• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Höst flickan

ja, det blir antagligen ostimulerat fet denna cykel...om slemhinnan dvs ser okej ut och dom ser bra ut....
    alla våra tidigare embrion har klarat upptining..men sen dött..så¨vi får se..
    Har inga stora förhoppningar alls

• Cybele

Hejsan!

Gar hittat hit. Kollar bara in ett kort tag. Vi hittade mögel bakom en garderob i Freyas rum så jag håller på att flytta om. Som vanligt en inte så trevlig diskussion med min man som anser att det bara var lite mögel och inte så farligt. Köp inte hus av en engelsman!!! :)

Cellisen - riktigt töntigt att man inte kan adoptera om man har epilepsi!

Lycka till med äl och tröst till er som är i motsatt del av cykeln. Själv är jag på dag 21 och därmed ingått fas väntan.

Ha en trevlig dag!

• Trollmor

Höst: Jag pluggar Grafisk design, på distans. Nä denna månad kände jag inget i ÄL väg iaf, men jag gjorde ju ett VUL förra v, blåsa på vänster.
    Hon hade inte varit lessen så länge, men sen blivit lessen igen när det var en annan än "hennes" fröken som skulle läsa. Men i det hela hade det gått bra.
    Då får vi hoppas att allt ser bra ut och att de klarar sig hela vägen denna gången.

Cybele: Blä o urk för mögel. Hur mycket, o hur omfattande blir saneringen??

Ang Folsyra, jag tar vitt val kvinna och tillval folsyra. Äter även Omega 3 o extra kalcium. Nu provar jag även Stress guard, i den finns L-tyrosin som ska vara bra för min hypo.

• Höst flickan

Usch för ledsna barn det skär i hjärtat, specigellt när man måste lämna dom.
    Jag har turen att slippa lämningarna, min karl gör det, dock brukar det fungera jättebra som tur är.
    Okej, trollis, hi hi..hoppas den konstiga känslan blir en bäbis
    och intressant att se vad ni äter för vitaminer.

Lycka till med plugget,vad blir man om man pluggar det?

Cybele, urk för mögel!! inge bra alls juh!kan vara mycket jobb framöver, hoppas ni löser det på ett smidigt sätt el får hjälp av försäkring el så.
    ja, engelskmän ska man akta sig för

• Prisssan

Visst är det töntigt, som om jag är en sämre mamma?

Cybele skrev 2009-08-31 13:11:59 följande:
    Hejsan! Gar hittat hit. Kollar bara in ett kort tag. Cellisen - riktigt töntigt att man inte kan adoptera om man har epilepsi! Lycka till med äl och tröst till er som är i motsatt del av cykeln. Själv är jag på dag 21 och därmed ingått fas väntan. Ha en trevlig dag!
    Höst flickan skrev 2009-08-31 11:29:22 följande:
    fick den faktiskt av min husläkare, vet att vissa kliniker skriver ut det, men det ska inte underlätta att bli gravid, dock är det ju bra om man lyckas... Kram
    Tänkte om du också gick på mediciner eller så som kan ge fosterskador.. trodde bara att man fick starkare om det var något sådant

Höst flickan skrev 2009-08-31 12:56:13 följande:
    ja, det blir antagligen ostimulerat fet denna cykel...om slemhinnan dvs ser okej ut och dom ser bra ut.... alla våra tidigare embrion har klarat upptining..men sen dött..så¨vi får se.. Har inga stora förhoppningar alls
    Hoppas för dig... men jag vet hur det känns utan förhoppningar.

*Suckar uppgivet*

Kan inte fatta att jag  bara tappat hela hoppgnistan. Hur funkar det? Har inte människan alltid hopp? Faktiskt rätt sjukt
    Tror jag får börja med mina järntabl igen, jag är så sjukt trött. Får väl kolla upp det en dag.
    Livet är inte rättvist..så enkelt är det.
  • 3mammawannabe

Jag vet inte hur jag ska börja...

Jag har två barn innan och har i två år försökt att bli med barn med min nuvarande man. Han har i två år verkligen velat ha barn.

Blev äntligen med barn okt -08 som slutade i tidigt missfall...Detta tog hårt på mig och vilket som gjorde mer ont var alla månader efter missfallet som det inte blev något. Nu i somras gick vi på utredning. Allt var bra med mig skjuter nog till och med två ägg i månade med mina goda värden och äggledarna vart fina.
    Min mans spermier dock...10 % dugliga.

Min man har därefter nekat till IVF och nu fått "impotens" runt mina ägglossningstider. Han vill inte ens lämna ett andra spermieprov som egentligen behövs för att konfirmera varför.
    Han fnyser åt boxershorts, vitaminer, och kalla duschar.
    Jag tjatar inte! Vågar knappt nämna ordet bebis.
    Detta har verkligen börjat tära på vårat förhållande. Min väninna som blev gravid samtidigt med mig i höstas fick en fin liten kille i somras. Jag var ju glad för henne och har inte spätt över mina frustrationer på henne men själv kände jag det som jag skulle krevera.

Vet att jag har två barn sen innan men finns det någon som förstår mina känslor ändå?

