• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Höst flickan
    Prisssan skrev 2009-09-08 10:44:50 följande:
    Haha Tack för ett skratt! Jag har aldrig testat med digitalt Längtar och hoppas att det kommer en dag då jag får göra det...
  • Mammiztill2

Höst flickan skrev 2009-09-08 10:40:34 följande:

el..hi hi..var det en dirrekt fråga till jeskan*förvirrad*
    Ja de var till jeskan
    Då hon skrev ett inlägg "godmorgon godmorgon hör fåglarna sjunga glatt"

Jag har tagit digitala, men känns nästan mer jobbigt får skrivet i Nyllet :

Gravid /Inte gravid än att inte få ett + / - på stickan
  • Prisssan

Den dagen jag får ett plus och säkert är gravid. Då ska jag ta ett digitalt. Men bara då.

För en tid tillbaka så har jag varit trött, försökt att vara allt på samma gång...
  • Höst flickan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-08 10:52:11 följande:
    Ja de var till jeskan Då hon skrev ett inlägg "godmorgon godmorgon hör fåglarna sjunga glatt" Jag har tagit digitala, men känns nästan mer jobbigt får skrivet i Nyllet : Gravid /Inte gravid än att inte få ett + / - på stickan
    precis...själv tar jag digital väldigt sällan....
    sist jag tod det var det fruktansvärt jobbigt..
    hade fått svaga + på clerblue..icke gravid på didital...blödde tyvärr rejält...o efter 2-3 dagar med massa blödningar visade det digitala gravid skitjobbigt...hormonerna ökade rejält under några dagar trotts att det handlade om ett mf
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-09-08 10:55:39 följande:
    precis...själv tar jag digital väldigt sällan.... sist jag tod det var det fruktansvärt jobbigt.. hade fått svaga + på clerblue..icke gravid på didital...blödde tyvärr rejält...o efter 2-3 dagar med massa blödningar visade det digitala gravid skitjobbigt...hormonerna ökade rejält under några dagar trotts att det handlade om ett mf
    Nästan omöjligt att glömma
    För en tid tillbaka så har jag varit trött, försökt att vara allt på samma gång...
  • Höst flickan
    Prisssan skrev 2009-09-08 10:57:03 följande:
    Nästan omöjligt att glömma
    ja...det är ju det...lika så mitt j*vla x...{#lang_emotions_cry}
    var såå glad..stora tuttar i över en vecka men vågade inte testa(försökt ett år)
    o så testade jag....supertydligt +..sen typ dagen efter kom blodet...varför varför varför var jag tvungen att få se + o bli så glad? kunde inte blodet kommit dagen innan *ledsen*....usch..nä...det e gamla jobbiga minnen.
  • Mammiztill2

Höst flickan skrev 2009-09-08 10:55:39 följande:

precis...själv tar jag digital väldigt sällan....sist jag tod det var det fruktansvärt jobbigt..hade fått svaga + på clerblue..icke gravid på didital...blödde tyvärr rejält...o efter 2-3 dagar med massa blödningar visade det digitala gravid skitjobbigt...hormonerna ökade rejält under några dagar trotts att det handlade om ett mf
    jag fick ju nu i April svaga, tunna + på CB och Inte gravid på det digaitala dagen efter. men då några dagar senare visar ju hsg röntgen att jag har totalstop, så hur ja kunnat få + på cb (+:et är fortfarande kvar på det testet har sparat det förstår jag inte)

Var du i kontakt med läkaren då du fick "gravid" på testet?! visserligen är de mer känsligt vad jag förstått det, så beror lite också på hur stor hcg halt du hade innan ditt mf.
    För mig tog de nu med mitt X lång tid att bli friskförklarad = inte gravid
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-09-08 10:59:51 följande:
    ja...det är ju det...lika så mitt j*vla x... var såå glad..stora tuttar i över en vecka men vågade inte testa(försökt ett år) o så testade jag....supertydligt +..sen typ dagen efter kom blodet...varför varför varför var jag tvungen att få se + o bli så glad? kunde inte blodet kommit dagen innan *ledsen*....usch..nä...det e gamla jobbiga minnen.
    Mmm fruktansvärt Jag har ju inte dessa minnen. Förutom då i feb när jag började böda massor fyra dagar efter mens och sen fick pluss.
    Naturligtvis var det skitjobbigt men samtidigt så visste jag redan att det var kört iom blödningen, kollade mest för att liksom.
    Plus att vi som inte fått det minsta hopp under(då fyra år) vi såg ju det lite som ett hopp för framtiden.

Nu inser jag ju att på nio år lyckades vi två gånger och det är nog de chanser vi hade till ett barn till.
    Som tur är så fick vi ju Roxy. Och vem vet om det blir ivf till vintern.
  • Höst flickan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-08 11:00:57 följande:
    jag fick ju nu i April svaga, tunna + på CB och Inte gravid på det digaitala dagen efter. men då några dagar senare visar ju hsg röntgen att jag har totalstop, så hur ja kunnat få + på cb (+:et är fortfarande kvar på det testet har sparat det förstår jag inte) Var du i kontakt med läkaren då du fick "gravid" på testet?! visserligen är de mer känsligt vad jag förstått det, så beror lite också på hur stor hcg halt du hade innan ditt mf. För mig tog de nu med mitt X lång tid att bli friskförklarad = inte gravid
    ja, vid mitt mf för ett år sedan var jag kontakt med läkare, var ju mf via ivf.
    kollade hcg halt 2 gånger i veckan efter det.

vid x åkte jag in o ut flera gånger dom hittade det ju inte..sen hittade dom det...o då blev jag akut opererad.
    tog ca 1 månad drygt innan alla hormoner var ur kroppen, så det gick rellativt fort ändå.

ja, har för mig att jag läste om att det tog jättelång tid för dig
  • Höst flickan

usch..låter lika
    vågar knappt skriva att jag vill se ett + trotts att det inte går hela vägen...men ibland känns det så, är så less på dessa minus.
    man får trotts allt ett annorlunda liitet hopp....

jag tror ivf är er grej, korta metoden..hur skonsam som hälst för kvinnan

Prisssan skrev 2009-09-08 11:07:42 följande:
    Mmm fruktansvärt Jag har ju inte dessa minnen. Förutom då i feb när jag började böda massor fyra dagar efter mens och sen fick pluss. Naturligtvis var det skitjobbigt men samtidigt så visste jag redan att det var kört iom blödningen, kollade mest för att liksom. Plus att vi som inte fått det minsta hopp under(då fyra år) vi såg ju det lite som ett hopp för framtiden. Nu inser jag ju att på nio år lyckades vi två gånger och det är nog de chanser vi hade till ett barn till. Som tur är så fick vi ju Roxy. Och vem vet om det blir ivf till vintern.
Svar på tråden Syskonlängtan 4