• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Marayah

Hej hopp. Nu är man just hemkommen från Validering på skolan. Gick kalas. Skit skojj ju.
    När ja kom hem nu så hade ja fått brev från kommunen. Nu har tydligen influensa vaccinet kommit till skolan. Hur ställer man sig till en vaccinering av Marko då??? Känner mej lite vilsen i pannkakan må ja säga. Vet inte ett dugg om detta. :S

Annapanna: Klart du ska med o fika vettja.

Vi gör såhär då. Förslag på dag och plats så tar vi tiden sen..

Fika på stan, Fika på ikano?
    Torsdag, Fredag?

• Fru T
    Marayah skrev 2009-10-12 13:13:18 följande:
    Hej hopp. Nu är man just hemkommen från Validering på skolan. Gick kalas. Skit skojj ju. När ja kom hem nu så hade ja fått brev från kommunen. Nu har tydligen influensa vaccinet kommit till skolan. Hur ställer man sig till en vaccinering av Marko då??? Känner mej lite vilsen i pannkakan må ja säga. Vet inte ett dugg om detta. :SAnnapanna: Klart du ska med o fika vettja. Vi gör såhär då. Förslag på dag och plats så tar vi tiden sen..Fika på stan, Fika på ikano?Torsdag, Fredag?
    ursch svårt det där... ja e glad ja inte behöver ta nåt sånt beslut för min groda.. Mannen är högprioriterad så han kommer erbjudas snart men han vet inte om han ska ta sprutan heller, det är ju faktist ett nytt å relativt oprövat vaccsin och innehåller dessutom kviqsilver!
  • Marayah
    Fru T skrev 2009-10-12 13:31:31 följande:
    ursch svårt det där... ja e glad ja inte behöver ta nåt sånt beslut för min groda.. Mannen är högprioriterad så han kommer erbjudas snart men han vet inte om han ska ta sprutan heller, det är ju faktist ett nytt å relativt oprövat vaccsin och innehåller dessutom kviqsilver!
    Näe de e skit svårt. Men samtidigt känner man hur blir det med de små som inte får något vaccin. Som tex Filip... Måste nog ta o läsa på lite om det där.
  • Leos och Vincents mamma
    Hej hopp. Nu är man just hemkommen från Validering på skolan. Gick kalas. Skit skojj ju. När ja kom hem nu så hade ja fått brev från kommunen. Nu har tydligen influensa vaccinet kommit till skolan. Hur ställer man sig till en vaccinering av Marko då??? Känner mej lite vilsen i pannkakan må ja säga. Vet inte ett dugg om detta. :SAnnapanna: Klart du ska med o fika vettja. Vi gör såhär då. Förslag på dag och plats så tar vi tiden sen..Fika på stan, Fika på ikano?Torsdag, Fredag?
    Jag är oxå villrådig, Leo får ju ta det men inte Vincent.

Jag fikar helst på fredag o på stan, men överlåter att bestämma åt er eftersom det inte är ens säkert att jag kan ändå.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Familjetrollet
    jag tar gärna en fika på tornby på fredag

vi fock oxå de pappren.maken vill att barnen ska vacineras,jag är emot.det är hysteri om en influensa som kommer varje år.och speciellt farlig är den ju inte,för då skulle folk dö dagligen av den i sverige
  • Indratvillingmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-12 09:49:08 följande:

Vilken gata bor ni på? Vi hyr oxå radhus av stångåstaden.
    Vi bor på Hemmansgatan. Ni med?
  • Leos och Vincents mamma
    Indratvillingmamma skrev 2009-10-12 17:30:34 följande:
    Vi bor på Hemmansgatan. Ni med?
    Ok. Nej, vi bor på Lantmannagatan. De är äldre de här husen.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Mandarin
    Hej hopp. Nu är man just hemkommen från Validering på skolan. Gick kalas. Skit skojj ju. När ja kom hem nu så hade ja fått brev från kommunen. Nu har tydligen influensa vaccinet kommit till skolan. Hur ställer man sig till en vaccinering av Marko då??? Känner mej lite vilsen i pannkakan må ja säga. Vet inte ett dugg om detta. :S Annapanna: Klart du ska med o fika vettja. Vi gör såhär då. Förslag på dag och plats så tar vi tiden sen.. Fika på stan, Fika på ikano? Torsdag, Fredag?
    Vi har också fått det brevet jag vet inte häller .....
  • Indratvillingmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-12 18:41:00 följande:

Ok. Nej, vi bor på Lantmannagatan. De är äldre de här husen.
    Men du, nu kikade jag i din presentation och på dina bilder, mina pojkar går ju på samma avdelning som din äldsta. Kul.
  • guided

Hej hej igen!

Jäklar vad ni var aktiva här! :) Hinner inte med i tråden riktigt. Mååånga inlägg att läsa för att "komma ikapp".

Hur många är det som är aktiva här? Ni kanske redan har haft en presentation av varandra..?

Jag kan i alla fall berätta att min trollunge nu kan sitta helt själv! :)

Svar på tråden vi i linköping 1