• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara
    frieden skrev 2009-10-13 09:44:57 följande:
    ojoj har inte vart och kikat så mycket på skötväskor tidigare men tack vare er hittade ja nu ju ju be och jag blev helt kär! varifrån köper ni dom? jag köpte en svart bugaboo skötväska samtidigt som jag köpte vagnen...tror ni det går att sälja den?
    jag hadlar ju ju be på babydesign.se
  • modestyclara
    Rosa Bubbelgum skrev 2009-10-13 12:22:22 följande:
    Tack för svaren. Liggdelen tar inte den en del plats?
    int eom man tar ur de svarta pinnarna på kortsidorna och låter bli att knäppa fast vissa kardborreband, då blir den helt platt...
  • straw2008
    tezzi152 skrev 2009-10-13 13:33:24 följande:
    En fråga om Bee. Om en Bee är köpt i februari i år är det då dom tjocka vingarna eller dom tunna..Om det är med dom tjocka, finns det så man kan köpa sitdelstyget med dom tunna ngnstans??
    Det kan vara vilket som, ett nytt tyg kostar 500 kr
  • straw2008
    Shoegirl skrev 2009-10-13 13:21:33 följande:
    Jag tycker Camen är toklätt att fälla. JAg sitter och klurar på vad som kan gå fel för jag fattar inte.
    När chassit ska fällas upp får vi inte upp det , slutar alltid med att det låg på marken o vi gjorde det för hand, får liksom itne till det med den där kicken man ska ha, för oss föll det sig verkligen inte naturligt.

Svårt att förklara men som sagt det hamnade alltid på marken o vi stod o drog för hand.

Nej cam har absolut inte den lättaste fällningen, tacka vet jag vagnar på 70-talet då det bara var varsin ring på sidorna :O) som man drog upp o så fällde hela schabraket ihop sig!
  • straw2008
    Shoegirl skrev 2009-10-13 13:21:33 följande:
    Jag tycker Camen är toklätt att fälla. JAg sitter och klurar på vad som kan gå fel för jag fattar inte.
    Samt att ALLT i varukorgen alltid ramlade ur, vi hade ju en ny denim o den korgen går verkligen inte att få ihop, tyget är så stelt så det var alltid massa flaskor, papper, nappar o extrakläder som rullade ner för gatorna när vi skulle fälla upp/ner vagnen ha ha katastrof.
  • Fröken Småland
    straw2008 skrev 2009-10-13 14:32:45 följande:
    När chassit ska fällas upp får vi inte upp det , slutar alltid med att det låg på marken o vi gjorde det för hand, får liksom itne till det med den där kicken man ska ha, för oss föll det sig verkligen inte naturligt.Svårt att förklara men som sagt det hamnade alltid på marken o vi stod o drog för hand. Nej cam har absolut inte den lättaste fällningen, tacka vet jag vagnar på 70-talet då det bara var varsin ring på sidorna :O) som man drog upp o så fällde hela schabraket ihop sig!
    straw2008 skrev 2009-10-13 14:34:18 följande:
    Samt att ALLT i varukorgen alltid ramlade ur, vi hade ju en ny denim o den korgen går verkligen inte att få ihop, tyget är så stelt så det var alltid massa flaskor, papper, nappar o extrakläder som rullade ner för gatorna när vi skulle fälla upp/ner vagnen ha ha katastrof.
    Med risk för att låta elak så verkar det vara ett handhavandefel just i detta fallet*försöker ge lite hopp till huggtand*

Jag tycker också att chassit är superlätt att fälla, man skall bara få in rätta tekniken så kan man göra det i sömnen
  • redfox

Upptäckte till min stora förfasa idag att handtaget till min bugga glider(hört detta förut??????) nu är det så att jag har köpt den begagnat så att reklamera chassit är ju inte att tala om. Därför undrar jag hur ni andra som har varit i samma situation har handlat? Min första reaktion blev: nu måste jag köpa en helt ny vagn, men det vill jag ju inte göra då jag är oerhört nöjd med den jag har. Ett nytt chassi känns inte heller så lockande. Funderade på att poppnita fast handtaget, då kan de ju inte glida, å andra sidan kan man då inte heller höja eller sänka styret.

• Fröken Småland
    redfox skrev 2009-10-13 15:45:14 följande:
    Upptäckte till min stora förfasa idag att handtaget till min bugga glider(hört detta förut??????) nu är det så att jag har köpt den begagnat så att reklamera chassit är ju inte att tala om. Därför undrar jag hur ni andra som har varit i samma situation har handlat? Min första reaktion blev: nu måste jag köpa en helt ny vagn, men det vill jag ju inte göra då jag är oerhört nöjd med den jag har. Ett nytt chassi känns inte heller så lockande. Funderade på att poppnita fast handtaget, då kan de ju inte glida, å andra sidan kan man då inte heller höja eller sänka styret.
    Om det är så illa så att det stör i den dagliga användningen så skulle jag stelopererat det. Annars hade jag levt med att det glider någon gång då och då när man går i trappor.
  • straw2008
    redfox skrev 2009-10-13 15:45:14 följande:
    Alltså om du fäster det blir det ju jättestort du du fäller ihop det... eller kanske bara jag som fäller in handtaget på max varje gång jag fäller ihop det?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19