Aga?
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
nu gott folk ska jag gå och lägga mej.
önskar er alla en god natt.
Barn ser ingen skillnad på dask eller slag.... För dom är det samma sak... Barn tar med sig sådant till skolan och dagis... Vissa barn drar sig tillbaka å andra gör utlopp för det på skoltid... Jag håller fast vid vad jag tidigare skrivit... Aga är inte okej... Har man ens sådana tankar ska man söka hjälp för att få andra uppfostrings metoder...
Jag tycker inte att det är okej att slå ngn, även om jag vill det ibland... Spärren i bakhuvudet fungerar, som tur är. Tycker inte ens att det är värt att diskutera med tanke på hur lagarna ser ut i Sverige.
Det är aldrig ok att slå ett barn, vare sig det "bara" är en dask i ändan eller något annat, det är kränkande mot barnet att slå och så lär de sig att det är ok att använda våld.