• vill ha fler barn

Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.

Jag undrar hur ett medium kan berätta hela min uppväxt inkl. namn och sedan med 99% säkerhet berätta hur de närmsta åren kommer att se ut. Detta var 10 år sedan.
    tog hon vad min bästa kompis som barn hette genom hur jag viftade på öronen? eller kunde hon se vad mina föräldrar gjort mot mig genom hur mina näsvingar fladdrade?
    Var kommer detaljerna ifrån??

Arbetsplatser, lärare, mina syskons namn samt hur de mår och har mått.
    Hur jag har mått år för år under mitt liv.
    Citerat kommentarer jag hört samt namnet på de som fällt kommentaren.

Att jag har föräldrar kan ju vem som helst gisssa sig till och de flesta av oss har bandomsvänner.
    Hur förklarar skeptikerna alla dessa detaljer?
    Jag var tyst under hela sittningen och ingen jag känner har varit hos henne förut.
    Var tog hon informationen ifrån?

Nu vill jag har ett specifitk svar från skeptikerna... inte deras vanliga tjafs.
    läs hela trådstarten och svara sakligt om ni kan.

Mediet finns i Malmö och vi är många som gått till henne och förundrats över hennes träffsäkerhet.
    jag vill inte hänga ut henne här... hon är värd mycket mer än skeptikernas skitsnack!

• Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.
  • Anova

Menar du att vi skeptiker ska tro på medium bara för att du upplevt att positiva saker och skriver om det på internet?

• Lidingöbo

"Jewish federation of greater indianapolis" nä... jag tror inte att mc skyller på dem..

Just fucking google it. Så måste det vara. Det där var ju oförskämt.

• vill ha fler barn

Jag menar att eftersom ni skeptiker ohämmat lägger er i alla diskussioner och påstår er veta att det inte finns medialitet.
    Så varsågod... bortförklara detta.

• M C

Det är inte min bevisbörda, men du vet väl att man kan hitta bra mycket på internet?

• Pretty Banana

1. Hjarnan ar valdigt benagen att sortera bort och glomma information som inte ar viktig. Det var 10 ar sedan du traffade detta medium, och formodligen ar det sa att du bara kommer ihag det som stamt och har fortrangt resten.

2. Namn pa syskon och platser man bott pa och sadana saker ar valdigt latt att kolla upp i Sverige pga offentlighetsprincipen.

3. Om man ar overtygad om att nagonting ska ske i framtiden, forsoker man omedvetet fa det att ske. Har mediumet t.ex. sagt att du ska gifta dig med en blond man, har du formodligen undermedvetet latit bli att intressera dig for brunetter, osv.

4. Om tankelasning och sadant faktiskt var mojligt, hade det valdigt latt kunnat "bevisas" vetenskapligt. Trots att manga seriosa forsok till detta utforts, har endast mottsatsen kunnat bevisas.

• vill ha fler barn

Skitsnack som vanligt.
    Läs Trådstarten och svara utifrån den.

Hur kan en människa ta reda på vad min barndomsvän heter och beskriva vad vi gjorde via en offentlighetsprincip.

Skeptikerna faller på eget grepp!

• Pretty Banana
    vill ha fler barn skrev 2009-08-25 12:32:07 följande:
    Skitsnack som vanligt. Läs Trådstarten och svara utifrån den. Hur kan en människa ta reda på vad min barndomsvän heter och beskriva vad vi gjorde via en offentlighetsprincip. Skeptikerna faller på eget grepp!
    Jag laste tradstarten, och som jag skrev:
    "Hjarnan ar valdigt benagen att sortera bort och glomma information som inte ar viktig. Det var 10 ar sedan du traffade detta medium, och formodligen ar det sa att du bara kommer ihag det som stamt och har fortrangt resten."

Det ar ocksa vanligt att hjarnan i efterhand gor om och vinklar information sa att ens minne av en handelse inte stammer overens med verkligheten. Detta fenomen har nog de flesta markt av nagon gang - om tva personer varit med om samma handelse och aterberattar den flera ar senare sa ar berattelserna ofta valdigt olika, och bada manniskorna ar helt sakra pa att deras berattelse ar den ratta.
  • Anova

vill ha fler barn skrev 2009-08-25 12:10:19 följande:

Jag menar att eftersom ni skeptiker ohämmat lägger er i alla diskussioner och påstår er veta att det inte finns medialitet.Så varsågod... bortförklara detta.
    Det blir väl omöjligt eftersom vi känner varken dig eller sk. mediumet, vi har dessutom inte varit med på någon av era träffar.

Ditt vittnesmål har väl lite validitet i en generell mening?
Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.