• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Höst flickan

jag var på vul i går, ingen ägglossning än...ska tillbaka på torsdag.

var tufft att vara där,och jag grät en hel del.
    doktorn är så bra, o jag är så trött på detta.
    Har även ångest över att jag gått ner i vikt och tränar mera.
    men jag vill leva........................o jag har levt som om jag är gravid i över ett år...pallar itne det.

• Åttan

Godmorgon godmorgon hör fåglar sjunga glatt...

• Åttan

Höst--> varför får du inte gå ner i vikt?

• Höst flickan
    Åttan skrev 2009-09-08 07:37:53 följande:
    Höst--> varför får du inte gå ner i vikt?
    jo, jag får gå ner i vikt..men jag har velat ta det lungt i över ett år o gå upp lite ev för att ev underlätta  att få till en graviditet.
  • Åttan

Höst flickan skrev 2009-09-08 07:46:16 följande:

jo, jag får gå ner i vikt..men jag har velat ta det lungt i över ett år o gå upp lite ev för att ev underlätta  att få till en graviditet.
    Ok då är jag med... du kanske inte har så mycket att ta av med andra ord?
  • Höst flickan

Jo, lite åt det hållet är det.
    dock inte överdrivet alls, men har ändå tänkt att det vore bra att ta det lite lungt..är nog löjlig..men det är så jobbigt att träna hårt i denna ivf karusell...man tror lixom att det är dumt att stressa kroppen.
    Men, jag mår så mycket bättre psykiskt av det..så nu kör jag på....men har ångest över förändringen, både att det är ett "ge upp" teken och att jag skulle ju varit gravi inna jag börjad träna igen...{#lang_emotions_embarassed}känns faktiskt ordentiligt.

Åttan skrev 2009-09-08 07:51:01 följande:
    Ok då är jag med... du kanske inte har så mycket att ta av med andra ord?
  • Åttan

Höst flickan skrev 2009-09-08 08:09:51 följande:

Jo, lite åt det hållet är det.dock inte överdrivet alls, men har ändå tänkt att det vore bra att ta det lite lungt..är nog löjlig..men det är så jobbigt att träna hårt i denna ivf karusell...man tror lixom att det är dumt att stressa kroppen.Men, jag mår så mycket bättre psykiskt av det..så nu kör jag på....men har ångest över förändringen, både att det är ett "ge upp" teken och att jag skulle ju varit gravi inna jag börjad träna igen...känns faktiskt ordentiligt.
    jag tror att man ändå ska göra vad man mår bäst av själv.. om du mår bra av att träna så tycker jag att du ska göra det.. men du kan ju ta det lite lungt under träningen..
  • Höst flickan
    Åttan skrev 2009-09-08 08:15:41 följande:
    jag tror att man ändå ska göra vad man mår bäst av själv.. om du mår bra av att träna så tycker jag att du ska göra det.. men du kan ju ta det lite lungt under träningen..
    det är det jag gjort under ett år...dvs tagit det lite lungt under träningen.
    men nu pallar jag inte det längre... och det ger mig ångest.
    tänk om jag stressar min kropp

usch....
  • Prisssan

Så nu håller definitivt min mens på att komma. Tidigare igen, typ varannan månad som den strular nu. Vad kul... *Ironi*

Jag tränade också förr, men sen blev det så jobbigt att gå ensam iom min ep. Hatar att den påverkar mitt liv så mkt fortf efter 23 år men det gör den. Orkar inte lika mkt som jämnåriga och den gör lite att man isolerar sig på något sätt.
    Man blir rädd för att springa runt för mkt och sånt.

För en tid tillbaka så har jag varit trött, försökt att vara allt på samma gång...
  • Åttan
    Prisssan skrev 2009-09-08 08:52:13 följande:
    Så nu håller definitivt min mens på att komma. Tidigare igen, typ varannan månad som den strular nu. Vad kul... *Ironi*Jag tränade också förr, men sen blev det så jobbigt att gå ensam iom min ep. Hatar att den påverkar mitt liv så mkt fortf efter 23 år men det gör den. Orkar inte lika mkt som jämnåriga och den gör lite att man isolerar sig på något sätt.Man blir rädd för att springa runt för mkt och sånt.
    Det kan jag förstå.. måset vara mycket jobbet just på det sättet...
Svar på tråden Syskonlängtan 4