• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • linn78
    LAMadde skrev 2009-10-05 22:22:36 följande:
    Jag tror ändå du är gravid.. för 3 test kan ju inte ha fel?Jag är på dag 4 av clomid.. äter 50mg x 2.. gör ni andra det också?? Min kompis sa att hon fick dubbel dos andra månaden, har inte frågat.. men det låter lite extremt att äta 4 tabletter?? Jag har iaf inte haft några biverkningar (knock on wood). Mår lite illa men inget mer än det.
    Jag äter 50 mg x 1. Enl "svenska mått" äter du dubbel och din kompis då fyrdubbel, det låter extremt mycket!!!

Hk83: Jamen visst måste väl testerna stämma!! Grattis!!!
  • blåklockan09

Hej!

Jag är ny här och behöver lite goda råd snabbt...

Tanken är att jag ska börja med pergotime för första gången idag. På mitt senaste VUL såg man en liten cysta (2 cm). Om jag vill får jag prova med pergotime ändå, även om det inte är optimalt. Eller vänta till nästa mens och se om den har försvunnit.

Vad skulle ni ha gjort?
    Har någon av er haft en cysta och tagit pergotime trots det?

• jeppson

Hej, jag började oxå min första pergo kur i söndags, ska på vul den 12, hoppas han ser att det är pågång nån äl då:P

• LAMadde
    linn78 skrev 2009-10-06 09:05:12 följande:
    Jag äter 50 mg x 1. Enl "svenska mått" äter du dubbel och din kompis då fyrdubbel, det låter extremt mycket!!! Hk83: Jamen visst måste väl testerna stämma!! Grattis!!!
    Min kompis har inte sagt att hon åt 4, men jag antog det eftersom jag (enligt min dr skulle äta enkel dos). Men efter lite googlande så inser jag att jag redan äter dubbel dos. Det mesta jag hört att man kan äta är 150mg. Så antingen så åt mig kompis 1 tablett första mån och 2 andra lr 2 första och 3 andra. Har ingenting emot att äta dubbel dos, har inte haft några biverkningar (ta i trä). Vet inte vad som blir skillnaden när man äter dubbel dos..?? Är det större sannolikhet att man får ÄL? Hmm.. måste googla lite mer
  • Kinne79
    LAMadde skrev 2009-10-06 17:56:12 följande:
    Min kompis har inte sagt att hon åt 4, men jag antog det eftersom jag (enligt min dr skulle äta enkel dos). Men efter lite googlande så inser jag att jag redan äter dubbel dos. Det mesta jag hört att man kan äta är 150mg. Så antingen så åt mig kompis 1 tablett första mån och 2 andra lr 2 första och 3 andra. Har ingenting emot att äta dubbel dos, har inte haft några biverkningar (ta i trä). Vet inte vad som blir skillnaden när man äter dubbel dos..?? Är det större sannolikhet att man får ÄL? Hmm.. måste googla lite mer
    Det låter ju rimligt att det skulle vara större sannolikhet, men det blir ju också större risk att man blir överstimulerad.
  • LAMadde
    Kinne79 skrev 2009-10-06 18:03:16 följande:
    Det låter ju rimligt att det skulle vara större sannolikhet, men det blir ju också större risk att man blir överstimulerad.
    Vilket innebär större chans för flerbarnsgrav? Eller att det blir bakslag och att man inte får ÄL alls?
  • Kinne79
    LAMadde skrev 2009-10-06 18:54:01 följande:
    Vilket innebär större chans för flerbarnsgrav? Eller att det blir bakslag och att man inte får ÄL alls?
    Större chans för flerbarnsgrav. Om jag skulle få mer än tre ägg får jag sexförbud.
  • flashieangel

jag skulle nog inte kunna hålla mig till sexförbud, då skulle jag nog hellre ta "risken" för flerbörd faktiskt!!!

• Hk83

Playfull: Jag tänker som dej också men nu känns det som att jag inte skulle vilja ha trillingar iaf (ovanligt men ändå). Så nått sexförbud skulle jag nog iaf inte hålla mej till om det inte skulle vara så att man hade 8 jättestora blåsor som verkligen riskerade att bli fullmogna ägg...=)

• LAMadde

Jag ringde min OB igår och frågade om jag kan komma på VUL.
    Fick bara prata me en sköterska och hon skulle prata me honom och ringa idag. På vilken dag i cykeln ska man göra VUL för att titta efter äggblåsor? Jag är på dag 10 idag så det borde väl va nu i dagarna dom måste titta om dom vill göra det?

Svar på tråden Pergotime