• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Mammiztill2

Jag var en testoman till slut, men efter åren som gick och kroppen som började bli som en kropp som fungerade, så kände jag tidigt att jag var gravid de 4 gångerna,

har fortfarande grav tester kvar hemma, och tror de är ett par progestoron vaggisar. Och nog en förpackning med pergo time i skåpet.
    Idag plockade jag undan alla helt nya, oanvända, mamma kläder, och la även idag bort nalle, små nya bebis strumpor i stl 13, mysig filt..
    Ska även lägga bort, sälja/ge bort "Stora syster" t-shirten som aldrig och aldrig kommer att kunna användas av min dotter.

Skulle vilja stampa sönder mina 2 mun termometrar för alla jävla mens cyklar jag använt dem till, men de kan vara bra att ha nu ifall man skulle drabbas av "nöff-nöff sjukan".

Jag har kvar mitt CB test som ännu visar ett + som togs 2/4-09 men där hsg röntgen bekräftade stop i ÄL ja hade kvar.

På måndag ska jag på ÅB till gyn, ska ta med mig testet kanske, men inget spelar ju någon roll nu.
    Jag vill planera ett IVF med läkaren och bara glömma bort allt annat jag väntar svar på.

Imorgon ska vi köra iväg till shopping center ett par timmar, jag vill ha tag på ett par byxor till mig, men har så fruktansvärt svårt att köpa saker till mig själv..
    Idag har vi vart på dop, och jag höll lille barnet i min famn då alla andra var upptagna med allt annat.
    Min man satt bredvid mig, och jag höll på att börja gråta, och började känna "moders känslor", ville inte att verkligheten skulle vara som den är.. Jag sa till min man: Tänk att allt ska vara så svårt.. Jag lämnade över barnet med många känslor och tankar.

Här Ösregnar det till och från, så mörkt allt är ute nu, så tidigt det mörknar.. jag är så mörkrädd, får man erkänna de som vuxen?! Sen med allt som hänt och händer där jag bor så känner jag inte mig ett dugg trygg.

Cellisen;
    ta vara på dig gumman! hur går det med dotterns rum, är ni klara?! blev hon nöjd?! några bilder att visa?! Vi har gardiner kvar att köpa, de ja köpte blev för mkt "kaka på kaka" effekten. Så de måste brytas av.

JESKAN,
    hur var testet då du kom hem?! Testat något mera?!

Någon som bloggar?! Inboxa gärna adressen om ni vill

kram på er ALLA

• Cybele

Mammi81 - så svåra tankar du brottas med. Just tanken på att min dotter kanske inte kommer att ha ett syskon, är tung för mig med även om jag försöker ignorera det. Jag har också samma besvär som dig, ad skall man göra med alla sparade barnkläder. Har en hög i sorummet som funnits där i 6 mån, men jag kan inte bestämma om jag skall spara allt i hopp eller om jag skall sålla ut och bara spara sånt som Freya kanske kan få nytta av i framtiden. Kramar till dig.

Cellisen: Påverkar stress hur ofta och starka anfallen blir?

Usch, skulle lagt mig för lääänge sen! Sov gott!

• Prisssan

Morron..

Mammiz*Stor kram* Roxy blev jättenöjd med sitt rum men vi är inte helt färdiga än. Vi ska byta ut alla hennes möbler innan hon flyttar in.
    Men snart så, projektet har liksom legat på is nu när vi jobbat så mkt.

Cyb: Ja, stress, sömn, och starka känslor påverkar mkt anfall. Men så har man ju helt enkelt otur också. Man får större anfall eller mindre.
    Jag brukar inte ha de större men verkar ha kommit lite tillbaka.

För en tid tillbaka så har jag varit trött, försökt att vara allt på samma gång...
  • Trollmor

God morgon!

Vi har slappo morgon jag o dottern, ätit frukost framför tv´n. Jag har fortf pyjamas

Har oxå haft problem med vad vi ska göra med alla babygrejjer . Kläder har sorterats ut o getts bort o skänkts till öst. Men vi har ändå hur mkt som helst kvar utav saker som jag inte vill ge bort. Nu kan vi skicka vidare allt till min syster iaf. Skulle det nu bli så att vi behöver det sen i framtiden så kan vi ju ära tillbaka det Bra plan...

Tror symptomen börjar avta nu...

• Prisssan
    Trollmor skrev 2009-09-06 10:02:58 följande:
    God morgon! Vi har slappo morgon jag o dottern, ätit frukost framför tv´n. Jag har fortf pyjamas Har oxå haft problem med vad vi ska göra med alla babygrejjer . Kläder har sorterats ut o getts bort o skänkts till öst. Men vi har ändå hur mkt som helst kvar utav saker som jag inte vill ge bort. Nu kan vi skicka vidare allt till min syster iaf. Skulle det nu bli så att vi behöver det sen i framtiden så kan vi ju ära tillbaka det Bra plan... Tror symptomen börjar avta nu...
    Hoppas du har fel!

Jag har också pyjamas men inga babysaker kvar. Vi ville köpa allt nytt.
    För en tid tillbaka så har jag varit trött, försökt att vara allt på samma gång...
  • Cybele

Nu skiner solen så jag skall skynda mig ut och ta hand om vår plastpool. Vädret inte så lovande nästa vecka och sen blir det väl inte tillfälle att uttnyttja den längre. Vill hellre städa den i solsken än i regn!

Mensen kom sent igår :(

• Prisssan

Cyb

• Trollmor

Cybele: Tråkigt

Trött, har jobbat. Börjar få ont i halsen
    Natti natti.

• Höst flickan

godmorgon.

hoppas helgen varit bra, min har varit bra..mycket shopping..det gör en alltid glad..o så firade vi min karl han blev lite äldre gubbe

Jag är testoman pga av att jag måste testa vid ivf jobbigt att fått - flera gånger ..jag är så less o trött på det

Cybe beklagar.

Trollmor, håller mina tummar fortfarande *kram*

Ego, ska på vul i dag o se hur det ser ut, är itne så närvös för det...men kommer bli för upptiningen urk burk...

kram

Svar på tråden Syskonlängtan 4