• vill ha fler barn

Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.

Jag undrar hur ett medium kan berätta hela min uppväxt inkl. namn och sedan med 99% säkerhet berätta hur de närmsta åren kommer att se ut. Detta var 10 år sedan.
    tog hon vad min bästa kompis som barn hette genom hur jag viftade på öronen? eller kunde hon se vad mina föräldrar gjort mot mig genom hur mina näsvingar fladdrade?
    Var kommer detaljerna ifrån??

Arbetsplatser, lärare, mina syskons namn samt hur de mår och har mått.
    Hur jag har mått år för år under mitt liv.
    Citerat kommentarer jag hört samt namnet på de som fällt kommentaren.

Att jag har föräldrar kan ju vem som helst gisssa sig till och de flesta av oss har bandomsvänner.
    Hur förklarar skeptikerna alla dessa detaljer?
    Jag var tyst under hela sittningen och ingen jag känner har varit hos henne förut.
    Var tog hon informationen ifrån?

Nu vill jag har ett specifitk svar från skeptikerna... inte deras vanliga tjafs.
    läs hela trådstarten och svara sakligt om ni kan.

Mediet finns i Malmö och vi är många som gått till henne och förundrats över hennes träffsäkerhet.
    jag vill inte hänga ut henne här... hon är värd mycket mer än skeptikernas skitsnack!

• Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.
  • Semper Idem
    Anova skrev 2009-08-25 13:37:19 följande:
    Det blir väl omöjligt eftersom vi känner varken dig eller sk. mediumet, vi har dessutom inte varit med på någon av era träffar. Ditt vittnesmål har väl lite validitet i en generell mening?
    Hela iden med att medium talar om sådant du redan vet är ju dödfödd. Varför vill du få reda på sådant du redan vet?

Är det så patetiskt att medium spenderar massa tid med att få dig att tro på dem istället för att verkligen tala om något intressant?
  • Zixi

Sen är det rätt stor skillnad på om mediet säger: Din bästa kompis när du var 7 år gammal hette Linda eller om mediet frågar: Har du nånsin känt någon som hette Linda? Och du då svarar att din bästa kompis när du var 7 år hette så.

Det är den senare versionen som medium använder sig av.

Och det är INTE svårt att "leka" medium, jag gjort det själv och de jag "spådde" var chockade över hur rätt jag var...!?! Lite inhämtad fakta kombinerat med vaga uttalanden och att hela tiden läsa av personen man spår räcker långt!

• Anova

Semper Idem skrev 2009-08-25 13:43:42 följande:

Hela iden med att medium talar om sådant du redan vet är ju dödfödd. Varför vill du få reda på sådant du redan vet?Är det så patetiskt att medium spenderar massa tid med att få dig att tro på dem istället för att verkligen tala om något intressant?
    Det är väl sånt som folk tycker är spännande? (att berätta något som man redan vet)

Jag ser personligen inget intresse i medium.. Varken personligt eller vetenskapligt.
  • John D

vill ha fler barn skrev 2009-08-25 12:10:19 följande:

Jag menar att eftersom ni skeptiker ohämmat lägger er i alla diskussioner och påstår er veta att det inte finns medialitet. Så varsågod... bortförklara detta.
    Inte direkt svårt att bortförklara detta, då det för mig innehåller precis noll fakta.
    Hur vet vi att det du skriver är sant? Hur vet vi att du minns allt korrekt? Hur vet vi att du inte själv är ett medium som försöker styrka sin sak?

Har ofta hört folk prata om medium och hur otroligt mycket dom vet, men när man kollar närmare på hur det gått till visar det sig att mediumet ställt ledande och självklara frågor, och enbart gissat rätt på ett fåtal. Dock är det dessa få saker som folk väljer att komma ihåg.
  • calle555
    Zixi skrev 2009-08-25 13:50:16 följande:
    Sen är det rätt stor skillnad på om mediet säger: Din bästa kompis när du var 7 år gammal hette Linda eller om mediet frågar: Har du nånsin känt någon som hette Linda? Och du då svarar att din bästa kompis när du var 7 år hette så. Det är den senare versionen som medium använder sig av.
    Jag skulle vilja att alla troende läser igenom det där en gång till samt kommer ihåg det till nästa gång de går till ett medium. Det blir så #¤%& uppenbart när man vet hur det går till.
  • Mummy

Jag var hos ett medium/spåtant en gång och det var faktiskt kusligt. Jag hade inte lämnat några uppgifter mer än att jag hette Jennie. Inte efternamn, telefonnummer eller vart jag bodde.
    När hon började sa hon "Din pappa är död men din mamma har träffat en ny nu", vilket stämde.
    Och så sa hon att hon såg att jag skulle bli gravid i januari och att vi skulle få en pojk i oktober. Jag blev gravid i januari (Var där i december) och fick BF den 26 oktober. Dock kom han några dagar senare och är född 1/11

• Anova

Min mormor var till ett medium då hon var ung, hon fick veta att hon skulle få många barn och bli lämnad av sin man då barnen var små. Hon fick tre (vilket var väl "normalt" på 40-talet) och var tillsammans med deras far tills han gick bort 82 år gammal.

Varför stämmer det då för vissa och inte för andra?

• pearshapedbastard

Med tillgång till en transkription av hela TS samtal med mediet (video ännu bättre) är jag till 99% säker på att vi skulle kunna reda ut precis hur det gick till. Får vi sedan exakt den information hon fick på förhand så kan vi nog bena ut resten oxå.

Mummy skrev 2009-08-25 14:14:00 följande:
    Jag var hos ett medium/spåtant en gång och det var faktiskt kusligt. Jag hade inte lämnat några uppgifter mer än att jag hette Jennie. Inte efternamn, telefonnummer eller vart jag bodde. När hon började sa hon "Din pappa är död men din mamma har träffat en ny nu", vilket stämde. Och så sa hon att hon såg att jag skulle bli gravid i januari och att vi skulle få en pojk i oktober. Jag blev gravid i januari (Var där i december) och fick BF den 26 oktober. Dock kom han några dagar senare och är född 1/11
    Hur kontaktade du henne? Flaskpost? Om du ringde eller skrev brev så finns det ju åtminstone möjligheter att göra lite reasearch med ett förnamn.
  • Mummy

Jag ringde från skyddat nummer.
    Tror dock inte hon har några hightech-prylar hemma för att söka reda på folk med skyddat nummer, då det var en äldre tant som bodde i skogen
    Har samtalet på band, då hon spelar in så man får med sig hem

• calle555
    Mummy skrev 2009-08-25 14:39:03 följande:
    Har samtalet på band, då hon spelar in så man får med sig hem
    Får vi lyssna?
Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.