• vill ha fler barn

Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.

Jag undrar hur ett medium kan berätta hela min uppväxt inkl. namn och sedan med 99% säkerhet berätta hur de närmsta åren kommer att se ut. Detta var 10 år sedan.
    tog hon vad min bästa kompis som barn hette genom hur jag viftade på öronen? eller kunde hon se vad mina föräldrar gjort mot mig genom hur mina näsvingar fladdrade?
    Var kommer detaljerna ifrån??

Arbetsplatser, lärare, mina syskons namn samt hur de mår och har mått.
    Hur jag har mått år för år under mitt liv.
    Citerat kommentarer jag hört samt namnet på de som fällt kommentaren.

Att jag har föräldrar kan ju vem som helst gisssa sig till och de flesta av oss har bandomsvänner.
    Hur förklarar skeptikerna alla dessa detaljer?
    Jag var tyst under hela sittningen och ingen jag känner har varit hos henne förut.
    Var tog hon informationen ifrån?

Nu vill jag har ett specifitk svar från skeptikerna... inte deras vanliga tjafs.
    läs hela trådstarten och svara sakligt om ni kan.

Mediet finns i Malmö och vi är många som gått till henne och förundrats över hennes träffsäkerhet.
    jag vill inte hänga ut henne här... hon är värd mycket mer än skeptikernas skitsnack!

• Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.
  • SkåneP

vill ha fler barn skrev 2009-08-27 13:29:53 följande:

Det ni beskriver stämmer inte överens med denna sittningen.Skitsnack som vanligt.
    Haha.

Fan vad skönt det måste vara. Att slänga fram ett godtyckligt påstående och önska förklaring, men avfärda allt som skitsnack.

Låter som en mycket behaglig bubbla att leva i; där allt man inte förstår eller håller med om är skitsnack.
  • Mornie Alantie
    SkåneP skrev 2009-08-27 13:44:15 följande:
    Haha. Fan vad skönt det måste vara. Att slänga fram ett godtyckligt påstående och önska förklaring, men avfärda allt som skitsnack. Låter som en mycket behaglig bubbla att leva i; där allt man inte förstår eller håller med om är skitsnack.
    Jag tänker på något. Om ingen kan gissa vad på första försöket så finns det inga medium. För jag säger så.

Tyvärr är det ju inte riktigt så lätt...
  • vill ha fler barn

"Låter som en mycket behaglig bubbla att leva i; där allt man inte förstår eller håller med om är skitsnack."

Det är ju den bubblan ni går i!!!

• Mornie Alantie

vill ha fler barn skrev 2009-08-27 15:18:31 följande:

"Låter som en mycket behaglig bubbla att leva i; där allt man inte förstår eller håller med om är skitsnack." Det är ju den bubblan ni går i!!!
    Du kanske skulle hälsa på i vår bubbla. Det är inte alls som du tror.

Hur har du det i din bubbla då? För du har nog en du med.
  • Mary Lo

Det finns inte mycket att säga, eftersom allt man har att gå på är din berättelse. Om du hade spelat in det hade jag kunnat analysera det hela, men nu är det bara din version av något som skedde för 10 år sedan. Men i allmänhet kan jag väl säga att människor har en fantastisk förmåga att lägga pusslet själva när det gått sissådär ett decennium.

• Mary Lo

Men det här summerar väl ungefär hur jag tolkar trådstarten:

">

• SkåneP

Mary Lo skrev 2009-08-27 15:29:32 följande:

Men det här summerar väl ungefär hur jag tolkar trådstarten

Bra exempel.

Två frågor till TS avseende detta.

1. Var tar han informationen ifrån tror du?

2. Hur tror du tjejen upplevde var infon kom ifrån?
  • Mary Lo
    vill ha fler barn skrev 2009-08-26 13:35:30 följande:
    "Du skulle bli paff över hur mycket info en bedragare kan dra ur dig utan att du själv märker det."Ja, det var ju just det jag ville ha svar på. HUR får hon reda på vad min barndomsvän heter. Var får hon nys om en kommentar som fällts och som sårat mig och säger namnet på den som sagt det?Jag tycker att skeptikerna ska slå världen med häpnad istället och ge konkreta bevis för att detta meduim inte har kunnat på medial väg fånga upp desssa saker.Ja, och ni kommer med samma tjafs om och om och OM igen. Ni kan inte bevisa att ni har rätt. ni är i stort numerärt underläge oxå.Vi som tror klarar oss på egen hand.Vi kan umgås utan att kränka varann, utan att håna, förlöjliga och förhäva oss själva.Skeptikerna måste däremot ha troende som motståndare för att ha något att snacka om.Inte en enda diskussion har jag läst där skeptikerna pratar "sitt" med varandra.Har ni inget eget att prata om då?
    Du har fått svar på hur hon kan ha vetat alla dessa saker. Skeptikerna behöver inte heller "slå världen med häpnad" eftersom begreppet Cold reading redan är etablerat:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

Mysteriumet är löst.
  • vill ha fler barn

men nu kan man inte korrekt återge en exakt kommentar och namnge den personen med cold reading.
    Det finns inget mysterium... bara okunskap.

Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.