• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • Nilsfar
    majess skrev 2009-09-28 23:54:06 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-28 23:52:50 följande:
    överprioritera kallar jag det.Att sätta en äntrig unge över vuxna.big no no
    Begär du total lydnad från dina barn i alla sammanhang?
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 23:56:38 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-28 23:54:34 följande: ja och att inte respektera en tillsägelse vad gör man då llåter barnet känna sin ilska och frustration?? skrika och fara ut mot allt o alla för att det befinner sig i en utvecklingsfas?? herregud vad många löjliga ursäkter för rent ouppfostrade snorungar.
    Så kom det igen, dags att läsa på om barns utveckling kanske!! ;)
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 23:58:41 följande:
    Så kom det igen, dags att läsa på om barns utveckling kanske!! ;)
    återigen,skall alla utvecklas samma enligt dig?
  • Veladis
    majess skrev 2009-09-28 23:58:29 följande:
    ja våld ja,men en dask på näven??!!! ge dig
    Ja, att daska är våld. Det är inte gräddtårta direkt, eller hur?
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 23:59:51 följande:
    Nä, absolut inte!

Frågan till dig då, ska barn överhuvudtaget få en chans att utvecklas och få vara barn?
  • Veladis
    majess skrev 2009-09-28 23:59:51 följande:
    Alla barn utvecklas inte lika och i samma takt. Men eftersom vi tillhör samma art finsn det vissa generella drag. Därför är det skrämmande att se sådan okunskap om barnpsykologi och barns generella utveckling.
  • majess
    Nilsfar skrev 2009-09-28 23:58:38 följande:
    Begär du total lydnad från dina barn i alla sammanhang?
    Nej faktiskt inte,ett barn behöver testa gränser,rimliga,definitivt!
    Och om de har en bra argumentation är jag inte hellre sämre än att jag kan ge mig,bara för att de är barn är de inte dumma.de kan oxå ha rätt.vad jag vänder mig emot är all dessa mjäkmammor som inte tar tag i deras ouppfostrade ungar utan skyller på utvecklingsfaser,trötta barn kan inte uppfostras...ger barnen odelad uppmärksamhet så att det tror att det går före alla vuxna oavsett situation..
  • Nilsfar
    majess skrev 2009-09-29 00:02:36 följande:
    Nej faktiskt inte,ett barn behöver testa gränser,rimliga,definitivt!Och om de har en bra argumentation är jag inte hellre sämre än att jag kan ge mig,bara för att de är barn är de inte dumma.de kan oxå ha rätt.vad jag vänder mig emot är all dessa mjäkmammor som inte tar tag i deras ouppfostrade ungar utan skyller på utvecklingsfaser,trötta barn kan inte uppfostras...ger barnen odelad uppmärksamhet så att det tror att det går före alla vuxna oavsett situation..
    Nu handlade det om att du tror att du måste slå ditt barn för att sätta gränser.

Tror du inte alls på att du är en förebild för ditt barn - att ditt barn lär sig att hantera svåra situationer utifrån hur du själv gör?
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-29 00:02:36 följande:
    Nej faktiskt inte,ett barn behöver testa gränser,rimliga,definitivt! Och om de har en bra argumentation är jag inte hellre sämre än att jag kan ge mig,bara för att de är barn är de inte dumma.de kan oxå ha rätt.vad jag vänder mig emot är all dessa mjäkmammor som inte tar tag i deras ouppfostrade ungar utan skyller på utvecklingsfaser,trötta barn kan inte uppfostras...ger barnen odelad uppmärksamhet så att det tror att det går före alla vuxna oavsett situation..
    Vid vilken ålder anser du att ett barn klarar av att argumentera bra?

Vidare, jag tror det är få personer som anser att ouppfostrade barn är ngt positivt! Det som däremot skiljer är att du förespråkar aga som metod för att fostra på sitt barn!
    Och att du kanske inte riktigt hänger med i hur barn fungerar...dvs vad man kan kräva av ett barn.
    Men det är väl så att vill man som förälder få en anledning till att aga sitt barn så är det lätt fixat! Bara att utsätta barnet för en situation som det inte klarar av...och inte se nga andra möjligheter till att stödja sitt barn, så de fixar situationen!