• vill ha fler barn

Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.

Jag undrar hur ett medium kan berätta hela min uppväxt inkl. namn och sedan med 99% säkerhet berätta hur de närmsta åren kommer att se ut. Detta var 10 år sedan.
    tog hon vad min bästa kompis som barn hette genom hur jag viftade på öronen? eller kunde hon se vad mina föräldrar gjort mot mig genom hur mina näsvingar fladdrade?
    Var kommer detaljerna ifrån??

Arbetsplatser, lärare, mina syskons namn samt hur de mår och har mått.
    Hur jag har mått år för år under mitt liv.
    Citerat kommentarer jag hört samt namnet på de som fällt kommentaren.

Att jag har föräldrar kan ju vem som helst gisssa sig till och de flesta av oss har bandomsvänner.
    Hur förklarar skeptikerna alla dessa detaljer?
    Jag var tyst under hela sittningen och ingen jag känner har varit hos henne förut.
    Var tog hon informationen ifrån?

Nu vill jag har ett specifitk svar från skeptikerna... inte deras vanliga tjafs.
    läs hela trådstarten och svara sakligt om ni kan.

Mediet finns i Malmö och vi är många som gått till henne och förundrats över hennes träffsäkerhet.
    jag vill inte hänga ut henne här... hon är värd mycket mer än skeptikernas skitsnack!

• Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.
  • LSalander

Om du vet att ditt medium är ett äkta medium, var glad för det och stå för din åsikt!

Men sedan måste du väl kunna acceptera att andra inte tror på att det finns medium?

Jag, tex, tror inte att ens liv är förutbestämt, så det är helt omöjligt att se vad som "kommer att hända."

Om det fanns medium skulle man inte kunna komma undan med några brott, eftersom varje polisstation hade haft ett eget medium som klarade upp brotten. Osv osv.

• buffen

min pappa var utomlands när han var i 20års åldern, en kvinna frågade om hon fick spå honom i handen, pappa tyckte det var ok och fick sedan höra att han skulle skaffa en ny kort, mörk tjej, få en son och en dotter men att sonen skulle dö... 10 år senare föds jag efter att min bror dött.. min mamma är kort och mörk. ingen skeptiker kan ju slå sådan information.

själv har ett medium ifrån varberg spått mig, hon berättar att mon farfar knackar i elementet när killar som han inte tycker om var hos mig (när min ex var hemma hos mig levde alltid elementet rövare), hon hälsade också från en gubbe som bodde granne med mig när jag var yngre, och från hans hund sigge. jag kan fortsätta i evigheter men saken är att ett medium inte sitter i googlar info om folk...

• vill ha fler barn

Det jag var ute efter var att skeptikerna skull ekunna för en gångs skull förklara varför det inte kan finnas människor som har mediala förmågor.
    Gissningar kommer ni med.

återigen.
    Jag var tyst under hela sittningen.
    Min barndomsvän har säkerligen aldrig gått till ett medium.

Hon sa " NN .. har sagt "bla bla bla" till dig och det har satt sina spår. Det är därför du känner "si och så" "

"du hade en nära vän som heter NN. Ni brukade "leka med ??? " och er relation "såg ut så här".

jag tänker inte gå in på detaljerna för det har ni inte med att göra.

Vad har hon tagit från mig här?
    Hur många namn finns det?
    hur mång alekar finns det?
    Hur många olika relationer har man med sina vänner?
    Hur många kommentarer har man hört i sitt liv?
    Hur kan hon välja ut en och citera den ordagrant?

Jag är nyfiken på hur skeptikerna bortförklarar detta men hittils ingenting.
    Bara tramsiga inlägg.

• Miss Obsessive

En person som lärt sig läsa av människor, "läsa tankar", kan misstolkas vara ett duktigt medium. Vi skickar ut så många omedvetna signaler, ansiktsuttryck, gester, känslor som för en duktig "avläsare" är lätta att snappa upp. Personligen så sätter jag min tro mer till vetenskapen än det övernaturliga, även om jag gärna vill tro på att allt inte sker av naturliga och logiska orsaker. Men just medium är jag oerhört skeptisk till och det borde fler vara, med tanke på hur många naiva människor som konstant blir lurade av "duktiga" och "ärliga" personer som har en sån fantastisk "gåva"..

• Miss Obsessive

vill ha fler barn skrev 2009-08-27 11:15:15 följande:

Det jag var ute efter var att skeptikerna skull ekunna för en gångs skull förklara varför det inte kan finnas människor som har mediala förmågor. Gissningar kommer ni med. återigen. Jag var tyst under hela sittningen. Min barndomsvän har säkerligen aldrig gått till ett medium. Hon sa " NN .. har sagt "bla bla bla" till dig och det har satt sina spår. Det är därför du känner "si och så" " "du hade en nära vän som heter NN. Ni brukade "leka med ??? " och er relation "såg ut så här". jag tänker inte gå in på detaljerna för det har ni inte med att göra. Vad har hon tagit från mig här? Hur många namn finns det? hur mång alekar finns det? Hur många olika relationer har man med sina vänner? Hur många kommentarer har man hört i sitt liv? Hur kan hon välja ut en och citera den ordagrant? Jag är nyfiken på hur skeptikerna bortförklarar detta men hittils ingenting. Bara tramsiga inlägg.
    Jag förstår inte varför du intar försvarsställning och använder en sådan bitsk ton i alla dina kommentarer? varför skapar du en tråd där du uppenbarligen vill föra en diskussion om varför skeptiker tvivlar på det du anser dig ha goda bevis för stämmer, när du ändå idiotförklarar alla svar du får?
  • vill ha fler barn

men det svarar inte på min raka fråga.
    Tjafsa kan ni göra i en annan tråd.

• Pallas

Min barndomsvän har säkerligen aldrig gått till ett medium.
    Långt troligare än att ditt medium är äkta iaf.
  • Miss Obsessive

vill ha fler barn skrev 2009-08-27 11:19:50 följande:

men det svarar inte på min raka fråga. Tjafsa kan ni göra i en annan tråd.
    Men va? Vad då "tjafsa kan ni göra i en annan tråd"? Starta inte en tråd som är upplagd för debatt om du inte är ett dugg intresserad av att läsa andras åsikter som strider mot dina egna. Och om du är så bergsäker på att det du varit med om är sant och riktigt, varför ens bry sig om någon annan inte håller med?
  • pearshapedbastard

jag tänker inte gå in på detaljerna för det har ni inte med att göra.
    Hur många namn finns det?
    Har din vän ett väldigt ovanligt namn?
    hur mång alekar finns det? (sic)
    Lekte ni en ovanlig lek?
    Hur många kommentarer har man hört i sitt liv? Hur kan hon välja ut en och citera den ordagrant?
    Var det en unik kommentar? Något som ingen annan sagt? Var det en kommentar som många andra har hört från någon av sina vänner?
    Jag är nyfiken på hur skeptikerna bortförklarar detta men hittils ingenting. Bara tramsiga inlägg.
    Förnuft är rätt tramsigt jämfört med vilda antaganden om övernaturliga förmågor...
Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.