebecca -060208- Gravid BF -090613-
  • Matillin
    Filippa skrev 2009-09-07 19:37:50 följande:
    Hej.Jag har ett litet problem med matteB.Föreklar detta: (x-h)upphöjt2 -xupphöjt3 /h.Nån som kan hjälpa mig
    Om du skriver ut talet exakt som det ser ut i boken så kanske jag kan hjälpa dig eller fråga min man när han kommer hem
  • anitra2012

Hej, fick veta idag Företagsekonomi A provet och dess slutbetyg! så himla glad.. VG..
    Efter helgen ska jag ta tag i Matematik B och försöka förstå det bättre, de grejer jag ha problem med. Boka tid med någon av mina bröder.. :)

Ha en go helg.
    *kram*

• linjes

Jag är ju inte direkt duktig på att uppdatera men jag har sjuka barn hemma och haft strul med den äldsta i skolan så här har inte räknats alls

Måste räkna ikapp nästa vecka

• Matillin
    linjes skrev 2009-09-11 11:56:39 följande:
    Jag är ju inte direkt duktig på att uppdatera men jag har sjuka barn hemma och haft strul med den äldsta i skolan så här har inte räknats alls Måste räkna ikapp nästa vecka
    Usch vad jobbigt, vet hur det känns.
    Jag måste räkna massa matematik i helgen och nästa vecka ska nästa upgift i företagsekonomin vara inlämnad.

Men jag fick i alla fall mvg på den första det hade jag inte trott.
    Vore ju skönt med i alla fall ett vg i den kursen.
  • MAGU

Den här tråden har jag missat! Jag läser sista terminen på komvux för att sedan kunna söka in till sjuksköterska, dock hinner jag nog inte bli färdig med betygen t.o.m 1 dec så ansökan får ske till nästa höst! Jag läste Matte A under 6 veckor i somras och fick MVG i den kursen, just nu läser jag Matte B, Engelska B, Religion A , handledning och Socialpsykiatri. Innan årets slut ska jag också ha hunnit läsa social omsorg och näringslära!*puh*

Jag hakar gärna på i den här tråden för att peppa och själv bli peppad!

• linjes
    MAGU skrev 2009-09-11 17:43:51 följande:
    Den här tråden har jag missat! Jag läser sista terminen på komvux för att sedan kunna söka in till sjuksköterska, dock hinner jag nog inte bli färdig med betygen t.o.m 1 dec så ansökan får ske till nästa höst! Jag läste Matte A under 6 veckor i somras och fick MVG i den kursen, just nu läser jag Matte B, Engelska B, Religion A , handledning och Socialpsykiatri. Innan årets slut ska jag också ha hunnit läsa social omsorg och näringslära!*puh* Jag hakar gärna på i den här tråden för att peppa och själv bli peppad!
    Vad många ämnen du måste läsa in?
  • MAGU

Jag kan tillägga att jag läser allt förutom Religion och Matte B på distans och har ganska bra betyg sen tidigare, dock är jag värdelös på engelska så målet med B-kursen är endast ett G, i alla fall nu efter att ha gjort ett prov och två uppgifter som det inte gått så bra på!

• MAGU
    linjes skrev 2009-09-11 17:47:34 följande:
    Vad många ämnen du måste läsa in?
    Jag har inga gymnasiebetyg sen tidigare, därför måste jag läsa in 2150 p innan sista december för att gå under den nuvarande 90%-regeln.
Svar på tråden Komvux