Höstis, Då jag var gravid förra året graviditeten efter första missfallet och grav efter första X:et, då skrev jag en graviditets bok, och skrev ner allt de positiva och allt som var annorlunda de gånger än förra.
Så varje kväll innan jag somnade låg jag i sängen och tänkte efter.
"Den här dagen i min graviditet mådde, kände jag så här" Då hade jag mina gamla anteckningar att gå tillbaka till.
Kanske inget som är något för dig.
men en annan sak som jag tog tillvara på
1) allt de positiva vad rörde graviditets teckenmående
2) att jag var så otroligt tacksam att få somna som gravid, de dagar som jag fick behålla mn graviditet. Att jag fick njuta för varje dag som jag faktiskt var gravid.
Första graviditeten tog jag som givet att de bara skulle gå vägen, för mf skulle ju inte drabba mig.
andra graviditeten, orolig ångest, men försökte njuta och tänka de kan inte ske igen.
3:e var ju allt "bra" och förväntade oss ett hjärta men där fanns ingenting.
4:e grav var bara en plåga.
Men jag ser än i dag tillbaka i mina böcker, anteckningar och läser hur tacksam jag var för de dagar som jag var.
Inget jag säger kommer ta bort din ångest eller Oro för missfall, Ma med mera.
De finns inga garantier, så är livet.
Men ÖNSKAR av mitt hjärta att du kan tillåta dig få vara LYCKLIG, NJUTA av att du NU är Gravid.
Och ge F*n i att läsa bland olika forum om grav tecken, tecken på mf och alla negativa, och ofta sanna tragedier där de har slutat olyckligt.
TYVÄRR bär du med dig ett TUNGT bagage.
Försök plocka ur ett par tunga stenar ur din ryggsäck, du får inte slita ut dig ännu.
Du ska orka med att bära magen och bebis om några månader
Kram på dig
TROLLMOR: Kan erkänna att med Testlagrets tester så har det i tidiga skeden av mina graviditeter, inte dykt upp 2 streck för ens efter 15-30 min efter jag tagit testet, men vart gravid endå. Men de är då när ja testat innan bim. och även då jag vart någradagar över bim så har inte alltid testen vart direkt starka. och dem har vart mkt svåra att avläsa om de är riktiga plus då man knappt kunde se ngn färg på dem. alla sa de var spök streck..
Håller tummarna att även du får ett riktigt och fint plus snart och mensen håller sig BORTA!!!
EGO: Onsdag den 14 oktober ska jag till Sjukhuset och prata med Kirurgen. Tänk att det var snart 1 år sen jag plussade sist, 1 år sen ja & dottern, min pappa o sster var i Marmaris..