• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Noiis
    Jossanjo skrev 2009-10-12 23:27:54 följande:
    Nu önskar jag ett snabbt svar fast kl är sent så jag antar jag aknske får vänta till imorgon., monterar min red, fråga; ramen halva är i sådant material som liftskyddet, andra halvan är någon tjockare form av skumgummi vilket är upp och ner så att säga, upp då menar jag huvudet på både ligg och sittdel.. I instruktionsboken står det inget om det..
    det "grövre" alltså det som är i samma material som bumperbaren är ner och det släta är upp
  • Jossanjo

Bra, för det var så jag gjorde, nu står det en glimrande fin RED här,..En julius åkpåse ligger tillsammans med sittdelen.. Kommer bli riktigt snyggt.
    Skall nog köpa en ram till, jobbigt att byta tygerna tycker jag.. så kan man skifta när man använder båda...

• livet från ljusa sidan

Godmorgon!

Thj: Tack för svaret, skall ner och höra med dem!

Känner mig som världens veligaste, och så är jag en sådan person som måste vända på saker och ting tusen gånger och belysa det ur alla möjliga synvinklar, det är ju trots allt väldigt mycket pengar ungefär som en liten bil begagnad bil som man skall lägga ner

Men nu fick jag ju nästa fråga besvarad tror jag, ville bara dubbelkolla en gång till: Är det inte en separat liggdel och sittdel utan man byter tygerna mellan dem? För jag funderade på hur man skulle göra om man köper vagnen i England och skall frakta hem den i en transportväska? Om både ligg och sittdel får plats...

Som sagt många frågor från mig

• jippy
    Jossanjo skrev 2009-10-13 00:14:56 följande:
    Bra, för det var så jag gjorde, nu står det en glimrande fin RED här,..En julius åkpåse ligger tillsammans med sittdelen.. Kommer bli riktigt snyggt. Skall nog köpa en ram till, jobbigt att byta tygerna tycker jag.. så kan man skifta när man använder båda...
    Lägg in en bild!
  • Fröken Småland
    livet från ljusa sidan skrev 2009-10-13 06:45:14 följande:
    Godmorgon!Thj: Tack för svaret, skall ner och höra med dem!Känner mig som världens veligaste, och så är jag en sådan person som måste vända på saker och ting tusen gånger och belysa det ur alla möjliga synvinklar, det är ju trots allt väldigt mycket pengar ungefär som en liten bil begagnad bil som man skall lägga ner Men nu fick jag ju nästa fråga besvarad tror jag, ville bara dubbelkolla en gång till: Är det inte en separat liggdel och sittdel utan man byter tygerna mellan dem? För jag funderade på hur man skulle göra om man köper vagnen i England och skall frakta hem den i en transportväska? Om både ligg och sittdel får plats...Som sagt många frågor från mig
    Det stämmer att det är en enda ram som används till både sitt- och liggdel. Man klär bara om den med textilierna så det får gott och väl plats i en transportväska
  • straw2008

Godmorgon!Thj: Tack för svaret, skall ner och höra med dem!Känner mig som världens veligaste, och så är jag en sådan person som måste vända på saker och ting tusen gånger och belysa det ur alla möjliga synvinklar, det är ju trots allt väldigt mycket pengar ungefär som en liten bil begagnad bil som man skall lägga ner Men nu fick jag ju nästa fråga besvarad tror jag, ville bara dubbelkolla en gång till: Är det inte en separat liggdel och sittdel utan man byter tygerna mellan dem? För jag funderade på hur man skulle göra om man köper vagnen i England och skall frakta hem den i en transportväska? Om både ligg och sittdel får plats...Som sagt många frågor från mig
    Alltså ligg o sittdel blir bara någon cm tjock då den viks ihop, det är absolut inget problem att få i båda.
  • Kajsan
    Jossanjo skrev 2009-10-12 22:48:58 följande:
    När jag träffade Frida på NK som jobbar för Bugaboo sa hon att man ALLTID har rätt att reklamera om tyg blivit solblekt för det skall enligt dem inte bli det... har ingen aning om andrahands ägandet men vad gällande solblekt så skulle det enligt henne aldrig vara något problem.
    J
    Joddan skrev 2009-10-12 22:31:53 följande:
    Man kan ju alltid försöka . För på kvittot står inget namn.... Men sedan fick jag ett till papper, och där står hennes namn . Och man behöver väl bara kvittot igentligen???
    Ja, fast de flesta som säljer vagnar har skrivit upp köparens namn så de kan dubbelkolla med kvittonumret när det kommer in reklamationer.
    Jo just det!
  • Noiis

Godmorgon! Men nu fick jag ju nästa fråga besvarad tror jag, ville bara dubbelkolla en gång till: Är det inte en separat liggdel och sittdel utan man byter tygerna mellan dem? För jag funderade på hur man skulle göra om man köper vagnen i England och skall frakta hem den i en transportväska? Om både ligg och sittdel får plats... Som sagt många frågor från mig
    jag har själv fraktat vagnen så från england. det funkar kanon och man får plats med extra som baby kläder. vet du nån butik som har red där?
  • Joddan
    Kajsan skrev 2009-10-13 09:26:14 följande:
    Ja, fast de flesta som säljer vagnar har skrivit upp köparens namn så de kan dubbelkolla med kvittonumret när det kommer in reklamationer.
    Aj då. Ska prova att tvätta den igen nu idag. Med flyttande tvättmedel. 30 grader va? Kan man föresten lägga den i torkskåp? Har torkat den "vanligt" innan. Men de går ju ngt fortare i torkskåp...
  • frieden

ojoj har inte vart och kikat så mycket på skötväskor tidigare men tack vare er hittade ja nu ju ju be och jag blev helt kär! varifrån köper ni dom? jag köpte en svart bugaboo skötväska samtidigt som jag köpte vagnen...tror ni det går att sälja den?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19