• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • P ä r l a n

HAHA, men snälla nån inte får hon en VASS kniv! Finns en speciell barnvänlig matkniv till henne

Stackars dina barn, blir helt utestängda från det viktiga (uppenbarligen) att laga mat osv. Jag är själv uppväxt med en mamma som lät mig vara med o laga mat, vi hade superkul tillsammans o inte tappade hon något på mig inte. Sedan så sitter tex min dotter still i stolen o hjälper till vet inte hur jag skall råka spilla något på henne där?

Jag undrar jag också varför du verkar vara så arg barn i allmänhet?

• Plutteli
    mamman2008 skrev 2009-09-29 13:16:59 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-29 13:04:29 följande: Ja va bra att du anser att du är så perfkt då.... Min ettåring eller ja snart två... kan ja inte ge en kniv för de skulle sluta med blodbad så det tänker jag inte ens försöka... ja tycker inte barn i den ålder har med knivar att göra..... det tycker JAG är brist på tillsyn för man ska ju skydda barnenn från skadliga saker och en kniv är DEFINITIVT vass..... Med andra ord så låter du din dotter på 1 år använda kniv? Herrejösses asså.... galet.... Ja självklart kan ja avbryta och ge min dotter kritor och papper när ja pratar med en väninna men inte för att dottern ska avbryta tusen ggr.... utan då får mitt baarn sina kritor och papper och får sitta still vid bordet och rita.... mamma kan då prata vidare.... Om sedan mitt barn vill att ja ska titta på varje streck hon gör och jag hör orden "mamma titta" 300 ggr på en minut då är det väl klart att ja säger ifrån. Jag pratar mitt barn ritar.... jag kan kolla när teckningen är färdig och prata om den då vad den föreställer osv..... men under tiden så får mitt barn rita själv och jag får prata så blir alla nöjda och glada... Och förresten... jag vill inte ha en 2 åring och en 1 åring i köket när ja lagar mat.. för att de är risk att de bränner sig, jag råkar spilla på dem, ja kanske råkar trampa på dem mm.... nä då får de vara i alla andra rum UTOM köket.... barngrind funkar alldeles klockrent! Nä aldrig att ja sitter och skiter med toa dörrn öppen så skiten sprids i hela huset aldrig! det får stå för DIG!
    Min ettåring får också leka med en kniv för att härma vad vi gör, samma med sked och gaffel, men hon får inte en vass kniv utan en slö kniv, oftast en smörkniv och sked och gaffel är barnanpassade i plast.

Sen måste jag ju fråga hur du gör på toa egentligen om skiten skulle sprida sig i hela huset för att dörren är öppen?
  • mamman2008
    krabbanoss skrev 2009-09-29 13:12:59 följande:
    Varför låter du så arg på barnen, bara för att de är...ja, barn!? Inte bara dina egna, utan barn som fenomen, menar jag! När man läser dina inlägg så kan man tro att du snudd på är elak mot barn, bara för ren njutnings skull!! Påstår inte att det är så, givetvis...men, du får det att låta så genom det sätt du skriver på! Ser du ned på barn? Avundsjuk på barn? Anser du att barn är mindre värda individer? Jag är ärligt nyfiken vad som hänt, som gör att du låter så fruktansvärt anti mot barn?
    det där va ett påhopp och kommer omedelbart rapporteras till fl......

du vet inte alls hur jag är...

Jag är inte arg på barn men de ska hålla sig på mattan,,,, dvs lyssna och respektera andra

Jag är aldrig elak mot barn och kommer inte vara det heller... eller om man vill kalla det elakt att säga nej till ett barn om något ja DÅ är jag det varje dag men inte på annat vis....

Jag ser inte ner på barn men ja ser ner på morsor som inte kan uppfostra sina barn till snälla trevliga barn som kan vara med utan att bråka, skrika, slåss och grina för att de inte får sin vilja igenom!

Nej barn är inte mindre värda men det ska lyssna på sina föräldrar och rätta sig efter de regler man har i varje familj!

