• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Prisssan

Trollis

Höstis: Håller verkligen tummarna för dig nu

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Höst flickan

tack för att jag får babbla av mig ..det behövs!{#lang_emotions_heart}

har fått tid för vul nu..den 23/10...kommer bli längsta månaden i mitt liv..

Kram

• Mammiztill2

Höstis, Då jag var gravid förra året graviditeten efter första missfallet och grav efter första X:et, då skrev jag en graviditets bok, och skrev ner allt de positiva och allt som var annorlunda de gånger än förra.
    Så varje kväll innan jag somnade låg jag i sängen och tänkte efter.
    "Den här dagen i min graviditet mådde, kände jag så här" Då hade jag mina gamla anteckningar att gå tillbaka till.

Kanske inget som är något för dig.
    men en annan sak som jag tog tillvara på
    1) allt de positiva vad rörde graviditets teckenmående
    2) att jag var så otroligt tacksam att få somna som gravid, de dagar som jag fick behålla mn graviditet. Att jag fick njuta för varje dag som jag faktiskt var gravid.

Första graviditeten tog jag som givet att de bara skulle gå vägen, för mf skulle ju inte drabba mig.
    andra graviditeten, orolig ångest, men försökte njuta och tänka de kan inte ske igen.
    3:e var ju allt "bra" och förväntade oss ett hjärta men där fanns ingenting.
    4:e grav var bara en plåga.

Men jag ser än i dag tillbaka i mina böcker, anteckningar och läser hur tacksam jag var för de dagar som jag var.

Inget jag säger kommer ta bort din ångest eller Oro för missfall, Ma med mera.
    De finns inga garantier, så är livet.
    Men ÖNSKAR av mitt hjärta att du kan tillåta dig få vara LYCKLIG, NJUTA av att du NU är Gravid.
    Och ge F*n i att läsa bland olika forum om grav tecken, tecken på mf och alla negativa, och ofta sanna tragedier där de har slutat olyckligt.
    TYVÄRR bär du med dig ett TUNGT bagage.
    Försök plocka ur ett par tunga stenar ur din ryggsäck, du får inte slita ut dig ännu.
    Du ska orka med att bära magen och bebis om några månader Kram på dig

TROLLMOR: Kan erkänna att med Testlagrets tester så har det i tidiga skeden av mina graviditeter, inte dykt upp 2 streck för ens efter 15-30 min efter jag tagit testet, men vart gravid endå. Men de är då när ja testat innan bim. och även då jag vart någradagar över bim så har inte alltid testen vart direkt starka. och dem har vart mkt svåra att avläsa om de är riktiga plus då man knappt kunde se ngn färg på dem. alla sa de var spök streck..
    Håller tummarna att även du får ett riktigt och fint plus snart och mensen håller sig BORTA!!!

EGO: Onsdag den 14 oktober ska jag till Sjukhuset och prata med Kirurgen. Tänk att det var snart 1 år sen jag plussade sist, 1 år sen ja & dottern, min pappa o sster var i Marmaris..

• Prisssan

Åh Mammiz: Den 14 okt är det vår årsdag, nio år. Det måste vara ett positivt tecken

• Höst flickan

mammzi tack du är så söt.
    Skönt att du fått en tid nu kram

Usch...ja, tiden går fort....sorgliga minnen

Kram

• Cybele

Höstflicka - är det inte jobbigt! Jag går omkring och oroar mig för magsmärtor eftersom det war så det började wid mf - och så får jag ont i magen och wet inte om jag framställt det eller om det är ett tecken. Kände mig twungen att ta ett grawtest till i morse och det war lika starkt som förra gången, så det gjorde mig lugn i sinnet i ca 3 timmar men nu börjar tankarna igen!

Trollis - jag håller tummarna! Hur lång är din cykel? Det kanske är swagt för att du testar innan BIM?

Mammis - så fint skriwet, jag går också omkring och är jätteorolig, så jag skall tänka på det du skrew

Wi skall flytta i helgen så det enda jag har att distrahera mig är att packa och det känner jag inte heller för! :)

• Prisssan

Cybele: Vad spännande med flytt, är det långt ni flyttar?

• Trollmor

Mammiz: Ja jag har några stickor från babytime tror jag är väl samma typ. Jag har ju använt många tester o det är inte ofta som det blitt såna spökisar... Du fick en tid alltså, eller skulle du få nåt mer besked idag?

Cybele:Kul med flytt Jag är på CD 26, ÄL + 13. Så det borde ju inte vara för tidigt, men det kan vara ändå, för jag plussade sent med dottern. Vet inte när mensen kommer, allt från igår tills på tors. Så det är bara att vänta o se...

• Höst flickan

cybele...det är mer än jobbigt..det är fruktansvärt..i bland bara åker man ner i avgrunden o tappar allt för ett hugg el så sååå fruktansvärt jobbigt..
    tortyr är vad det är.

Spännande med flytt

• Cybele

Ja, usch!! Hur skall man klara det här i 8w, med Freya war jag aldrig orolig, wisste inte riktigt wad man skulle wara orolig för. Inbillar mig att jag inte har så ont i magen när jag bytt från jeans till tights. Ballongmage redan!

Wi skall flytta till precis andra sidan aw London. Wi bor längs med en wäg, alltså inte ens i en by, utanför Chelmsford. Wi skall flytta till Surrey, bortanför Guildford, i ett stadshus med 100m till affären, plus fantastiska skogområden runt om. Här har wi naturligtwis haft mycket natur, men mer i stil aw odlade (ler-)åkrar - i wal mellan wägen som inte är så trafikerad med med snabba bilar eller i leran, blir det ingen promenad alls!

Ja, det känns riktigt positiwt förutom kompisarna som wi flyttar ifrån, men jag har aldrig welat bo här, och will inte flytta när Freya är äldre. Å andra sidan är packning det wärsta jag wet (ok, i nuläget inte det wärsta!! ;) Men om ett par weckor är wi förhoppningswis installerade och allt beswär bortglömt.

Kramar alla, tack för att ni finns!

Svar på tråden Syskonlängtan 4