Aga?
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Det kan ju vara värt att fundera på vad man lär ut med våld som "uppfostringsmetod".
"Om du inte gör som jag säger så slår jag dig." Det kan ju vara värt att fundera på vilka barns som använder våld när de själva inte får som de vill - eller vilka vuxna som använder våld för att deras partner inte gör som de vill.
Som förälder måste man vara medveten om att det vi vill lära ut och det vi verkligen lär ut med vårt beteende inte är samma sak.
Nej agar absolut inte mina barn. Varför? det är OLAGLIGT. Men både jag och min mans åsikt i frågan är att det är skillnad på aga och på att få stryk. en dask på rumpan tror jag inte lämnat några större men hoss någon. men skulle det legaliseras? nej. för då är det helt plötsligt krångligare att avgöra vad som är ok och vad som inte är det. då tycker jag helt klart att det är bättre att hålla kvar vid total förbud.