• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 23:29:41 följande:
    Säkert frågats tidigare...Men, varför...varför måste man använda dask på handen för att klara av att uppfostra sitt barn, enl dig?
    inte alla! men många,just för att om de inte lärt sig efter 5 ggn de stoppar näven i ngn annans mat etc så kanske väninnan du fikar med är trött på att du pedagoguppfostrar din unge medans hennes sabbade lunchtallrik får stå för konsekvenserna och dessutom lyssna på eländet av malande hela lunchen så du hade fått ut mer av lunchen om du tagit den själv!
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 23:30:45 följande:
    nope.Du är en ärlig förälder som tar ställnig,ger konsekvenser,lär dina barn rätt från fel och dessutom smart när du ser till att ge dig själv tid att andas! Go Girl. Man skall vara glad och stolt över att vara mamma till fina välartade barn som amn inte behöver skämmas ögonen ur sig över så fort man tittar ut genom dörren! och sedan veta att dessa präktiga lekmannapsykologer får ränna runt med sin new age uppfostran o skämmas som torskar över sina jobbiga gnälliga ungar som inga egentligen vill bjuda på barnkalasen för de är så illa omtyckta!!
    Ärligt...tror du inte man kan få väluppfostrade barn som man inte behöver skämmas över, fast man inte daskar dem?
    Tror du att antingen så har man en strikt, och dikatorisk uppfostran eller så har man ingen alls? Du ser inte utrymme för ngt däremellan?
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 23:33:59 följande:
    inte alla! men många,just för att om de inte lärt sig efter 5 ggn de stoppar näven i ngn annans mat etc så kanske väninnan du fikar med är trött på att du pedagoguppfostrar din unge medans hennes sabbade lunchtallrik får stå för konsekvenserna och dessutom lyssna på eländet av malande hela lunchen så du hade fått ut mer av lunchen om du tagit den själv!
    Ja, eller så kanske man ska fundera lite på sin roll som förälder, läsa på om barns utveckling och inse att vissa åldrar ej gör sig rätt att ha med ut på lunch!!
  • krabbanoss
    krabbanoss skrev 2009-09-28 23:35:44 följande:
    Ja, eller så kanske man ska fundera lite på sin roll som förälder, läsa på om barns utveckling och inse att vissa åldrar ej gör sig rätt att ha med ut på lunch!!
    Iaf om man var ute efter en lugn och trevlig pratstund med väninnan!!
  • majess
    Veladis skrev 2009-09-28 23:27:32 följande:
    ...för barnets förnöjelse kanske?Trodde du ärligt talat att afrikanska mammor och barn skilde ig så mycket ifrån svenska? Att de enbart ammde för att de svalt?
    Nä men jag vet oxå att det är kutym i vissa delar av afrika att våldta ett spädbarn för att bli av med hiv...så jämställ inte afrika med ett land att respektera folktycke...
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 23:34:29 följande:
    Ärligt...tror du inte man kan få väluppfostrade barn som man inte behöver skämmas över, fast man inte daskar dem?Tror du att antingen så har man en strikt, och dikatorisk uppfostran eller så har man ingen alls? Du ser inte utrymme för ngt däremellan?
    läs ovanstående inlägg.Inte alla! Visst finns det mellanting!
  • Veladis
    majess skrev 2009-09-28 23:36:42 följande:
    Nä men jag vet oxå att det är kutym i vissa delar av afrika att våldta ett spädbarn för att bli av med hiv...så jämställ inte afrika med ett land att respektera folktycke...
    Och vad har det med amning att göra?
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 23:36:23 följande:
    Iaf om man var ute efter en lugn och trevlig pratstund med väninnan!!
    knepigt? Mina ungar och flera andra jag känner har ungar som definitivt har lämpat sig att ha med ut på lunch.......dvs barn med uppfostran
  • P ä r l a n
    majess skrev 2009-09-28 23:33:59 följande:
    Tja jag hade flyttat ungen närmare mig och gjort det omöjligt för henne att sätta näven i någon annans mat. (tex genom att fånga upp handen innan hon lyckas och att få barnet koncentrerad på sin egen mat)

Fattar inte varför en dask på handen skall vara en utväg, finns så mycket annat man kan göra
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 23:39:05 följande:
    knepigt? Mina ungar och flera andra jag känner har ungar som definitivt har lämpat sig att ha med ut på lunch.......dvs barn med uppfostran
    Så...du har då daskat deras hand för att de ska låta bli att stoppa handen i väninnans tallrik?