• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Sofia8 skrev 2009-10-15 15:29:23 följande:
    Pratar vi begagnat? Läste att det var nytt men priset kan då inte stämma? Är det en privatperson som säljer? Jag är förrvirrad. En Frog med åkpåse, paraply och skötväska för 7500 kr nytt eller i nyskick? En kollega letar efter en begagnad Bugga och hon är beredd att lägga 7000 kr på den. Men snackar vi nytt för 7500 är ska jag genast ringa henne. Var kan man hitta dessa? När?
    Nej, det är nytt. med 2 års garanti. Det kommer komma till butik när som helst vad jag förstår.
    Vad jag har hört så kommer erbjudandet finnas på Kidzshop.
    My sugar is raw
  • Senap
    Sofia8 skrev 2009-10-15 15:29:23 följande:
    Pratar vi begagnat? Läste att det var nytt men priset kan då inte stämma? Är det en privatperson som säljer? Jag är förrvirrad. En Frog med åkpåse, paraply och skötväska för 7500 kr nytt eller i nyskick? En kollega letar efter en begagnad Bugga och hon är beredd att lägga 7000 kr på den. Men snackar vi nytt för 7500 är ska jag genast ringa henne. Var kan man hitta dessa? När?
    Alltså det är vissa återförsäljare som kommer ha erbjudandet. Ingen kina-kopisa från privatperson inte.
    My sugar is raw
  • Senap
    Stargirl skrev 2009-10-15 17:13:31 följande:
    Så här ser erbjudandet ut.....grå/marin frog, parasoll, åkpåse och skötväska. Men vet fortfarande inte vem som får ha den.
    *dregglar ymnigt*
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-15 17:47:09 följande:
    :-O grå och marin?! istället för pissgult innerfoder? *dregglar ännu mer ymnigt än skoflickan*
    Eller hur! *slirar på våta tangenter* {#lang_emotions_tongue_out}
    My sugar is raw
  • Senap
    JooCee skrev 2009-10-16 15:59:03 följande:
    Haha, nej det handlar inte om priset.. Jag tycker den verkar praktisk med de infällbara hjulen och lockas lite av att dom har vunnit priser för den osv.
    Du vet att man kan köpa sig ett pris va?
    Man kan även beställa en rapport som talar om hur bra ens produkt är.
    Så det där tar jag med en nypa salt.
    /Ingenjören

Jag kan inte råda dig hur du ska göra. Själv tycker jag de infällda hjulen på "Cresents" vagn (de har ju inte direkt utvecklat den själv) är gräsliga. {#lang_emotions_sealed}
    My sugar is raw
  • Senap
    jippy skrev 2009-10-16 22:37:58 följande:
    Är det någon som vet om man kan titta på de nya Bugaboo väskorna IRL nån stans i Stockholm?
    Barnbutiken hade dem på mässan. Jag tror Bonti har dem också.
    My sugar is raw
  • Senap
    JooCee skrev 2009-10-17 08:45:15 följande:
    Vad ska man diskutera här om man inte får "svammla"? Förstår nog inte riktigt skillnaden på allmänt snack om vagnarna och svammel? Hmmmm
    Här får man svamla om Bugaboo - inte om sin UJ, vad svärmor gjorde senast och exakt hur mycket glass man kan få i sig på en lördagskväll.
    Det har vi svammeltråden till.
    My sugar is raw
  • Senap
    kakana skrev 2009-10-17 09:49:27 följande:
    jag vet är färgfegis men så är jag stockholmare också tsss...
    Va?
    /inbiten innerstadsbo med färgglad Bugaboo
    My sugar is raw
  • Senap
    blomkruka skrev 2009-10-17 10:43:26 följande:
    Hej! Jag undrar om Cameleon-modellen är väldigt låg? Både jag och min man är långa (1.76 & 1.87) och det ser ut som att man får böja sig vääääldigt långt ner när man ska lägga ner/ta upp barnet? Nu är jag ingen hejjare på hur låga andra vagnar är, jag är bara i v11 så jag har inte provat någon irl
    Alltså jag tycker ni gör det där förstagångsförälder-felet.
    Man fokuserar på att man ska få en bebis och tänker bara på liggdelen - som bebisen sedan inte vill ligga i efter bara 4 månader.

Och så är jag av skolan att antingen ligger bebis i vagnen och är nöjd. Eller också är bebisen i famnen. Så det där med att stå böjd över vagnen har jag inte riktigt fattat varför man ska göra.
    My sugar is raw
  • Senap
    blomkruka skrev 2009-10-17 11:59:03 följande:
    Hmm, helt sant Shoegirl! Man kanske inte står böjd där så mycket, och lyfta i och ur är väl inte så jobbigt. Det kanske är smidigt att den är låg när barnet är äldre och använder sittvagnen? Bra tanke,.,.,
    Nej, jag gör det aldrig.
    Är dottern ledsen tar jag ju upp henne och bär henne i famnen tills hon somnat.

Sittdelen blir ju dessutom lite högre eftersom tyget inte går så långt ned som liggdelens. *svårt att förklara*
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19