• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • sangria
    Utlandssvensk76 skrev 2009-10-09 13:35:55 följande:
    Hur lang tog det och hade du egen agglossning innan du startade med pergon?
    De två första gångerna tog det två månader prick och jag fick ägglossning båda månaderna. Men jag hade ingen sådan uppföljning som alla andra här inne verkar ha haft. Jag fick en hög med piller och rådet att ha sex varannan dag... =)

Jag hade en mycket mycket oregelbunden ägglossning av mig själv. Kanske två, tre gånger om året ?...

Den här gången tog det fem försök och nu verkar det som om jag väntar tvillingar men jag har inte vul förrän i början av nov...
  • flashieangel
    sangria skrev 2009-10-13 20:47:57 följande:
    De två första gångerna tog det två månader prick och jag fick ägglossning båda månaderna. Men jag hade ingen sådan uppföljning som alla andra här inne verkar ha haft. Jag fick en hög med piller och rådet att ha sex varannan dag... =) Jag hade en mycket mycket oregelbunden ägglossning av mig själv. Kanske två, tre gånger om året ?... Den här gången tog det fem försök och nu verkar det som om jag väntar tvillingar men jag har inte vul förrän i början av nov...
    Spännande, håll oss informerade om det är tvillingar lr inte... Jag är i min "ägglossningsvecka" nu, så om två veckor ca är det bara gå o vänta o hålla tummarna på att mensen inte kommer...det är min andra pergomånad...VILL VILL VILL att de ska funka den här gången!!!
  • linn78
    sangria skrev 2009-10-13 20:47:57 följande:
    De två första gångerna tog det två månader prick och jag fick ägglossning båda månaderna. Men jag hade ingen sådan uppföljning som alla andra här inne verkar ha haft. Jag fick en hög med piller och rådet att ha sex varannan dag... =)Jag hade en mycket mycket oregelbunden ägglossning av mig själv. Kanske två, tre gånger om året ?...Den här gången tog det fem försök och nu verkar det som om jag väntar tvillingar men jag har inte vul förrän i början av nov...
    Lika som jag, jag har inte heller någon uppföljning eller koll av äggblåsor eller blodprov mm. Sist fick jag utskrivet 3 mån pergo och sen skulle jag ha uppehåll i 3 mån och hade jag inte blivit gravid då så skulle jag skickas vidare för ev IVF. Men jag lyckades att bli gravid på sista ostimulerade månaden så på försök 6 alltså från pergostart. Hoppas det går lika bra denna gång
  • DIFmamma

Playfull: vi verkar ligga ganska lika nu, andra kuren och äl-vecka den här veckan :) nu SKA det ta sig eller hur???

• flashieangel
    DIFmamma skrev 2009-10-14 20:28:31 följande:
    Playfull: vi verkar ligga ganska lika nu, andra kuren och äl-vecka den här veckan :) nu SKA det ta sig eller hur???
    ja de tycker jag verkligen...vi får hålla tummarna!!!
  • sponen

JAg hoppar in här lite, jag hade två blåsor och äl i lördags hade lite onti magen men kanppt några flytningar alls bara lite så jag har inga stora förhoppnignar hur har det sett ut för er andra torkar pergotime ut era flytningar, ajg vet att vissa redan ahr svarat

• AyBee

Hej alla

Idag på CD 16 fick jag utslag på ÄL-stickan. Har haft ont i "tjejmagen" sen i måndags. Känner av det när jag sätter mig ner och jeansen trycker in mot magen. Vi sexade till det igår och kommer att göra det ikväll oxå. Tyvärr åker jag bort imorgon och kommer inte hem förrän söndag. Tror ni att det kan gå vägen iaf????

Detta är min första pergokur och jag är såååå lättad att jag inte har haft några som helst biverkningar. Kanske lite extra humörsvängningar men that´s it

Har iaf ont på både höger o vänster sida. Hoppas att det går vägen denna gången...

• DIFmamma

Fan fan fan...var på vul idag och selmhinnan ser inte alls bra ut, alldeles för tunn...ska dit igen på måndag men det lutade mot att jag skulle få hormoner i injektionsform...det är väl bara att sluta hoppas den här månaden då :(

• LAMadde
    DIFmamma skrev 2009-10-15 22:36:50 följande:
    Fan fan fan...var på vul idag och selmhinnan ser inte alls bra ut, alldeles för tunn...ska dit igen på måndag men det lutade mot att jag skulle få hormoner i injektionsform...det är väl bara att sluta hoppas den här månaden då :(
    Hoppas det går bra iaf.. lycka till på måndag!

Jag va på mitt tredje VUL idag för att kolla om ägget lossnat.. men de hade de inte. Det sitter fortfarande fast där upper, vilket mina stockar känner av för de gör ONT i högersidan. Iaf så va hon tvungen att gå och prata me min dr.. han sa att han tyckte ägget såg bra ut och att vi bara ska vänta. Vi åker till sverige på lör och ska va där i 2 v o han sa att vi ska 'kiss and hug alot while in sweden'.. haha. Ska iaf dit igen IMORRN på en sista koll.. hoppas ägget släpper idag så man slipper gå å tänka på de när man är på semester..
  • Utlandssvensk76
    DIFmamma skrev 2009-10-15 22:36:50 följande:
    Hur manga mm var den och vilken dag var du pa? Jag hade VUL igar och slemhinnan var 5.9mm pa dag 12 (han sa att det borde ha varit minst 10mm....)
Svar på tråden Pergotime