• vill ha fler barn

Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.

Jag undrar hur ett medium kan berätta hela min uppväxt inkl. namn och sedan med 99% säkerhet berätta hur de närmsta åren kommer att se ut. Detta var 10 år sedan.
    tog hon vad min bästa kompis som barn hette genom hur jag viftade på öronen? eller kunde hon se vad mina föräldrar gjort mot mig genom hur mina näsvingar fladdrade?
    Var kommer detaljerna ifrån??

Arbetsplatser, lärare, mina syskons namn samt hur de mår och har mått.
    Hur jag har mått år för år under mitt liv.
    Citerat kommentarer jag hört samt namnet på de som fällt kommentaren.

Att jag har föräldrar kan ju vem som helst gisssa sig till och de flesta av oss har bandomsvänner.
    Hur förklarar skeptikerna alla dessa detaljer?
    Jag var tyst under hela sittningen och ingen jag känner har varit hos henne förut.
    Var tog hon informationen ifrån?

Nu vill jag har ett specifitk svar från skeptikerna... inte deras vanliga tjafs.
    läs hela trådstarten och svara sakligt om ni kan.

Mediet finns i Malmö och vi är många som gått till henne och förundrats över hennes träffsäkerhet.
    jag vill inte hänga ut henne här... hon är värd mycket mer än skeptikernas skitsnack!

• Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.
  • Mornie Alantie

vill ha fler barn skrev 2009-08-27 11:50:06 följande:

Jag håller klaffen och berättar inget före eller under sittningen.
    Ser mediumet ditt ansikte under tiden?
  • Semper Idem

vill ha fler barn skrev 2009-08-27 11:50:06 följande:

Man får rabbla en herrans massa namn för att komma till vad min barndomsvän heter.
    Att det blev just din barndomsvän beror på att det var det namnet hon råkade nämna. Hade hon valt ett annat namn hade du suttit här idag och sagt att det var fantastiskt att hon kände till din gamla skolfröken.
  • liv10

jag tror endel faktiskt är fantastiskt bra på att läsa andra människor, att tolka subtila signaler och att läsa ansiktsuttryck, kroppspråk etc. det är möjligt att endel kan ha nån slags gåva att kunna förutsäga eller förstå saker på ett annat plan är vi vanliga- det vet ju inte jag.......

däremot är det ju helt absurt att kunna förklara hur ett medium jag aldrig träffat gjorde under en sittning jag inte närvarade vid!

har själv gått till flera medium av ren nyfikenhet (skulle tycka det var skitcoolt om nån kunde imponera på mig!)- men jag har alltid blivit besviken. det har gått till exakt som mornie atlantie beskrivit ovan, dvs ledande frågor, massa hummande och gissande. Sen har det varit mycket klyschigt- som att "jag ser barn i din närhet om 5år"- jaha, så spännande att säga det till en kvinna i 25års åldern- risken att hon får barn inom 5år är ju rätt stor, och får hon inte det så har garanterat hennes närmsta vänner fått det..... suck.

men jag vet en kvinna här i stan som är känd för att faktiskt tala om helt konstiga saker som har hänt personer. små saker som är väldigt specifika, tex att de slog hål i huvudet när de var 3år och föll hos mormor. såna saker, det är imponerande och jag vet inte hur hon gör. hon tar dessutom inte betalt för att svara på frågor om framtiden.

men hur ditt medium gör/inte gör vet ju bara hon. jag kan ju inte säga varken bu eller bä om hennes förmågor eller ej.......

• SkåneP

Ett omvänt exempel på TS resonemang:

Jag såg en show med Joe Labero en gång.

Han trollade bort sig själv från ena stället för att en bråkdel av en sekund senare dyka upp någon helt annan stans.

Detta är jag såg och upplevde och det finns inget mer att säga om saken.

Så, TS, förklara nu hur han gjorde.

Om du inte kan - betyder det då att han faktiskt använde "äkta" magi?

• blå fisk

vill ha fler barn skrev 2009-08-27 11:15:15 följande:

.Min barndomsvän har säkerligen aldrig gått till ett medium.Hon sa " NN .. har sagt "bla bla bla" till dig och det har satt sina spår. Det är därför du känner "si och så" ""du hade en nära vän som heter NN. Ni brukade "leka med ??? " och er relation "såg ut så här".jag tänker inte gå in på detaljerna för det har ni inte med att göra.Vad har hon tagit från mig här?
    En trolig källa är ju att din barndomsvän faktiskt har besökt mediet i fråga. Duskriver att det inte är sannolikt, men du vet inte? Du vill inte tro det därför att det kanske är den mest logiska förklaringen eller?
  • Pellinell

Om någon uttalar sig om ditt liv och vad som skall hända tio år framåt är det ju naturligt om hon missar på en del punkter och har rätt på andra. Men vill man gärna tro glömmer man snabbt det som inte stämmer. Min kompis blev spådd när jag var med och berättade sedan livfullt för en annan vän om allt som stämde, men hon hoppade över de ting som inte alls stämde. Och sådana är vi ju, vi vill gärna tro.

Dessutom är det enkelt att göra vida framtidsutsagor som stämmer på de flesta.
    Jag tror att mediet sade att du skulle börja på en spännande utbildning och där träffa människor som var viktiga för dig - och när du sedan gick en utbildning hände just detta! Hon sade också att du var rädd att bli sjuk men att du hade hälsan, och så har det varit- du hatar sjukdomar men är ganska frisk av dig.

• vill ha fler barn

Det ni beskriver stämmer inte överens med denna sittningen.

Skitsnack som vanligt.

• Pallas

vill ha fler barn skrev 2009-08-27 13:29:53 följande:

Det ni beskriver stämmer inte överens med denna sittningen. Skitsnack som vanligt.
    Vad förväntar du dig egentligen? Att vi är synska? LULZ

Du ger information i TS och hänvisar till den som hur det gick till. Efter hand du får respons på din historia lägger du till en massa fakta och hånar dem som kommit med möjliga förklaringar, men hänvisning till dessa nya fakta. DubbelLULZ.
  • blå fisk

vill ha fler barn skrev 2009-08-27 13:29:53 följande:

Det ni beskriver stämmer inte överens med denna sittningen.Skitsnack som vanligt.
    Fast du besvarar inte heller frågan på hur du vet med 100 procent säkerhet att din barndomsvän inte varit hos mediet i fråga? Det skulle ju vara den mest logiska förklaringen till varför hon vet om det. Du vill inte tro att det är så, därför anser du att det är otroligt.

Men för mig känns det det finns två alternativ, antingen har hon fått höra det av någon innan du var där, eller också vet hon väl det därför att hon verkligen har en förmåga att se saker som andra inte ser. Sen kan man välja att tro det ena eller det andra. Men för mig är varken det ena eller andra helt uteslutet.
Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.