Pergotime
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
hej! Jag har precis fått pergotime utskrivet och är jätte nyfiken på allt som rör detta. vad har ni haft för biverkningar? Hur länge har ni tagit dom och har ni fått ägglossning? Efter hur många månader kom ägglossningen igång? Ngn som kanske tom blivit gravid, isåfall efter hur lång tid?
Tackar för svar!
Välkommen Sahana! Jag har prövat Pergotime enkel kur 4 omgångar. Har fått säkerställd ÄL 2 av gångerna. Då även den första omgången. Min läkare tycker att det räcker med 3 omgångar för fullgott fösök med Pergotime, så nu väntar vi på att få komma till RMC för IVF.
Har du egen ÄL? Hur länge har du fått besked att testa med Pergotime?
Lycka till med pillrena:)!!
hej,
har precis avslutat min första pergokur och väntar på ÄL. Idag är jag på CD 11 och känner ganska tydliga ÄL symptom. Enligt ordination ska vi sexa CD 13, 15, 17, 19 men kan ÄL infalla tidigare än planerat med pergo? Eller håler kroppen på att "ladda upp" för ÄL?
Lycka till alla!
Nu senast fick jag äl någonstans mellan dag 9-13, men så är jag kärringen mot strömmen också. Har nämligen okcås hört att pergo oftast ger äl senare.
Men jag är nog ingen bra måttstock, är inne på min 21 blödande dag... *skumt*
Fick tag på sköterskan idag igen (och hon va en riktig bitch i telefonen.. but thats a different story) och hon sa att Dr. tyckte jag skulle gå på UL nu på fredag, om dom inte ser nåt så ska jag tillbaka på måndag också. Känns skönt att få komma på koll och se om det fungerat lr inte.
Goldstar: Jag är på dag 10 av min första omgång, så vi är nästan i samma situation
Jag har fått lite ont i 'tjejmagen' igår och idag, mått lite illa.. men det är det enda tror jag. Har också hört att ÄL oftast blir några dagar sen. Jag tempar varje dag för att se när temperaturen börjar gå uppåt (måste skriva ner varje morron till min OB).
Idag har jag fått min mens! Så nu ska jag börja min första pergo-kur på söndag på dag 5. Det verkar som de flesta börjar på dag 3. Vilket började ni på?
I'm so excited about pergo! hoppas verkligen detta kommer funka! har ni några tips? har ni fått biverkningar?
jag börjar på dag 5. det är väl det som står i bipacksedeln också har jag för mig...
Jag började på dag 5.. Har läst ganska mycke online och det verkar vara antingen dag 5-9 alt. 3-7.. vet inte varför det är olika.