• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • imaj

Fröken Småland skrev 2009-10-11 23:01:03 följande:

*heja imaj*
    *kliver fram och visar hur det är i Norrland*
  • imsel

Tack för svar ALLIHOPA!

imaj: Vilken stad bor du i?
    Jag bor i Kiruna, där det är mycket snö jämt, och dom är inte bra på att ploga faktikst.. Och är dom sena med att ploga blir det så mycket snö på trottoaren att det sen bli guppigt (is och snö) och det blir jobbigt att gå.
    Nu när jag går med Teutonian så guppar det enormt mycket att jag inte kan gå fort, och sover han får man gå väldigt sakta där det är som guppigast.

Tycker inte det är så med tex Kronan.
    Syrran har en babytravel jogger som jag kanske ska prova. Bara för att se om det känns bättre med lufthjul, men ändå inte 4 hjul.

• Miss Boring
    imsel skrev 2009-10-12 00:17:56 följande:
    Tack för svar ALLIHOPA!imaj: Vilken stad bor du i?Jag bor i Kiruna, där det är mycket snö jämt, och dom är inte bra på att ploga faktikst.. Och är dom sena med att ploga blir det så mycket snö på trottoaren att det sen bli guppigt (is och snö) och det blir jobbigt att gå.Nu när jag går med Teutonian så guppar det enormt mycket att jag inte kan gå fort, och sover han får man gå väldigt sakta där det är som guppigast.Tycker inte det är så med tex Kronan.Syrran har en babytravel jogger som jag kanske ska prova. Bara för att se om det känns bättre med lufthjul, men ändå inte 4 hjul.
    Nu vet jag inte hur du bor eller så, men tror annars att en UJ rullar väldigt fint på det underlag du beskriver. Gott om plats till tjock åkpåse! Lite lyxigare och roligare vagn än Babytravel, men om fjädringen är bättre vet jag eg inte. Fyra fasta hjul tror jag inte är nödvändigt (även om jag tycker det är skönast att köra när man mest kör rakt -alltså på vanlig promenad och så) Lufthjul är nog bra, det borde du nog ha! Tror inte gummidäck blir så stelt i kyla som jag kan tänka mig att en del plast blir.

Jag tror säkert att man KAN ha bugga i Kiruna, men låter inte som det du är ute efter riktigt ändå. Rätt vagn på rätt plats brukar jag säga Hur gammalt är barnet som ska åka, det kanske du har skrivit men jag har glömt...
  • solouniko

Jag bor i Luleå och har en cam Köpte en ny på Asko här i Luleå. Vi har ju rätt mycket snö här också på vintrarna, och jag har ännu inte hunnit prova på hur det är. Blir spännande!

Vi hade också en teutonia först, som jag sålde efter 5 månader när buggabehovet blev för stort Haha. Jag har vinterhjul till, men det återstår ju att se hur mycket de kommer användas. Hade vi bott i hus så hade jag nog köpt typ en gammal (och väldigt billig) emmaljunga eller brio att ha tex om man måste ut med hunden/till dagis osv de dagarna då det har toksnöat och inte kommit någon plogbil. Annars tror jag att buggan kommer funka perfekt även här

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • straw2008
    imsel skrev 2009-10-12 00:17:56 följande:
    Tack för svar ALLIHOPA!imaj: Vilken stad bor du i?Jag bor i Kiruna, där det är mycket snö jämt, och dom är inte bra på att ploga faktikst.. Och är dom sena med att ploga blir det så mycket snö på trottoaren att det sen bli guppigt (is och snö) och det blir jobbigt att gå.Nu när jag går med Teutonian så guppar det enormt mycket att jag inte kan gå fort, och sover han får man gå väldigt sakta där det är som guppigast.Tycker inte det är så med tex Kronan.Syrran har en babytravel jogger som jag kanske ska prova. Bara för att se om det känns bättre med lufthjul, men ändå inte 4 hjul.
    Man kan lätt vända över styret så att de stora hjulen hamnar fram (exakt samma som snöhjul) och de små bak, tycker man att det slirar låser man de små hjulen.

Går HUR bra som helst så körde vi om det var mkt nysnö.
  • Miss Boring
    straw2008 skrev 2009-10-12 10:47:31 följande:
    Man kan lätt vända över styret så att de stora hjulen hamnar fram (exakt samma som snöhjul) och de små bak, tycker man att det slirar låser man de små hjulen. Går HUR bra som helst så körde vi om det var mkt nysnö.
    Tänk så olika det är! Jag tycker det är hemskt att köra med stora hjulen fram. Har varit tvungen två gånger och det är verkligen gräsligt Jag blir sjösjuk
  • Fröken Småland
    Miss Boring skrev 2009-10-12 10:54:04 följande:
    Tänk så olika det är! Jag tycker det är hemskt att köra med stora hjulen fram. Har varit tvungen två gånger och det är verkligen gräsligt Jag blir sjösjuk
    Ja, det är lite alko-varning om man inte låser de små hjulen . Gör man bara det så går det jättebra tycker jag.
  • Senap
    Fröken Småland skrev 2009-10-12 10:58:29 följande:
    Ja, det är lite alko-varning om man inte låser de små hjulen . Gör man bara det så går det jättebra tycker jag.
    Näh. Man måste bara ha truck-kort.
    My sugar is raw
  • Joddan

Min Bee-suflett är "randig"... Kan canvas som är köpt i mars verkligen hunnit blekas?? För det är typ två mörja fläckar på sufletten. På dem delar som är "inne" när man fäller ihop sufletten. Går detta att reklamera så att man får en ny? Köptes på Bonti...
    Fast jag inväntar en burberry suflett igentligen så de gör inget, men de kan ju vara bra att ha en orginal i fint skick också...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19