• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

SeriousGangBang skrev 2009-10-17 12:24:18 följande:
    å ja bor i lilla säffle där allt annat än en svart emmaljunga och babybjörn är udda så tänk vilka blickar jag och min orange bugga med colorblocks kommer gående speciellt om jag har sjalen på mig med som är lika orange den
    *applåderar*
    My sugar is raw
  • Senap
    Mamalicious skrev 2009-10-17 12:24:45 följande:
    Ingen bee-innehavare som vill dela med sig av sina erfarenheter?
    Har aldrig kört Bee i snö.
    My sugar is raw
  • Senap

Ja, men begravningskärrorna är ju inte roliga. {#lang_emotions_foot_in_mouth}

lovelylocks skrev 2009-10-17 20:50:35 följande:
    åååh tackar tackar. Den är mörkgrå i basdelen med sandfärgat (?!) beige topset. Jag valde vagn, gubben valde färg och jag nämnde inte att man kan byta hur lätt som helst :P ngn som har ett rosa topset att kränga? mohahahahahahahhahahahahaha
    Grattis till vagnen. I färgen jag kallar Stockholmsvinter.

På tal om det...
    Jag behöver en ny topp. *abstinens*
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-17 21:07:53 följande:
    och en ny bas och en frog *hjälper till med shoppinglistan*
    Jag vill ha colourblocks och en brun bas.
    Vill ha brun/grön vagn nu. (Lemongrass Petunia + Colourblocks + brunåkpåse)
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-17 21:12:42 följande:
    mmm låter snyggt, jag är sjukt nöjd med min nuvarande kombo: marin bas, colour blocks och gul giraff Blir glad helt enkelt.
    Ja, den kan jag ta också. {#lang_emotions_dreamer} *snäll*
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-17 21:22:48 följande:
    mollan nu skrev 2009-10-17 21:19:03 följande: då ska han prova en pansarvagn med ståbräda som jämförelse *ryser*
    *dregglar*
    Petunian passar ju kanonbra till Kombon!
    My sugar is raw
  • Senap
    glockenbach skrev 2009-10-18 13:09:44 följande:
    Hej, snälla ni duktiga bugabooproffs: Jag sitter här och är nära att köpa vad som verkar bli en rätt så billig cameleon på e-bay. Den är från 2007 och inte alltför använd. (Ett år bara.) Den färg jag vill ha och allt. Är det smart eller dumt av mig? Är det nån risk att man får det där trasiga chassit från 2007 som jag hört talas om? Hjälp snälla, annars måste jag nog chansa och köpa den..!
    En risk finns det väl om det är nya chassit och vagnen är från 2007.
    Bugaboo är på eBay bland de mest kopierade varorna så var försiktig.
    My sugar is raw
  • Senap
    Miss Boring skrev 2009-10-18 14:23:01 följande:
    Oj, det hade inte jag fattat! Det finns alltså EXAKTA kopior? (Inte baobao och sådana alltså)
    Ja, vad jag fattade det som var det exakta kopior. De var från Kina och hade gamla loggan. eBay gick t o m ut med en varning om Bugaboo-kopior.
    Det var iofs ett tag sedan så kanske har de fått fast de som kopierade.
    My sugar is raw
  • Senap
    LR75 skrev 2009-10-18 16:31:06 följande:
    någon som har bild på kopiorna? lägg i bildtråden please. alltså de exakta kopiorna.
    Nej, jag rotade runt lite på eBay förrut och då fanns det massor med  Bugaboos från Kina för inga pengar alls. Samtidigt så stod det en varning från eBay att Bugaboo var väldigt utsatt för kopiering och att om en vara är för billig så finns det anledning att vara försiktig, att eBay inte kunde ansvara men att man skulle anmäla utifall osv...
    Men de kanske har försvunnit. Don't know
    De såg iaf ut som en vanlig Frog (mest Frog) men hade gamla loggan de jag såg som var misstänkt billiga.
    My sugar is raw
  • Senap

- Lite svårt att komma åt annars rymligt lastutrymme.
    Ja, när man har liggdelen är det lite svårt att komma åt korgen. Men man har ju inte liggdelen så länge. Med sittdel på är det inga problem.

-Handtaget kändes väääldigt skrangligt (och är ett "välkänt" problem?)
    Problem? Nej, det är en del av fjädringen. Mycket bekvämare när man kör om handtaget är lite rörligt.

-Överlag kändes vagnen som lite sämre kvalitet än Teutonia Cosmo?
    Hahahahahahaha. Eum. Nej. Bugaboo är en av vagnarna med högst kvalitet.
    Jag tycker Cosmon är jätteplastig. {#lang_emotions_sealed}

My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19