Jag är heller inte avundsjuk men jag är EMOT att barn ska få som de vill och få göra som de vill bara för att de just är barn! Jag tycker inte om att de inte ska följa regler som andra måste göra och jag tycker heller inte om att så många anser att barn ska få med privilegum än alla andra.. rätt ska va rätt.,.. de regler vi vuxna måste följa ska barnen följa,,,, dvs inte slåss, inte bråka, inte gapa och skrika för att vi inte får som vi vill, inte ta saker från andra mm.

Hur skulle de se ut om ja la mig ner i affären på golvet och grina för att ja inte får en klubba eller tablett ask när ja vill... om min man säger... nej min fru inte godis idag!
  • Plutteli
    mamman2008 skrev 2009-09-29 13:23:21 följande:
    det där va ett påhopp och kommer omedelbart rapporteras till fl...... du vet inte alls hur jag är... Jag är inte arg på barn men de ska hålla sig på mattan,,,, dvs lyssna och respektera andra Jag är aldrig elak mot barn och kommer inte vara det heller... eller om man vill kalla det elakt att säga nej till ett barn om något ja DÅ är jag det varje dag men inte på annat vis.... Jag ser inte ner på barn men ja ser ner på morsor som inte kan uppfostra sina barn till snälla trevliga barn som kan vara med utan att bråka, skrika, slåss och grina för att de inte får sin vilja igenom! Nej barn är inte mindre värda men det ska lyssna på sina föräldrar och rätta sig efter de regler man har i varje familj! Jag är heller inte avundsjuk men jag är EMOT att barn ska få som de vill och få göra som de vill bara för att de just är barn! Jag tycker inte om att de inte ska följa regler som andra måste göra och jag tycker heller inte om att så många anser att barn ska få med privilegum än alla andra.. rätt ska va rätt.,.. de regler vi vuxna måste följa ska barnen följa,,,, dvs inte slåss, inte bråka, inte gapa och skrika för att vi inte får som vi vill, inte ta saker från andra mm. Hur skulle de se ut om ja la mig ner i affären på golvet och grina för att ja inte får en klubba eller tablett ask när ja vill... om min man säger... nej min fru inte godis idag!
    Påhopp? Vad är det för påhopp att säga att dina inlägg ger INTRYCKET av ***
    Hon säger ju inte ATT du gör ditten och datten eller är på vissa sätt bara att ditt sätt att skriva ger ett specifikt intryck.

Ett barn är ett barn, om de skriker för att de inte får sin vilja igenom är det ju för att de inte vet bättre ännu. Vuxna vet bättre så det ÄR skillnad på vuxna och barn och vad man kan förvänta sig. Om samma regler ska gälla borde vi ju införa fängelse för barn också.
  • P ä r l a n

mamma2008 - Men du ser uppenbarligen ner på föräldrar som inte uppfostrar på samma sätt som du trots att barnen är väluppfostrade.
    Hur kan du säga att man inte skall slåss när du själv slår dina barn? dubbelmoral!

Så om du skulle lägga dig ner o skrika i affären så bör min man klappa till dig?

Barn skall lära sig respektera andra, men respekten för BARNEN då?

• mamman2008

P ä r l a n skrev 2009-09-29 13:22:47 följande:

HAHA, men snälla nån inte får hon en VASS kniv! Finns en speciell barnvänlig matkniv till henne Stackars dina barn, blir helt utestängda från det viktiga (uppenbarligen) att laga mat osv. Jag är själv uppväxt med en mamma som lät mig vara med o laga mat, vi hade superkul tillsammans o inte tappade hon något på mig inte. Sedan så sitter tex min dotter still i stolen o hjälper till vet inte hur jag skall råka spilla något på henne där? Jag undrar jag också varför du verkar vara så arg barn i allmänhet?
    Nej de blir inte utestängda de får helt enkelt vänta med att vara med tills jag anser att de klarar det.. dvs kanske runt 3-4 år då man kan förklara för dom och tala om hur saker ska va och vad som är farligt mm... det är ju då de förstår bättre,,, min son på 2 skulle inte förstå att en kniv använder man till maten utan den kommer han springa iväg me och göra annat tok med... och min dotter som snart är 1 är inte intresserad hon ska bara titta på alla knappar och ljus och lampor.... att ge henne en kniv vore oxå ganska oansvarligt!

Nä inga knivar slöa eller vassa för mina barn inte.
    Såna farliga leksaker undviker ja helst..

däremot hör och häpna så får min son hjälpa till i köket och vet ni vad han får göra? Han får plocka ur och i diskmaskin, starta den, han får hjälpa mig att sopa eller dammsuga om han vill det, han kan få hjälpa till att duka (dock har han inte velat det än)

Men det är jag som sköter knivarna och andra farliga saker...
  • krabbanoss
    mamman2008 skrev 2009-09-29 13:23:21 följande:
    det där va ett påhopp och kommer omedelbart rapporteras till fl...... du vet inte alls hur jag är... Jag är inte arg på barn men de ska hålla sig på mattan,,,, dvs lyssna och respektera andra Jag är aldrig elak mot barn och kommer inte vara det heller... eller om man vill kalla det elakt att säga nej till ett barn om något ja DÅ är jag det varje dag men inte på annat vis.... Jag ser inte ner på barn men ja ser ner på morsor som inte kan uppfostra sina barn till snälla trevliga barn som kan vara med utan att bråka, skrika, slåss och grina för att de inte får sin vilja igenom! Nej barn är inte mindre värda men det ska lyssna på sina föräldrar och rätta sig efter de regler man har i varje familj! Jag är heller inte avundsjuk men jag är EMOT att barn ska få som de vill och få göra som de vill bara för att de just är barn! Jag tycker inte om att de inte ska följa regler som andra måste göra och jag tycker heller inte om att så många anser att barn ska få med privilegum än alla andra.. rätt ska va rätt.,.. de regler vi vuxna måste följa ska barnen följa,,,, dvs inte slåss, inte bråka, inte gapa och skrika för att vi inte får som vi vill, inte ta saker från andra mm. Hur skulle de se ut om ja la mig ner i affären på golvet och grina för att ja inte får en klubba eller tablett ask när ja vill... om min man säger... nej min fru inte godis idag!
    Ja, anmäl på du, men ett påhopp garanterar jag det inte var! Det var en frågeställning utifrån dina inlägg!
    Jag poängterar även i min fråga att jag INTE påstår att du är elak!

Jag tror ingen säger emot dig i sak, dvs om att barn ska lära sig respektera andra, andras saker osv...men...
    Jag måste fråga, träffar du många föräldrar som låter barnen härja helt fritt, utan nga som helst gränser, utan att säga ett knyst, inte har nga som helst gränser?
    För, om jag fattat din syn rätt så är det antingen eller...antingen så är man diktatorisk, kräver lydnad, uppmanar inte till lek/uppmärksamhet ( förutom når du som förälder väljer att leka ) osv...eller antingen så är man helt, totalt slapp i sin uppfostran!

Vidare, ang det sista du skrev...
    Du ser ingen skillnad i ett barns förmåga, eller snarare oförmåga att kontrollera/hantera sina känslor jmf med en vuxen människa som dig själv!?
  • mamman2008
    Plutteli skrev 2009-09-29 13:27:22 följande:
    Påhopp? Vad är det för påhopp att säga att dina inlägg ger INTRYCKET av *** Hon säger ju inte ATT du gör ditten och datten eller är på vissa sätt bara att ditt sätt att skriva ger ett specifikt intryck. Ett barn är ett barn, om de skriker för att de inte får sin vilja igenom är det ju för att de inte vet bättre ännu. Vuxna vet bättre så det ÄR skillnad på vuxna och barn och vad man kan förvänta sig. Om samma regler ska gälla borde vi ju införa fängelse för barn också.
    Ja men hon skrev att ja va elak mm.... men du tolkar det väl som du vill till hennes fördel.

Vissa vuxna vet faktiskt inte bätte än så de heller men JAG gör det för ja skulle aldrig böla och skrika på min man bara för att han vill köpa äpplen och jag päron eller för att jag vill ha pommes och hamburgare varje dag och han säger till mig att nej idag ska vi äta fisk och potatis..... nä då säger jag bara okej då tar man det en annan dag då.... och när de gäller barn så är det godis på lördagen som gäller inte nån annan dag!

