• vill ha fler barn

Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.

Jag undrar hur ett medium kan berätta hela min uppväxt inkl. namn och sedan med 99% säkerhet berätta hur de närmsta åren kommer att se ut. Detta var 10 år sedan.
    tog hon vad min bästa kompis som barn hette genom hur jag viftade på öronen? eller kunde hon se vad mina föräldrar gjort mot mig genom hur mina näsvingar fladdrade?
    Var kommer detaljerna ifrån??

Arbetsplatser, lärare, mina syskons namn samt hur de mår och har mått.
    Hur jag har mått år för år under mitt liv.
    Citerat kommentarer jag hört samt namnet på de som fällt kommentaren.

Att jag har föräldrar kan ju vem som helst gisssa sig till och de flesta av oss har bandomsvänner.
    Hur förklarar skeptikerna alla dessa detaljer?
    Jag var tyst under hela sittningen och ingen jag känner har varit hos henne förut.
    Var tog hon informationen ifrån?

Nu vill jag har ett specifitk svar från skeptikerna... inte deras vanliga tjafs.
    läs hela trådstarten och svara sakligt om ni kan.

Mediet finns i Malmö och vi är många som gått till henne och förundrats över hennes träffsäkerhet.
    jag vill inte hänga ut henne här... hon är värd mycket mer än skeptikernas skitsnack!

• Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.
  • Mummy

Det är på ett vanligt kassettband på vinden. Men min man har lyssnat på det, liksom min mamma och syster. Så det finns, även om jag inte vill/kan spela upp det på nätet

• R Franklin

vill ha fler barn skrev 2009-08-25 11:57:36 följande:

hon är värd mycket mer än skeptikernas skitsnack!
    Ja en bra bit över (Närmare två faktiskt) en miljon USD för att vara korrekt.
  • Zixi

Jag gillar hur TS vill höra skeptikernas åsikt men sen är det ingen "troende" som är direkt intresserade av åsikterna...

Zixi skrev 2009-08-25 13:50:16 följande:
    ... Och det är INTE svårt att "leka" medium, jag gjort det själv och de jag "spådde" var chockade över hur rätt jag var...!?! Lite inhämtad fakta kombinerat med vaga uttalanden och att hela tiden läsa av personen man spår räcker långt!
  • M C

Det är väl vad man i dagligt tal kallar "retoriska frågor".

• pearshapedbastard
    Mummy skrev 2009-08-25 14:39:03 följande:
    Jag ringde från skyddat nummer. Tror dock inte hon har några hightech-prylar hemma för att söka reda på folk med skyddat nummer, då det var en äldre tant som bodde i skogen Har samtalet på band, då hon spelar in så man får med sig hem
    Behöver inga hitech prylar. Det kostar en slant men man kan ofta beställa spårning av samtal hos operatören. Ett par hundra spänn är väl en lagom omkostnad för en bedragare.

www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do
  • Wintermute
    Zixi skrev 2009-08-25 15:29:56 följande:
    Jag gillar hur TS vill höra skeptikernas åsikt men sen är det ingen "troende" som är direkt intresserade av åsikterna...
    Många skeptiker respekterar inte andras åsikter heller. De är rädda för någont de inte kan förklara. Men det finns några kritiker som är seriösa oxå
  • R Franklin
    Wintermute skrev 2009-08-25 16:30:56 följande:
    Många skeptiker respekterar inte andras åsikter heller.
    Du menar grundlösa påståenden? Nej det finns ingen anledningen att respektera.
  • LSalander

Det är konstigt att medierna tex inte för egen vinnings skull ser till att se vilka aktier de ska satsa på för att tjäna sig en hacka, eller satsa pengar på matchresultat eller liknande.

Och vore de inte så intresserade av att tjäna pengar borde de väl kunna varna folk om att de bör uppsöka sjukvård för att de kommer att drabbas av en eller annan sjukdom. Eller kunna förutse och varna människor om tex tsunamin och/ eller 9/11.

Har aldrig varit hos ett medium själv och kommer aldrig att göra det heller.

Har däremot sett en kvinna som heter Sylwia Browne som brukar vara med i tv och hon ska tydligen vara superbra... Det är kul att se hur hon ändrar sina svar för att passa in om hon tex får motsägande information.

Sedan är det väl kul för dig ts, att du tyckte att du fick ut något av ditt möte med mediumet!
    Sedan blir jag inte övertygad att medium faktiskt finns genom att läsa om att det har stämt för en person på ett forum på internet.
    Här kan man ju skriva vad som helst.
    Jag kan ju skriva att jag heter Brad Pitt och bli upprörd över att folk inte tror mig...

• Hjartesjalen
    Zixi skrev 2009-08-25 15:29:56 följande:
    Jag e faktiskt jatteintresserad o laser allt ni skriver.
  • Hjartesjalen

Har däremot sett en kvinna som heter Sylwia Browne som brukar vara med i tv och hon ska tydligen vara superbra... Det är kul att se hur hon ändrar sina svar för att passa in om hon tex får motsägande information.

LS, ville bara svara pa det du skrev har i inlagg # 28.

Denna Sylvia Browne ar den absolut varsta av dom varsta mediums jag nagonsin sett, o jag kopte ett par av hennes bocker for en harrans massa ar sedan, o slutade lasa efter att ha last en halv bok, blev sa forbannad pa att hon tyckte sig veta allt om vilka manniskor vi lever med i vart nuvarande liv osv, en massa skitprat om att man e gift med den som var ens bror i tidigare liv osv, o att tycker man inte om sin mamma tex sa har hon varit en fiende i tidigare liv, fy fan for henne sager jag bara! Idiot!

Ok, nu e jag lugn igen....tappa andan ett tag dar

Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.