• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • P ä r l a n

majess - är det okej att din man daskar till dig om du gör något du inte bör göra?

• Veladis
    majess skrev 2009-09-28 23:42:17 följande:
    inget barn är för liet för en tillsägelse förutom spädbarn o de skallue inta ta i ngn tallrik just pga de är just spädbarn...
    Det är inte till att begära lite av de små.
  • Nilsfar
    majess skrev 2009-09-28 23:43:33 följande:
    våld ja!
    Det där tolkar jag som att du anser att det lilla barnet skall kunna differentiera mellan olika nivåer av fysisk bestraffning.
  • Mopsan

P ä r l a n skrev 2009-09-28 23:46:08 följande:

majess - är det okej att din man daskar till dig om du gör något du inte bör göra?
    hmmm me like men det är väll en annan diskussion
  • majess
    Nilsfar skrev 2009-09-28 23:46:58 följande:
    Det där tolkar jag som att du anser att det lilla barnet skall kunna differentiera mellan olika nivåer av fysisk bestraffning.
    tolka hur du vill men hur vet du att det lilla barnet ens definierar???
  • P ä r l a n
    Mopsan skrev 2009-09-28 23:47:25 följande:
    hmmm me like men det är väll en annan diskussion
    hahaha
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 23:45:20 följande:
    men människa,förklara då varför vissa barn klarar av att som 2-3 åringar klara av att ge fan i andras tallrikar och inte skrika som besatta om du nu menar utveckling....utvecklas bara de barn som uppför sig som grisar? o de som verkligen kan uppföra sig de stannar i utveckling ller??
    Det kan ju vara så att de barnen är ouppfostrade!!
    Föräldrarna har kommit till korta mad andra ord, de kanske har föröskt sig på en metod som inte fungerar, ex att daska dem i försök att få dem att lyda blint!
    Eller så kan det bero på att gränssättningen inte fungerat alls...
    ...eller så kan det bero på en mängd andra faktorer!
    Du har fortfarande inte gett en bra anledning till att man som förälder daskar till sitt barn på handen!
  • majess

nä men jag kan respektera en tillsägelse:)if not då får du gärna daska mej...
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 23:48:46 följande:
    Det kan ju vara så att de barnen är ouppfostrade!! Föräldrarna har kommit till korta mad andra ord, de kanske har föröskt sig på en metod som inte fungerar, ex att daska dem i försök att få dem att lyda blint! Eller så kan det bero på att gränssättningen inte fungerat alls......eller så kan det bero på en mängd andra faktorer! Du har fortfarande inte gett en bra anledning till att man som förälder daskar till sitt barn på handen!
    för att de ska lära sig att ge fasiken i det dem gör med handen enkelt uttryckt.ok?
  • Veladis
    majess skrev 2009-09-28 23:45:20 följande:
    men människa,förklara då varför vissa barn klarar av att som 2-3 åringar klara av att ge fan i andras tallrikar och inte skrika som besatta om du nu menar utveckling....utvecklas bara de barn som uppför sig som grisar? o de som verkligen kan uppföra sig de stannar i utveckling ller??
    Det är ett välkänt faktum att barn just i 2-3 årsåldern aktivt trotsar särskilt sina föräldrar, som ett led i att differentiera sitt jag från omvärlden. Frigörelse och identitetsutveckling. Alla barn beter sig inte på samma sätt i "trotsåldern", men jag vill lova att det barn som blir bemött med daskar och inte med lugn, tålamod, respekt och gränssättning utan inblandning av våld löper betydligt större risk att skada både självkänsla och identitetsutveckling.