• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Höst flickan

oj..man mår absolut inte bra av det....den tog fram dessa tankar om hur livet skulle vara om det hände nått med barnet man har...
    Dock är det en otroligt gripande berättelse, o den är bra på det sättet att man får empati för förövaren oxå...på ett specigellt sätt dock.
    Och den visar verklgien hur frustrerad och galet allt kan bli....
    Jag ångrar inte att jag såg den, dock mår man inte bra av det.

Min folsyra är slut nu, kanske ska be om nya, men det känns som det är folsyra i alla kosttillskott mer el mindre, dock säger dom att man inte kan överkonsumera det..ska prata med dom om det i dag.

Skönt att du är ledig ska du göra nått roligt?
    Själv är jag på jobbet och ska nu ut och motionera,powerwalk i en timma drygt,
    Vakna och var jätteseg efter gårdagens gråtattack, men nu har kaffelatten och chokladen gjort mig pigg igen.
    Dottern sov hela natten i sitt rum i natt oxå *duktig tjeje* dock var det en natt som jag mer än gärna hade haft henne bradvid mig...*snörvel*

Kram

• Prisssan

Höst: Har du också starkare folsyra på recept?

Jag ska vara med dottern bara. Haha är din frukost också kaffe och choklad?

• Höst flickan
    nja..frukosten var fil, blåbär och musli..men sen blir det kaffelatte och choklad ibland
    Behöver ladda inför promenaden i dag..gråtatacken tog på krafterna.
    Ja, det var receptbelaggd folsyra jag åt tidigare.
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-08-31 09:02:04 följande:
    nja..frukosten var fil, blåbär och musli..men sen blir det kaffelatte och choklad ibland Behöver ladda inför promenaden i dag..gråtatacken tog på krafterna. Ja, det var receptbelaggd folsyra jag åt tidigare.
    Varför fick du starkare folsyra? Är det när man gör ivf? (Förlåt att jag fråga)

Aha.. du är du bättre än mig
  • Höst flickan

fick den faktiskt av min husläkare, vet att vissa kliniker skriver ut det, men det ska inte underlätta att bli gravid, dock är det ju bra om man lyckas...

Kram

• Trollmor

Höst: Fy för sånna filmer Spännande med FET o med 2 Blir det nu i september eller?

Cellisen: Skönt att vara ledig, njut!!

Lalie: Nä, aldrig haft blod vid ÄL men jag vet att det förekommer... Hoppas det inte är nåt knas.

Cellisen och Lalie: Vi är rätt synkade, ni ÄLar samtidigt o jag i fredags

Här är det ÄL + 3, känner konstig aktivitet på höger sida (hade ÄL från vänster) Men inget annat. Brukar ju vara molvärt o ömmande bröst redan annars... Bra eller dåligt, det är frågan.
    Vi håller ju på med inskolning av dottern, idag hade hon varit ledsen vid lämningen (maken som sköter inskolningen) Han ska snart hämta så får vi se hur det gått...
    Jag har iaf varit väldans effektiv här på fm. Denna veckas inlämning klar, bara massa läsning kvar. Det är bra för jag har tagit på mig massa extra jobb, så denna v är jag endast ledig på ons Så 6 dgr jobb sen ska väl allt återgå till det normala (varannan helg)

• Mammiztill2

Ang Folsyran, så upplyste de på Apoteket mig om att de kosttillskotten tex "mitt val kvinna" är mindre
    Höst flickan skrev 2009-08-31 08:11:56 följande:

GodmorgonCillisen, fy vad jobbigt det låter *stackare*mammzi81, det är 2 flatcoated reterivers vi har, hästen var inte vår,men vi kan få låna den lite då¨och då.Detta med att sätta in 2 är itne vanligt..men inte heller ovanligt, vet flera som fått det erbjudande efter några minus el mf.Vi fick det för 6 månader sedan, men behövde fundera lite, men nu är vi redo för det.Kör dunderkurer med vitaminer nu oxå, har perioder då jag inte alls tror på det ..utan bara äter som vanligt(någorlunda bra) och rör på mig, men nu är jag inne i en vitaminperiod och har börjat knapra Larginin som ska vara bra för mycket och funderar även på Membrasin och tar även women essiensiella fettsyoror och mivivital..ska bombardera mannen oxå och även höra med kliniken om det kan vara negativt att äta detta.Mensen är så gott som slut..oroande kort.kram på er alla
    Ok tack för infon!

(har du hört med dr ang alla de olika hälsokost tabletterna du tar?! I boken "Förbättra din fertilitet" så rekomenderar man inte ta olika hälsokost då man inte ha bevisat brist.. Men de kan ju ha ändrats så mkt sen boken gavs ut.

sen ang folsyra tabletterna, så finns där en ask med bara folsyra, men kollar man halten i den och i tec "ACO Kvinna" så skulle de visst vara mer folsyra halt än i själva folsyra tabletterna som de säljer.. Tyckte de lät märkvärdigt men Apotekts personalen kollade.. Så ta en titt på burkarna omdu köper de via apoteket

Fick utskrivet Folacin 5mg som jag skulle ta 6 tabletter varannan dag i 3 omgångar, annars har jag inte fått utskrivet folsyra..
    Nu är det inget jag bryr mig om att äta så extra.
  • Höst flickan

hej igen.

Trollmor, känner du tillokmed vilken sida du ägglossar på?*imponerad i så fall*
    Pluggar du?till vad?
    Bra med extra jobb
    jobbigt att dottern var ledsen!

Mammzi81, har skrivit ett långt mail till min docktor angående dessa hälsokost prepparat.
    Har inte ätit något innan då jag igentlligen inte tror på det..men nu famlar jag i luften efter all tänkbar hjälp, o blir påverkad av andra som fått bättre resultat av diverse produkter..men vi får se vad hon svarar.
    Finns ju specigell vitamin till oss kvinnor som vill bli gravida på apoteket, den har jag ätit i över ett år nu, den är med extra folsyra.
    Nu har jag dock börjat med mivivital och då tar jag nog en paus med den ena, så det inte blir förmycket vitaminer av dom som itne är vattenlösliga.

Har du läst den boken? är den bra?

6 flacin tabletter varannan dag...min husläkare rekomenderade mig en halv tablett varannan dag....vad olika det är..

Kram

Svar på tråden Syskonlängtan 4