• linjes

Komvux

I morgon sätter jag mig i skolbänken igen för att läsa in matte B..

Mitt mål är att läsa till sjuksköterska och det enda hindret är matten som jag har jättesvårt för

Någon mera som ska läsa in behörighet för högskolan nu i höst?

Stöd,peppning och råd ges i denna tråd så välkomna in

• Svar på tråden Komvux
  • Matillin
    Ina78 skrev 2009-09-17 17:53:28 följande:
    Han arbetar men är duktig i matte så när han kommer hem från sina flygningar så pepprar jag honom med matte frågor :)Skamm den som ger sig :)
    Jaha perfekt.
    Min man är också duktig på matte men hittills har vi inte haft något tillfälle att sitta ner.
    Det är svårt med en 2½ åring och snart 1½ åring som man måste ta hand om på kvällarna.
  • Ina78
    Matillin skrev 2009-09-17 18:13:58 följande:
    Jaha perfekt. Min man är också duktig på matte men hittills har vi inte haft något tillfälle att sitta ner.Det är svårt med en 2½ åring och snart 1½ åring som man måste ta hand om på kvällarna.
    Det är tufft, håller med. Jag har ändå turen att ha en morfar som bor alldeles intill och som ställer upp massor.
  • Matillin

Hur går det för er tjejer?
    På torsdag har jag mitt första delprov i matten, ska fortsätta plugga när min man kommer hem från jobbet.
    Ligger ju efter en del eftersom barnen varit sjuka så mycket men jag tror jag ska hinna plugga ikapp nästan allt.
    Har ju haft företagsekonomin med, och där går det rätt bra, fått mvg och vg på mina 2 första uppdrag, har 3 kvar innan slutprovet.

• riot

Ahhh, jag har totalt fastnat i min matte A nu, och jag som trodde mig minnas att geometri nästan, NÄSTAN, var roligt. Men icke! Jag fattar verkligen inte. Argghh..

Kaffe & en promenad så kanske jag rensar huvudet!

Är det någon annan som studerar genom miroi här?

• linjes

Nope läser på folkhögskola och jag kommer verkligen inte ihåg matte A som roligt och ännu värre är det med matte B

Men jag knagglar på och försöker så gott det går...

• riot
    linjes skrev 2009-09-22 15:43:15 följande:
    Nope läser på folkhögskola och jag kommer verkligen inte ihåg matte A som roligt och ännu värre är det med matte B Men jag knagglar på och försöker så gott det går...
    Jo, man får ju knaggla bara. Dom två inlämningsuppgifterna jag lämnat in har jag iaf fått VG på och jag kräver verkligen inget mer än att jag blir godkänd. Haha. Så jag får råplugga till slutprovet sen och hoppas jag fixar det.
  • MAGU
    riot skrev 2009-09-22 15:33:48 följande:
    Ahhh, jag har totalt fastnat i min matte A nu, och jag som trodde mig minnas att geometri nästan, NÄSTAN, var roligt. Men icke! Jag fattar verkligen inte. Argghh..Kaffe & en promenad så kanske jag rensar huvudet! Är det någon annan som studerar genom miroi här?
    Skriv ut den uppgift som du har problem med så kanske vi kan hjälpa dig?
  • riot
    MAGU skrev 2009-09-22 16:08:23 följande:
    Skriv ut den uppgift som du har problem med så kanske vi kan hjälpa dig?
    Ska se om jag kan sammanfatta den lite senare, så får vi se om ni kan traggla med mig! Bra tips
  • riot

Jag fick hjälp här hemma nu, och det var jag som trodde, jag som uppfattat fel i beräkningen från början, jag gjorde alltså rätt men använde fel siffra bara. Det är nog därför jag tycker så illa om matte, det är så lätt att slarva till det!

• linjes

Japp då har jag sökt till högskolan för vt nu då

Svar på tråden Komvux