Prisssan skrev 2009-10-05 22:20:50 följande:
Trollis Välkommen Xyra Min cysta var godartad... tydligen var det ett frågetecken runt det ändå? Men han vet inte om det var endo.Han tyckte att jag skulle checka av min menscykel ett par månader innan vi försöker bli gravida.Jaja, visst. Han har tydligen aldrig försökt bli gravid. Femte mensdagen börjar jag med pergo!
Grattis Underbart att de var godartat! Var själv jätte orolig de gånger de skickade in mina cyst rester till patalogen, främst då ja hade choklad cystan.
Och då de skrapade bort mina polyper i livmodern.
Behöver du inte läka i 3 månader innan ni får börja försöka bli gravida?!
Hade du tagit pergo innan?!
Trollmor skrev 2009-10-06 06:29:38 följande:
Mammiz: Hoppas det löser sig med barnvakt, går ju inte att prata o framför allt lyssna när man inte kan koncentrera sig till 100%. Men om inte skriv ner alla frågor du har o lämna till läkaren så missar du inte att fråga nåt iaf Cybele: Hoppas det känns bättre i magen i dag och att du fått sova lite iaf *kram*Jag ska ringa gyn nu snart, ska ju ta sista kuren Pergo nu i denna cykel, funderar på att vänta en cykel, ska kolla vad dr säger... Skulle vilja ta om alla prover i utredningen, nåt kan ju ha förändrats på ett år. Ska se om jag vågar fråga... Har beställt lite naturläkemedel iaf, Zink till maken, Apiforce o L-Argiplex till mig...Vi har bestämt oss för att åka utomlands i januari så nu har vi i alla fall nåt att se fram emot, så nu tar jag alla pass jag kan på jobbet, så denna vecka ska jag jobba 4 dgr iaf
På något sätt Måste jag fixa barnvakt, men p dagis får inte vara, så stenhårda, även om jag tar bort en av de andra dagarna så får 15 timmars barnen inte vara där på onsdagar & fredagar..
Härligt med en resa
Ta dig mod till att ringa! Lycka till
Konvaljen skrev 2009-10-06 09:20:10 följande:
Tack för välkomnandet!Hur många är ni som är aktiva här och hur länge har ni försökt få syskon?
Välkommen.
Vi försökte i 3 år och 11 månader, sen efter de kan vi inte bli gravida av oss själva.
18 pergo behandlingar med mera.
Tycker de är lite "fjomigt" av dina "vänner" som frågar när 2:an kommer, då ni har ett barn på 1 år och 10 månader. Vad förväntar sig alla egentligen?! Skönt ni får komma såpass tidigt i behandling då ni idags läget inte försökt i 1 år ännu.
Då vi (jag) hade möjligheten att kunna bli gravida, så använda jag äl test, tempade och hade sex 2 dagar innan äl+ ÄL dagen+ 2 dagar efter så runt 5 dagar i rad i den mest aktiva fasen.
Visst de skaver som fan emellanåt och sexet var ju inte Lustens längtan. sexet var mer Fabriks maskiner, i början var det var LUST & längtan. Men varje pergo månad var ett helvete och fick åoftast ta 1g alvedon 1-2 timmar innan sex för att försöka härda ut.
Lycka till