Aga?
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
P ä r l a n skrev 2009-09-29 12:22:21 följande:
Ja en sådan fisk borde funka!
haha härligt med barn som babblar och lär sig att njuta utav livet
P ä r l a n skrev 2009-09-29 12:45:50 följande:
P ä r l a n skrev 2009-09-29 12:16:38 följande:
Samtal med barn är defitnivt underskattade idag, och många forskare anser att vi pratar alldeles för lite med våra barn.
Nu är jag lite miöjöskadad eftersom jag arbetar med barn, men jag måste säga att jag ofta hellre diskuterar med barn än med vuxna. >De har en fantastisk syn på världen som de delar med sig av så fort de kan kommunicera.
Jag diskuterade döden och reinkarnation med min treåring häromveckan, och han kan inte ens prata "rent". Jag, sambon och sexåringen pratar vi mycket känslor och rädslor just nu, det är mycket som händer när man är sex år.
Min barn får inte köra över mig, liksom att jag inte får köra över dem. Vi respekterar alal varandra som familjemedlemmar. Sedan har jag ett större asnvar som vuxen i deras vägledning, men då måste jag ju vara en god förebild själv. I många vuxendiskussioner är barnen med, och vi svarar på deras ev frågor som kan dyka upp. Ibland får de vänta, men inte per automatik för att de är barn. På samam sätt får jag se till att ha tålamod och vänta ifall de måste klippa klart en viktig grej eller vad det nu är, när jag tycker att det är dags att gå ut eller vad det nu kan vara.
Ingen ska köra över någon. Alla ska respketera varandra.
mamma2008 - Varför inte låta barnen vara med o laga mat? Min tjej e bara ett men hon får sitta brevid mig i sin stol med en matkniv och en grönsak o den "skär" hon på, men för det mesta så äts det upp ist. När jag diskar står hon på en stol (men andra stolar runt så hon inte kan ramla) och håller i en diskborste o städar ofta sin egen tallrik osv. Visst blir det blött överallt men snart kommer hon kunna diska riktigt o då kan hon ju hjälpa mig på riktigt!
Jag förstår absolut att man inte kan prata med barnet HELA TIDEN men att inte avbryta för att tex ge barnen kritor eller lyssna på barnet (om de tex e kissnödiga eller har ont osv) låter för mig mycket konstigt. Min dotter leker för det mesta för sig själv, men när hon kommer o drar i mig så förstår jag att det måste vara något, kollar på tex klockan o inser att hon kanske e hungrig sätter henne i stolen med lite mat som hon kan äta själv o fortsätter konversationen med vänninan.
Låt barnen vara med i ditt liv, vara en del i livet, låt barnen vara behövda i familjen så löser sig MYCKET!
ang att gå på toa: klart man skall kunna gå själv. men har man en liten ettåring som jag har så sätter jag henne i tex matstolen/gåstolen med en UTMANANDE leksak (fastspänd utanför toa dörren och har dörren öppen) OM jag är ensam hemma. är mannen hemma sp får han ta henne givetvis.
P ä r l a n skrev 2009-09-29 13:04:29 följande: