• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

panzermensch skrev 2009-11-07 13:18:38 följande:
    jag är sugen på en gecko.. *gnällig*
    Jag vet en pedantiskt skött som är till salu. {#lang_emotions_dreamer} (inte min)
    My sugar is raw
  • Senap
    Candra skrev 2009-11-07 19:59:45 följande:
    Vet att det här har varit uppe tidigare, men vill bara påminna er som längtar efter en syskonvagn. Checka buggypod.
    Varför då? Vad jag vet sitter den inge bra på Bugaboo. Eller?
    My sugar is raw
  • Senap
    daphniamagna skrev 2009-11-07 20:41:35 följande:
    har ni sett denna sida? :) lite roliga men kanske lite väl mycket.. www.myhoodbaby.se
    Jag gillar dem inte alls. Inte min kopp te helt enkelt.
    My sugar is raw
  • Senap
    maja777 skrev 2009-11-09 15:57:50 följande:
    Hej där! Väntar min första bebbe med BF 4mars och har nu bestämt mig för en bugaboo cameleon! Ska nog beställa den på eurotrader.eu Jag undrar dock..vad behöver man mera till sin vagn förutom det som ingår(chassi/ligg/sittdel)...kommer det madrass med eller köper man till det? Vad mer? åkpåse, filt, kudde..??! Som sagt..första barnet och har inte 100% koll på vad som kan tänkas behöva i samband med barnvagsköpet, så är tacksam för alla tips!
    Madrass ingår.
    Jag tycker man behöver en åkpåse och flaskhållare (parasoll på sommaren)
    Sedan är det upp till dig hur du vill bädda. Jag har fleeceoverall på i vagnen för jag tar ofta upp dottern och bär i sjal/sele.
    Kudde är bra för att undvika platt bakhuvud.
    My sugar is raw
  • Senap
    livet från ljusa sidan skrev 2009-11-09 19:04:59 följande:
    Jag måste bara fråga för det var ju en tjej som frågade vad ni tyckte man behöver till vagnen förutom basgrejerna som ingår.... Parasoll kan jag förstå, men flaskhållare? Why? Är bara nyfiken eftersom det ändå var två som tycker att man behöver det och det var nog det som jag tänkte man behöver allra minst
    För att:
    när man ammar är man vråltörstig
    ha nära till barnets vattenflaska
    den är perfekt att lägga sina vantar i
    man kan lägga använda näsddukar, bananskal och annat skräp tills man träffar på en soptunna
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-11-09 19:21:50 följande:
    livet från ljusa sidan skrev 2009-11-09 19:04:59 följande: jag älskar min flaskhållare, skulle eg. vilja ha två. När man är ute och promenerar bli man törstig, då är det perfekt att ha sin vattenflaska där. Annars har jag dotterns vällingflaska eller halvurdrucken festis, barnvantar, bananskal m.m You name it
    två är perfekt *vet*
    ...när man inte behöver 3 då. {#lang_emotions_dreamer}
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-11-09 20:01:30 följande:
    det är typ den perfekta presenten till bugga-ägaren som har allt: en extra mugghållare, man kan ju aldrig ha för många

Tre är faktiskt väldigt många. *rodnar lite*
    My sugar is raw
  • Senap
    annlu748 skrev 2009-11-10 11:23:27 följande:
    Kolla vilket flygbolag du ska flyga med, för olika flygbolag har olika regler för om man får ta med sig vagnen efter incheckningen eller inte. När vi flög fanns inget att låna iaf, men vi fick en stor plastpåse att lägga vagnen i (hade en billig sulky då). Trevlig resa
    Nej, det är flygplatsen som bestämmer - inte flygbolaget.
    På Arlanda får man inte ha med sig vagnen till gate utan den måste checkas in.
    Det går att köpa plastpåsar att transportera vagnen in men jag skulle köpa/låna en väska.
    My sugar is raw
  • Senap
    Stargirl skrev 2009-11-10 13:18:50 följande:
    Flygplatsen bestämmer det INTE flygbolaget. På Arlanda saknas "kanor" vid gaterna så därfår får man inte checka in ngt vid gaten alls på Arlanda. Vissa andra flygplatser har andra regler dock.
    T.ex Malaga.
    My sugar is raw
  • Senap
    Tre små älsklingar skrev 2009-11-10 14:24:21 följande:
    Måste höra med experterna Kan man ha en bugaboo babynest i Gecko liggdelen?
    Kan kan man - men det är inte rätt.

*ogillar Babynestet*
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19