Ja fängelse för barn kanske inte skulle skada.. eller ja.... man kanske skulle sänka gränsen till 13 år.. för barn över det men under 18 har ökat i brottslighet på sistone... se bara på förra veckans efterlyst.. en 16 åring mördade sin flickväns skolkamrat för svartsjukans skull...
    eller den 16 åringen som våldtog och ströp 3 tjejer i somras.... HUA!
    Vilka idiotiska ungar de finns........ och man är barn tills man e 18 år....
    Eller den yngsta i historian... 14 år tror ja han va och rövade bort en kille på 8 år på vägen hem/till skolan....... och sen puttade honom utför ett stup.... FY FAN!
  • krabbanoss
    mamman2008 skrev 2009-09-29 13:39:41 följande:
    Ja men hon skrev att ja va elak mm.... men du tolkar det väl som du vill till hennes fördel. Vissa vuxna vet faktiskt inte bätte än så de heller men JAG gör det för ja skulle aldrig böla och skrika på min man bara för att han vill köpa äpplen och jag päron eller för att jag vill ha pommes och hamburgare varje dag och han säger till mig att nej idag ska vi äta fisk och potatis..... nä då säger jag bara okej då tar man det en annan dag då.... och när de gäller barn så är det godis på lördagen som gäller inte nån annan dag! Ja fängelse för barn kanske inte skulle skada.. eller ja.... man kanske skulle sänka gränsen till 13 år.. för barn över det men under 18 har ökat i brottslighet på sistone... se bara på förra veckans efterlyst.. en 16 åring mördade sin flickväns skolkamrat för svartsjukans skull... eller den 16 åringen som våldtog och ströp 3 tjejer i somras.... HUA! Vilka idiotiska ungar de finns........ och man är barn tills man e 18 år.... Eller den yngsta i historian... 14 år tror ja han va och rövade bort en kille på 8 år på vägen hem/till skolan....... och sen puttade honom utför ett stup.... FY FAN!
    För det första....Hon, är en han! ;)
    För det andra...
    "När man läser dina inlägg så kan man tro att du snudd på är elak mot barn, bara för ren njutnings skull!! Påstår inte att det är så, givetvis..."
    Så skrev jag! tror det urklippet talar för sig själv...

Varför referar du till dig själv, som vuxen, hur du agerar osv...när det är barn vi pratar om! ...ehh, ja, det är ju bra, och du är jätteduktig som klarar av att inte få din vilja igenom, gentemot din man, när ni handlar!
  • mamman2008
    krabbanoss skrev 2009-09-29 13:46:48 följande:
    För det första....Hon, är en han! ;)För det andra..."När man läser dina inlägg så kan man tro att du snudd på är elak mot barn, bara för ren njutnings skull!! Påstår inte att det är så, givetvis..."Så skrev jag! tror det urklippet talar för sig själv...Varför referar du till dig själv, som vuxen, hur du agerar osv...när det är barn vi pratar om! ...ehh, ja, det är ju bra, och du är jätteduktig som klarar av att inte få din vilja igenom, gentemot din man, när ni handlar!
    Struntar väl i om du e kille eller tjej,... kanske ska kalla dig DET istället... så blir alla glada....

Jo jag resonerar så att även fast barn är barn så ska de lära sig regler och gränser och du och en hel del andra har ju sagt att barn förstår med än man tror eller???

ja fine då ser du..... barn förstår mer än man tror ja,.., då kan ja altså säga t mig ettåring att godis e på lördagar därmed basta och att han lyssnar på det i alla 17 år till och aldrig tjatar????
    HAH inte en chans.... han lär tjata 1000 ggr om det för han förstår ju inte att det är godis på lördagen. Barn ska ha samma rättigheter som alla andra BARN SOM VUXNA och säg vad du vill men så tycker JAG!

Det är skillnad i ålder och mognad JA men därmed säger inte de att barn ska ha annorlunda villkor eller regler! BASTA!

Nu ska ja hämta mina barn på dagis..... BYE