• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

FridaLee skrev 2009-10-19 11:28:40 följande:
    En fråga min kompis ska ha barn och har såklart förälskatsig i Marc Jacobs Bugaboo vagnen. Till min fråga är det helt kört att få tag på en?
    Det snabba svaret är väl - ja.
    De tillverkades väl bara i 10 ex vad jag läst. ?
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-19 12:06:50 följande:
    Noas mamma skrev 2009-10-19 11:57:41 följande: Jag har bara varit på Norrtullsgatan och där finns det en tjej som vet nåt och de andra har noll koll och är rätt dryga. Jag har demat både bugaboo och phil&teds för kunder när personalen gått bet...Pinsamt med så okunnig personal tycker jag.
    Jag vet en tjej på Bonti Karlavägen som har stenkoll. {#lang_emotions_dreamer}
    My sugar is raw
  • Senap
    LillaÄlskadePyret skrev 2009-10-19 11:59:57 följande:
    Noas mamma skrev 2009-10-19 11:57:41 följande: Jag var på Bonti på Norrtullsgatan - hon som hjälpte oss var supertrevlig, men hon rekommenderade inte Buggan. Hon hade haft både Teutonia Cosmo och Bugaboo Cameleon och sa att kvaliteten mellan märkena är natt och dag. Och att de fick reklmationer på i stort sett alla Bugaboo's men knappt några alls på Teutonias vagnar...så hon var trevlig och hjälpsam, men ingen Bugga-fan...
    Så oprofessionellt att kränga på kunden sina åsikter. Som personal tycker jag man ska sälja in alla vagnar och kunna redogöra för för- och nackdelar på ett neutralt sätt så att kunden väljer vagn. Inte säljaren.
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-19 13:38:59 följande:
    står på sid fyra i bruksanvisningen som du kan ladda ner på bugaboo.com välj land usa så hittar du frog och längst till höger så finns bruksanvisninger, går tyvärr inte att länka...
    *länkar* {#lang_emotions_dreamer}

My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-19 14:05:18 följande:
    :-O jag säger ju att jag är trött
    *bäddar ned och går ut på promis med barnen så länge*
    My sugar is raw
  • Senap
    LillaÄlskadePyret skrev 2009-10-19 14:12:43 följande:
    Ni var så bra härinne så jag chansar och frågar lite till...=) Jag tänkte nog beställa en Buggis ikväll (denim cameleon). Tänkte som novis höra vilka tillbehör det är lika bra att beställa på en gång och vad man kan vänta med? (har nämligen 10% rabatt på första köpet, vill beställa det "nödvändigaste" på en gång då tänkte jag...) Vilken bilbarnsstol som passar cameleon rekommenderar ni? Stort tack igen! =)
    åkpåse och mugghållare måååste man ha. Parasollet gillar jag också.

Jag har en Maxi Cosi och är nöjd med den. Acta Graco Autobaby II gillade jag inte alls. Sonen satt som en ostbåge i den. BeSafe är tung som ett mindre kylskåp men bra.
    My sugar is raw
  • Senap
    straw2008 skrev 2009-10-19 14:35:45 följande:
    Ni som fått er vagn någon annan stanns ifrån än sverige, vilket fraktbolag har vagnen kommit med? Jag måste fixa speditör själv o har bara fått fram ett pris hittills, 80 pund, galet dyrt! Vagnen ska alltså från UK, london innerstan till sthlm
    Jag fick via UPS från Tyskland.
    Har en kompis som skickade sin vagn från London till Göteborg. Jag kan höra med dem ikväll vem de anlitade. (Mannen är britt så han har koll på hur det funkar i Britanien )
    My sugar is raw
  • Senap

Idag körde jag Cam. Det var ett tag sedan. Jääädrar vad STOR den är.
    Eller också så är Bee väldigt smidig.

My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-19 16:57:28 följande:
    mmm tror du behöver en frog men jag gillar gunget bättre i cam/frog/gecko än i bee...

Ja, jag behöver nog en Frog.
    My sugar is raw
  • Senap
    Miss Boring skrev 2009-10-19 17:07:01 följande:
    Storleken på Cam gentemot Frog märks mest med liggdel tycker jag. Camens är ju enorm! Det blir nättare med sittdel och då är den rejäla ramstorleken bara en fördel tycker jag. Däremot är det ju detta med att den är "understyrd" som gör att den känns klumpig. Med neddraget handtag är ju chassit annars MINDRE än frogens. Jag kan ju annars inte ge mer råd än att jag älskar ju Frogen. Finns ju fler härinne som verkligen föredrar den pga körbarheten. Den är det jag hoppades att Camen skulle vara kan man säga. Tycker det är konstigt att inte fler är besvikna på understyrningen och det tunna handtaget hos camen!
    Ja, jag tycker Frogen är skönare att köra men jag måååste kunna pimpa och är rädd att jag kommer reta mig på att Camens topar inte passar prefekt på Frogen. {#lang_emotions_embarassed}
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19