• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Leos och Vincents mamma
    LittleMee skrev 2009-10-12 10:33:19 följande:
    Nu vill jag byta vagn. Frågan är vilken vi ska välja. Är lite sugen på Brio Spin men tycker det är lite väl tidigt för honom att sitta framåtvänd. Vi lånade en Race när vi var på Ullared och han gjorde inte ett ljud ifrån sig under hela dagen där, så det kanske bara är jag som är övernojig. När började era barn sitta framåtvänd?
    Leo började sitta framåtvänd strax efter att han hade fyllt 1 år. Vincent började när han var 11 månader. Jag ville inte ha dem för tidigt framåt, men alla tycker ju olika o alla barn är olika
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-12 10:36:14 följande:

Leo började sitta framåtvänd strax efter att han hade fyllt 1 år. Vincent började när han var 11 månader. Jag ville inte ha dem för tidigt framåt, men alla tycker ju olika o alla barn är olika
    Det där hjälpte ju jätte mycket. Nu får man ännu mer skuldkänslor tanken av det .

Jag är så less på våran vagn. Finns noll stötdämpning så ungen studsar i vagnen så fort man kör över små grus. Vill inte ens tänka på hur det kommer att bli i vinter. Känns lite onödigt att byta vagn nu och sedan i vår igen då vi har en ganska liten bil och det skulle vara skönt med en mindre sittvagn.
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-10-12 10:11:37 följande:
    Vi kommer nog också att trivas i Lambohov. Tror det är 3 av 4 lägenheter i den porten som ska flytta, så vi får hoppas att vi får bra grannar också.
    vilken är det ni ska flytta till?? eller ja gata o nummer tänkte jag på?
    LittleMee skrev 2009-10-12 10:33:19 följande:
    Nu vill jag byta vagn. Frågan är vilken vi ska välja. Är lite sugen på Brio Spin men tycker det är lite väl tidigt för honom att sitta framåtvänd. Vi lånade en Race när vi var på Ullared och han gjorde inte ett ljud ifrån sig under hela dagen där, så det kanske bara är jag som är övernojig. När började era barn sitta framåtvänd?
    wille började vid 4 mån, molgan är det nog dags att sätta med, han hatar att ligga..
    Fru T skrev 2009-10-12 10:24:04 följande:
    DET SKREV JA UT SJÄLV.. HAR INTE DU BANK-ID? å så va det det där igen... fan min caps har ju cprycket!
    jo men nu har jag beställt så kommer med posten om en dag eller två..
    drever skrev 2009-10-12 10:14:59 följande:
    men får jag följa med på eran fika tjejjer fast jag inte vart så långvarig i era trådar :) bara en nybliven mama som är extremt sällskapsjsuk
    häng på du bara...trevligt med nytt folk..
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-10-12 10:46:10 följande:
    vilken är det ni ska flytta till?? eller ja gata o nummer tänkte jag på?

Vi ska till Arrendegatan 96 i slutet av nästa månad.

wille började vid 4 mån, molgan är det nog dags att sätta med, han hatar att ligga..
    Det är samma här men sittdelen åkte redan på när M var dryga 3 månader.
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-10-12 10:53:40 följande:
    Det är samma här men sittdelen åkte redan på när M var dryga 3 månader.
    ja molgan är ju 3 mån nu... väldigt sälln han är nöjd med att ligga i liggdelen till vår tvillingvagn, blir nog att plocka bort den o sätta i sittdelarna igen...
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-10-12 10:57:31 följande:
    ja molgan är ju 3 mån nu... väldigt sälln han är nöjd med att ligga i liggdelen till vår tvillingvagn, blir nog att plocka bort den o sätta i sittdelarna igen...
    Just ja, du har ju också en rastlös skitunge.
  • drever

nä vetni vad mina brudar nu blir hörseltest för min puh björn på us. ha det bra skriv en rad om fikan

• Leos och Vincents mamma
    LittleMee skrev 2009-10-12 10:40:13 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-12 10:36:14 följande: Det där hjälpte ju jätte mycket. Nu får man ännu mer skuldkänslor tanken av det .Jag är så less på våran vagn. Finns noll stötdämpning så ungen studsar i vagnen så fort man kör över små grus. Vill inte ens tänka på hur det kommer att bli i vinter. Känns lite onödigt att byta vagn nu och sedan i vår igen då vi har en ganska liten bil och det skulle vara skönt med en mindre sittvagn.
    Inte ska du få skuldkänslor Alla gör ju som de själva vill. Sen beror det ju på barnet oxå. Leo var en helnöjd bebis som inte brydde sig så mycket om nånting utan då var det vi som tyckte att vi kunde vänta. Men Vincent är helt olik Leo till sättet o har alltid varit väldigt mammig o pappig o varit tvungen att se oss hela tiden. Så därför väntade vi till 11 månader, för det var då han visade att han ville se mer än bara oss.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-10-12 10:57:31 följande:
    Mathilda är nöjd med att ligga ner än så länge tack o lov nu har vi ju iofs sittdelen mot oss men det känns ju mer ombonat att ligga i liften, däremot kan hon tycka det är lite trist när hon är vaken å man går på stan, då vill hom upp i famnen men ja vet inte om hon sulle nöja sig med att få sitta lite...
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-10-12 11:01:20 följande:
    Just ja, du har ju också en rastlös skitunge.
    ja jag har ju det....
Svar på tråden vi i linköping 1