3mammawannabe skrev 2009-08-31 17:19:39 följande:Jag vet inte hur jag ska börja... Jag har två barn innan och har i två år försökt att bli med barn med min nuvarande man. Han har i två år verkligen velat ha barn. Blev äntligen med barn okt -08 som slutade i tidigt missfall...Detta tog hårt på mig och vilket som gjorde mer ont var alla månader efter missfallet som det inte blev något. Nu i somras gick vi på utredning. Allt var bra med mig skjuter nog till och med två ägg i månade med mina goda värden och äggledarna vart fina. Min mans spermier dock...10 % dugliga.
Min man har därefter nekat till
IVF och nu fått "impotens" runt mina ägglossningstider. Han vill inte ens lämna ett andra spermieprov som egentligen behövs för att konfirmera varför. Han fnyser åt boxershorts, vitaminer, och kalla duschar. Jag tjatar inte! Vågar knappt nämna ordet bebis. Detta har verkligen börjat tära på vårat förhållande. Min väninna som blev gravid samtidigt med mig i höstas fick en fin liten kille i somras. Jag var ju glad för henne och har inte spätt över mina frustrationer på henne men själv kände jag det som jag skulle krevera. Vet att jag har två barn sen innan men finns det någon som förstår mina känslor ändå?
Usch gud vad jobbigt. Vi har ju också spermieproblem...slöa och så. Men varför vill han inte göra ivf, det sägs ju att om man har "bara" spemie probl så har man goda chanser.
Tänk på att det säkert är skitjobbigt för honom, tar på manligheten och allt. Vet att min man hade en period då han var otroligt stressad, kräktes och var helt kass.
På honom tar det sig fysiskt på det sättet.
Förstår att det tär på er... speciellt om ni inte kan prata om det. Sen så har du ju dina barn och han inga..så det tar nog rejält på hans psyke där- det är ju hans "fel" även om du inte ser det så!
Jag höll allt inne i början och sen exploderade jag fullständigt, var nära att krascha vårt förhållande och mista min stora kärlek.
Fördelen med er sits, om ni vill göra ivf, är ju att ni får den betald, om vi nu ska prata ytliga saker.
Men välkommen hit, synd bara att du behöver vara här hos oss.