• Prisssan
    3mammawannabe skrev 2009-08-31 17:19:39 följande:
    Jag vet inte hur jag ska börja... Jag har två barn innan och har i två år försökt att bli med barn med min nuvarande man. Han har i två år verkligen velat ha barn. Blev äntligen med barn okt -08 som slutade i tidigt missfall...Detta tog hårt på mig och vilket som gjorde mer ont var alla månader efter missfallet som det inte blev något. Nu i somras gick vi på utredning. Allt var bra med mig skjuter nog till och med två ägg i månade med mina goda värden och äggledarna vart fina. Min mans spermier dock...10 % dugliga.

Min man har därefter nekat till IVF och nu fått "impotens" runt mina ägglossningstider. Han vill inte ens lämna ett andra spermieprov som egentligen behövs för att konfirmera varför. Han fnyser åt boxershorts, vitaminer, och kalla duschar. Jag tjatar inte! Vågar knappt nämna ordet bebis. Detta har verkligen börjat tära på vårat förhållande. Min väninna som blev gravid samtidigt med mig i höstas fick en fin liten kille i somras. Jag var ju glad för henne och har inte spätt över mina frustrationer på henne men själv kände jag det som jag skulle krevera. Vet att jag har två barn sen innan men finns det någon som förstår mina känslor ändå?
    Usch gud vad jobbigt. Vi har ju också spermieproblem...slöa och så. Men varför vill han inte göra ivf, det sägs ju att om man har "bara" spemie probl så har man goda chanser.

Tänk på att det säkert är skitjobbigt för honom, tar på manligheten och allt. Vet att min man hade en period då han var otroligt stressad, kräktes och var helt kass.
    På honom tar det sig fysiskt på det sättet.
    Förstår att det tär på er... speciellt om ni inte kan prata om det. Sen så har du ju dina barn och han inga..så det tar nog rejält på hans psyke där- det är ju hans "fel" även om du inte ser det så!

Jag höll allt inne i början och sen exploderade jag fullständigt, var nära att krascha vårt förhållande och mista min stora kärlek.
    Fördelen med er sits, om ni vill göra ivf, är ju att ni får den betald, om vi nu ska prata ytliga saker.

Men välkommen hit, synd bara att du behöver vara här hos oss.
    Livet är inte rättvist..så enkelt är det.
  • 3mammawannabe

Hej

Jo ville bara fastställa att de tidigare barnen är hans men vi har båda alltid velat ha en stor familj... Han säger inte mycket men så klart tar det på honom för att de flesta killar säkert ser det som att det är deras "mandom" eller nåt.

Under vårat åtta år långa förhållande har vi alltid haft jättebra sex. Båda har kunnat när som helst...Sen i somras innan vi fick provsvaren så har han börjat få potensproblem vilka förvärrades efter provsvaren.

Jo jag vet vad du menar med att det tär på förhållandet. Han är min stora kärlek men hans personlighet har ändrats jätte mycket efter det här.

Tack för välkommnandet:)

• Höst flickan

Välkommen 3mammawannabe{#lang_emotions_flower}

Låter som din kille har fått sig en rejäl själförtroende törn hoppas verkligen han inser att han är den rätta för dig och att du älskar honom trotts dessa problem han har.
    Om han haft potensproblem enbart sedan i sommras så kan det ju vara en tillfällighet enbart, min karl hade det ett ag, o jag lät det bara vara..o så vipps var det bra i gen...vissa saker blir värre om man snackar om dom, låt det ta ett tag.
    Hoppas dock ni kan få hjälp via ivf.

Cillisen gumman, fy vad jobbigt.Åk till affären och köp massa vitaminer, blutsaft osv.
    Man tapapr hopp i bland, i bland väldigt mycket, specigellt när man är trött o sliten, men sen laddar man konstigt nog..o ni kommer lyckas via ivf, det är jag helt säker på
    En vacker dag sitter du där med din mage.

Önskar jag hade ivf kvar att försöka...men nu är vi på vårt 7 ivf försök..vad blir härnäst?
    äggdonation?? orkar man det?.....
    Och angående detta med adoption, reglerna är på tok för hårda finns så många barn som behöver kärlek o omvårdnad och som verkligen inte har det bra på barnhemmen jag skulle lätt kunna tänka mig adoption, men tyvärr inte min karl

Kram på er

• Mammiztill2

Höst flickan skrev 2009-08-31 12:53:54 följande:

hej igen.Trollmor, känner du tillokmed vilken sida du ägglossar på?*imponerad i så fall* Pluggar du?till vad?Bra med extra jobb jobbigt att dottern var ledsen! Mammzi81, har skrivit ett långt mail till min docktor angående dessa hälsokost prepparat.Har inte ätit något innan då jag igentlligen inte tror på det..men nu famlar jag i luften efter all tänkbar hjälp, o blir påverkad av andra som fått bättre resultat av diverse produkter..men vi får se vad hon svarar.Finns ju specigell vitamin till oss kvinnor som vill bli gravida på apoteket, den har jag ätit i över ett år nu, den är med extra folsyra.Nu har jag dock börjat med mivivital och då tar jag nog en paus med den ena, så det inte blir förmycket vitaminer av dom som itne är vattenlösliga.Har du läst den boken? är den bra?6 flacin tabletter varannan dag...min husläkare rekomenderade mig en halv tablett varannan dag....vad olika det är..Kram
    jag fick ta den dosen isamband med cellgifts behandlingen i december. glömde skriva de.

Beklagar upptiningen inte klarade sig
Svar på tråden Syskonlängtan 4