• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • straw2008

Fröken Småland skrev 2009-10-13 14:40:14 följande:

Med risk för att låta elak så verkar det vara ett handhavandefel just i detta fallet*försöker ge lite hopp till huggtand*Jag tycker också att chassit är superlätt att fälla, man skall bara få in rätta tekniken så kan man göra det i sömnen
    Kanske, men jag orkar liksom inte tänka varje gång det skulle upp.. öööh vad är upp, vad är ner, komemr allt ramla ut nu ?

Buggisen är fin men inget för oss tyvärr :O(
  • Fröken Småland
    straw2008 skrev 2009-10-13 15:49:10 följande:
    Alltså om du fäster det blir det ju jättestort du du fäller ihop det... eller kanske bara jag som fäller in handtaget på max varje gång jag fäller ihop det?
    Ja, det är förstås en aspekt att ta i beaktande. Jag har stor bil så jag fäller aldrig chassit helt så jag tänker inte på sånt... Sen har jag ett Frogchassi vilket möjligen också påverkar insikten något {#lang_emotions_dreamer}
  • modestyclara
    redfox skrev 2009-10-13 15:45:14 följande:
    Upptäckte till min stora förfasa idag att handtaget till min bugga glider(hört detta förut??????) nu är det så att jag har köpt den begagnat så att reklamera chassit är ju inte att tala om. Därför undrar jag hur ni andra som har varit i samma situation har handlat? Min första reaktion blev: nu måste jag köpa en helt ny vagn, men det vill jag ju inte göra då jag är oerhört nöjd med den jag har. Ett nytt chassi känns inte heller så lockande. Funderade på att poppnita fast handtaget, då kan de ju inte glida, å andra sidan kan man då inte heller höja eller sänka styret.
    du kan inte fråga den du köpte av om de kan tänka sig att hjälpa till vid en reklammation då? hur gammal är vagnen? annars skulle jag levt med det eller köpt ett frog-chassi (nytt eller begagnat)...
  • Noiis
    straw2008 skrev 2009-10-13 14:34:18 följande:
    Samt att ALLT i varukorgen alltid ramlade ur, vi hade ju en ny denim o den korgen går verkligen inte att få ihop, tyget är så stelt så det var alltid massa flaskor, papper, nappar o extrakläder som rullade ner för gatorna när vi skulle fälla upp/ner vagnen ha ha katastrof.
    Vadå stel? packade upp min denim varukorg nu och den går att stänga helt utan problem!
  • Noiis
    tezzi152 skrev 2009-10-13 13:33:24 följande:
    En fråga om Bee. Om en Bee är köpt i februari i år är det då dom tjocka vingarna eller dom tunna..Om det är med dom tjocka, finns det så man kan köpa sitdelstyget med dom tunna ngnstans??
    svårt att säga, det skulle kunna vara vilket som. be om bild på vagnen så kan du ju kolla. jag har jämförelse bilder i mitt galleri.
    sittdelstyg kan beställas och kostade när jag frågade 650 kr
  • yrväder

finns det frogchassin att få tag på då (i sverige) ? kidz har ju tagit bort dom från hemsidan.

• Noiis
    yrväder skrev 2009-10-13 16:09:29 följande:
    finns det frogchassin att få tag på då (i sverige) ? kidz har ju tagit bort dom från hemsidan.
    ja men det är beställningsvara. du får snällt flörta och hoppas på att det finns nån som är snäll och tar in jag skulle chansa och maila kidz och höra med dom om dom kan ha möjligheten att ta hem ett åt dig
  • yrväder

Noas mamma skrev 2009-10-13 16:11:11 följande:

ja men det är beställningsvara. du får snällt flörta och hoppas på att det finns nån som är snäll och tar in jag skulle chansa och maila kidz och höra med dom om dom kan ha möjligheten att ta hem ett åt dig
    Ok, dom hade nämligen det på bild förut, men det stod att det var beställningsvara, så jag tänkte att dom kanske hade fått slut på dom på lagret nu.

Jag ska inte ha nåt än, vill bara hålla koll, utifall dom börjar sina
  • Noiis
    yrväder skrev 2009-10-13 16:35:33 följande:
    Noas mamma skrev 2009-10-13 16:11:11 följande:
    Ok, dom hade nämligen det på bild förut, men det stod att det var beställningsvara, så jag tänkte att dom kanske hade fått slut på dom på lagret nu.Jag ska inte ha nåt än, vill bara hålla koll, utifall dom börjar sina
    allstå frog säljs ju fortfarande i USA om jag inte är helt fel ute. dessutom så ska man ju kunna få tag på reservdelar till vagnarna i ett antal år efter att dom slutas sälja.
    jag tror inte att det är omöjligt att få tag på. men de kan säkert ta lite tid att få hem.
  • redfox

Men på vilket sätt skulle frog chassit vara bättre än ett stelopererat cam chassi?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19