Pergotime
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Åhhhhh ja gärna Playfull!!!
Kan behöva allt stöd jag kan få. Här ska det peppas!!!
Har du några barn sen innan?
HEj
Är nu på dag två i min FEMTE pergotime kur. Så trist att jag får fina ÄL men NOLL resultat . Har nästan tappat all lust att fortsätta!
Önskar er bättre lycka tjejer!!!
VBMN: Va jobbigt att det inte tar sig. Vi har försökt få till syskon sen i januari och jag börjar min första pergokur imorrn (pirrigt haha). Min dr sa att vi ska köra enkel första mån, dubbel dos andra + tredje mån. Efter 3mån får vi börja 'utredning' med röntgen, UL, koll av spermier.etc.etc. Men jag hoppas naturligtvist det ska ta sig nu på första försöker
HK83: Åh va spännande.. vågar nog säga grattis
Såg att du har tvillingar sedan innan?? Fick ni dom genom pergo?
Liten1: Har aldrig hört om nån som tar pergo varannan månad.. verkar lite konstigt? Doktorn kanske bara vill att du ska vila kroppen för att det håller i sig i 2mån har jag tyvärr svårt att tro.
DIF: Va tråkigt, men du kanske testade för tidigt? Håller tummarna för dig.
Jag ska som sagt börja imorrn.. har tänkt ta dom på kvällen innan
jag går och lägger mig? Gör ni andra också så? Ska dessutom tempa varje morron innan jag går upp, brukar gå upp vid 6-7 med en pigg dotter. Håller tummarna att man kommer ihåg att tempa innan man släpar sig in till hennes rum
LAmadde: Tack men jag är nog fortfarande lite skeptisk till att det är riktigt plus..=) Jag antar att tvillingarna kom av pergon..=)
Hej hej!
Tänkte hoppa med här om det går bra? Väntar in mensen nu i helgen sen blir det första pergokuren till veckan! Spännande, men jag känner att jag nog lägger väldigt stort hopp till pergo, dumt jag vet men vad gör man när man så gärna vill.
liten 1: Jag ska också ta varannan månad, min doktor sa precis som din att hypofysen(tror jag det va) kommer ihåg effekterna från pergo en månad till. Så för mig blir det varannan månad pergo och varannan månad provera för att hålla mensen regelbunden.
vill bli mamma nu: Jaa hur många gånger känner man inte att man inte orkar mer?! Men när ägglossningen närmar sig så är man igång igen, men kul är det inte!
Nu har jag tagit ett cb digital och där står gravid... Jag fattar ingenting.. Vad är det för läkare jag har haft egentligen?? Jag hade ju inga blåsor ju.. Fattar nada. Har också bara haft sex en endaste gång runt tiden för ev äl..
På måndag ska jag absolut ringa och kolla med gyn hur detta är möjligt. Kanske är cystor eller nått sånt, är det någon som haft erfarenhet av det?? Tre tester kan ju inte ha fel??!!
Utlandssvensk76: Tack så mycket..=) Men vet fortfarande inte om det stämmer..
Liten1, jag har ätit varannan månad men nu lär det nog bli varje om vi inte går över till sprutor.
Var på VUL som sade att jag haft äl, men progresteronprov som togs i torsdags visade väldigt låga värden, så troligtvis var det bara en tom älblåsa eller ett ruttet ägg
Någon annan som vet om ni har lågt progresteronvärde?
HK83, nää, 3 tester kan nog inte ha fel. Så jag säger grattis!
Jag var på två olika ställen samma dag och gjorde VUL (ena tiden var bokad sedan länge och jag behöll den och det andra var på en klinik) och kliniken sade att jag hade en cysta på 3 cm och att jag inte skulle kunna bli gravid denna månad. Vanliga gyn sa att jag hade en äggblåsa på 21mm som skulle spricka närsomhelst.
Alltså - två helt olika bedömningar med bara några timmars mellanrum. Man undrar ju hur det är möjligt.
Summakardemumma - någon blåsa hade jag deffentivit och den sprack och krymte men det verkar ju tyvärr inte som att det var ett "godkänt" ägg i.
Ska prata med läkaren på tisdag igen för att se hur viska gå vidare.