Pergotime
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Playfull: Vad tråkigt..=(
En lite rådfråga bara... Jag är på dag 29 idag och givetvis så kunde jag inte låta bli att testa och det visar två streck (billiga tester). Vet inte vad jag ska tro men det måste ju vara ett spökstreck för jag hade ju bara en endaste lite blåsa på 8 mm så den kan ju inte vuxit i raketfart..?????? Vågar ju inte bli glad ifall det bara visar fel. Sist jag vart gravid använde jag billiga testers test också så jag vet ju att dom funkade då..Men nu då?? Jag kommer ju knappt våga testa igen med rädsla för att få minus..
Testade med ett från billiga tester nu igen när jag kom hem från jobbet och det visade också ett svagt streck.. Två stycken kan ju inte ha fel?? Men hur kan läkaren säga att det är omöjligt att ha äl med den stackars lilla 8 mm:s blåsan?? Eller var hon helt värdelös och missade en massa blåsor.. F*n vad trist det känns just nu för jag vet inte vad jag ska tro
Jag behöver råd, håller på å bli tokig!
Jag har i vanliga fall ägglossning på dag 10 ca, men min läkare sa att med Pergotime blir cykeln längre så ägglossning kommer ske mellan dag 14-18. Dag 10 var i förrgår och runt de dagarna hade jag värsta spänningarna i de trakterna. Nu känns det nästan ingeting. Min sambo var borta de dagarna så nu är jag jätterädd att vi missat ägglossningen och att hela kuren var i onödan! Är dessutom så fullproppad med hormoner så ja bara vill gråta!!
Vad tror ni? Är det kört eller kan det kännas av pergon ändå några dagar innan och att ägglossning kommer snart?
Liten1, vad jag förstått så får de flesta som tar pergo äl lite senare än vanligt.
När jag gjorde vul på dag 13 så hade jag redan haft. kan ha Skett mellan dag 9-12. Men jag är väldigt oregelbunden så du kanske inte ska lyssna på mig.
Hoppas att ni inte missat.
Jaha, dum som jag var kunde jag inte hålla mig utan köpte ett sån´t där testa tidigt test och det visade negativt :(
Tack för svaret minbebis76. Jag är rätt säker på att vi missat, men ska testa med ägglossningstest ändå. Jag ska ta Pergo varannan månad, gör du det oxå? Läkaren sa att det håller i sig till månaden efter med.
Hej alla
Får jag joina Er??? Var i dag hos läkare och fick utskrivit min första Pergo kur. Ska börja på söndag med den. Fick även två kurer till efter denna....sen blir det provrör för vår del.
Har aldrig atit Pergo innan och känner mig lite lost. Är lite rädd för biverkningar. Är det bäst att ta de på kvällen kanske så att man är hemma och inte på jobbet. Vill ju inte gärna att de fattar vad som pågår.
Håller tummarna för Er alla och hoppas att vi kan följas åt!