• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • JuliusOchJag
    Stargirl skrev 2009-10-11 09:51:04 följande:
    Jag tvättar i fintvättsprogram utan sköljmedel och bara lite tvättmedel. Funkar finemang.
    tack..jag tvättade den som ovan och det blev super! tack för att ni finns, här får man ju svar på allt!
    ♥ Viggo 2008 12 17 ♥
  • Senap
    mangonuff skrev 2009-10-12 11:07:43 följande:
    tack..jag tvättade den som ovan och det blev super! tack för att ni finns, här får man ju svar på allt!
    My sugar is raw
  • straw2008

Miss Boring skrev 2009-10-12 10:54:04 följande:

Tänk så olika det är! Jag tycker det är hemskt att köra med stora hjulen fram. Har varit tvungen två gånger och det är verkligen gräsligt Jag blir sjösjuk
    Jag menade som alt till vinterhjul, så slipper man köpa de.

Normala dagar skulle jag aldrig köra så men låser du småhjulen blir det samma sak som 4 stora hjul.
  • imaj
    imsel skrev 2009-10-12 00:17:56 följande:
    Tack för svar ALLIHOPA! imaj: Vilken stad bor du i? Jag bor i Kiruna, där det är mycket snö jämt, och dom är inte bra på att ploga faktikst.. Och är dom sena med att ploga blir det så mycket snö på trottoaren att det sen bli guppigt (is och snö) och det blir jobbigt att gå. Nu när jag går med Teutonian så guppar det enormt mycket att jag inte kan gå fort, och sover han får man gå väldigt sakta där det är som guppigast. Tycker inte det är så med tex Kronan. Syrran har en babytravel jogger som jag kanske ska prova. Bara för att se om det känns bättre med lufthjul, men ändå inte 4 hjul.
    Jag bor i Boden.

Tänk så olika det är! Jag tycker det är hemskt att köra med stora hjulen fram. Har varit tvungen två gånger och det är verkligen gräsligt Jag blir sjösjuk
    Word! Och sen så fastnar det en massssssa snö i swivelhjulen.
  • Miss Boring
    straw2008 skrev 2009-10-12 11:13:24 följande:
    Jag menade som alt till vinterhjul, så slipper man köpa de. Normala dagar skulle jag aldrig köra så men låser du småhjulen blir det samma sak som 4 stora hjul.
    Självklart låser jag hjulen, men det hjälper bara mot det värsta vinglet tycker jag! Tycker jättemycket om att köra vanlig fyrhjuling så länge man inte ska tråckla sig fram. Tycker verkligen det är skillnad på exvis Teutonia Mitsral och bugga med stora hjulen fram och låsta bakhjul. Förutom vinglandet är den HELT omöjlig att tilta med småhjulen bak. Hur kommer man över en trottoarkant? Men som sagt några meter för att söva när jag varit tvungen -INTE mer!
  • Noiis

att köra med stora hjulen fram funkar endast som nödlösning och inte mer än så tycker jag. skulle aldrig köpa en cam om jag bodde högt upp i landet om plogbilarna bråkar utan att ha snöhjul till vagnen!

imsel, jag håller med miss boring om en UJ. jag har haft båda baby travel uj single och uj swift. vanliga ujn är bättre än baby travel! babytraveln e så bred och blir klumpig som attans om man jämför!

• Joddan
    Joddan skrev 2009-10-12 11:05:03 följande:
    Min Bee-suflett är "randig"... Kan canvas som är köpt i mars verkligen hunnit blekas?? För det är typ två mörja fläckar på sufletten. På dem delar som är "inne" när man fäller ihop sufletten. Går detta att reklamera så att man får en ny? Köptes på Bonti... Fast jag inväntar en burberry suflett igentligen så de gör inget, men de kan ju vara bra att ha en orginal i fint skick också...
  • Miss Boring

Noas mamma skrev 2009-10-12 12:44:01 följande:

att köra med stora hjulen fram funkar endast som nödlösning och inte mer än så tycker jag. skulle aldrig köpa en cam om jag bodde högt upp i landet om plogbilarna bråkar utan att ha snöhjul till vagnen!imsel, jag håller med miss boring om en UJ. jag har haft båda baby travel uj single och uj swift. vanliga ujn är bättre än baby travel! babytraveln e så bred och blir klumpig som attans om man jämför!
    Åh, någon som haft både UJ och Swift! Är nyfiken på hur de är när man jämför dem? Har ju Swift nu. Borde jag prova en UJ också innan vagnskarriären är över? Hur är de om du jämför? Framför allt avseende köregenskaper. Hur funkar Swift i snö t ex jämfört med UJ? Skillnader i fjädring? Vilken är skönast att svänga?
    Inser just nu att detta är lite OT, hoppas ni förlåter
  • Senap
    Miss Boring skrev 2009-10-12 12:59:02 följande:
    Noas mamma skrev 2009-10-12 12:44:01 följande: Åh, någon som haft både UJ och Swift! Är nyfiken på hur de är när man jämför dem? Har ju Swift nu. Borde jag prova en UJ också innan vagnskarriären är över? Hur är de om du jämför? Framför allt avseende köregenskaper. Hur funkar Swift i snö t ex jämfört med UJ? Skillnader i fjädring? Vilken är skönast att svänga? Inser just nu att detta är lite OT, hoppas ni förlåter
    *tipsar om UJ-tråden*
    My sugar is raw
  • Joddan

Någon som har mailadressen till den svenska tjejen som jobbar för Bugaboo. Kanske kan maila henne om min suflett, eftersom att ingen här inne vill svara .
    Visst borde jag få en ny...

Joddan skrev 2009-10-12 11:05:03 följande:
    Min Bee-suflett är "randig"... Kan canvas som är köpt i mars verkligen hunnit blekas?? För det är typ två mörja fläckar på sufletten. På dem delar som är "inne" när man fäller ihop sufletten. Går detta att reklamera så att man får en ny? Köptes på Bonti... Fast jag inväntar en burberry suflett igentligen så de gör inget, men de kan ju vara bra att ha en orginal i fint skick också...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19