• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Asereht

Hej! Jag har en fråga till er bugabookunniga. Om man ska kolla på en begagnad frog eller gecko vad ska man vara extra uppmärksam på?

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • MammatillO

glömde skriva en grej!

Ska jag skicka med Bugaboo frog chassit som jag haft cameleon ramen på eller ska jag sälja det separat ?

MammatillO skrev 2009-09-05 14:48:59 följande:
    Någon ide att sätta ut camen på blocket? finns inga i norrbotten/västerbotten ute nu där ..men vad ska jag sätta för pris? Den är från 09 då jag bytt ut alla delar förutom hjul ( 08 och då är dom foam)Brunbas med offwhitetopptyg ( myggnät,regnskydd,och manualer samt suflett och liggdelslock i brunt och en hemmasydd suffla) sålt iväg andra tillbehör.(INGEN ANNONS!)Vill bara veta ca pris då alla andra finns söderut och det ej finns några Buggor till salu på blocket nu så man ev kan sätta högre pris pga av bristen på begagnade buggor i (norr/väster botten)
  • Padmé Amidala

Går det att få tag på en extra Frog-ram? Kidzshoppen säljer (sålde?) enbart ramen ihop med chassit. Och jag har inte sett någon begagnad till salu.
    Ska jag fortsätta hålla ögonen öppna eller ge upp?
    (Jag vet att man kan använda cam-ram, men då skulle jag även blir tvungen att köpa en ny ligg- eller sittdel och det känns onödigt.)

• modestyclara

Padmé Amidala skrev 2009-09-05 16:04:34 följande:

Går det att få tag på en extra Frog-ram? Kidzshoppen säljer (sålde?) enbart ramen ihop med chassit. Och jag har inte sett någon begagnad till salu.Ska jag fortsätta hålla ögonen öppna eller ge upp?(Jag vet att man kan använda cam-ram, men då skulle jag även blir tvungen att köpa en ny ligg- eller sittdel och det känns onödigt.)
    har du frågat om de kan fixa fram ram separat? de brukar fixa det mesta
  • Padmé Amidala
    modestyclara skrev 2009-09-05 16:12:09 följande:
    Padmé Amidala skrev 2009-09-05 16:04:34 följande: har du frågat om de kan fixa fram ram separat? de brukar fixa det mesta
    Det har jag förstås inte gjort, får bli nästa steg. :)
  • modestyclara
    Asereht skrev 2009-09-05 15:50:21 följande:
    Hej! Jag har en fråga till er bugabookunniga. Om man ska kolla på en begagnad frog eller gecko vad ska man vara extra uppmärksam på?
    har du äntligen tagit ditt förnuft till fånga och lämnat p&t?

Frog och gecko har inga direkta problem...kolla att alla vita delar fungerar (broms. justering av lutning på sittdel, klicka loss sittdel), fäll ihop och upp vagnen, att tyget är helt (är ofta lite solblekt på suffletterna på äldre vagnar och inte helt lätt att få tag i ny klädsel till dessa vagnar), att det ingår regnskydd...öh...att skummgummit på frogramen är helt och att aluminiumet på geckoramen inte är alltför repigt kan man ju titta på (det stör inte funktionen iofs), att selen är hel kan man ju kolla också......
  • Stargirl
    Asereht skrev 2009-09-05 15:50:21 följande:
    Inget speciellt. Det finns inga speciella problem med dessa vagnar. Kolla så vagnen är vårdad och så passa gamla vagnar kan vara lite solblekta i tygerna.
    Bara så helheten ser ok ut.
  • Asereht
    modestyclara skrev 2009-09-05 16:16:39 följande:
    har du äntligen tagit ditt förnuft till fånga och lämnat p&t? Frog och gecko har inga direkta problem...kolla att alla vita delar fungerar (broms. justering av lutning på sittdel, klicka loss sittdel), fäll ihop och upp vagnen, att tyget är helt (är ofta lite solblekt på suffletterna på äldre vagnar och inte helt lätt att få tag i ny klädsel till dessa vagnar), att det ingår regnskydd...öh...att skummgummit på frogramen är helt och att aluminiumet på geckoramen inte är alltför repigt kan man ju titta på (det stör inte funktionen iofs), att selen är hel kan man ju kolla också......

Ja, nu har vi inte haft någon P&T på över ett år och har inget behov av syskonvagn längre  så nu är det dags att testa den sista singelvarianten jag är nyfiken på när lillebror kommer.

Tack för infon, har kopierat och sparar infö titten.
    Stargirl skrev 2009-09-05 16:25:00 följande:
    Inget speciellt. Det finns inga speciella problem med dessa vagnar. Kolla så vagnen är vårdad och så passa gamla vagnar kan vara lite solblekta i tygerna. Bara så helheten ser ok ut.
    Tack du med.

Hoppas på att platsa här då inom en snar framtid.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • modestyclara
    Asereht skrev 2009-09-05 16:36:55 följande:
    Ja, nu har vi inte haft någon P&T på över ett år och har inget behov av syskonvagn längre  så nu är det dags att testa den sista singelvarianten jag är nyfiken på när lillebror kommer. Tack för infon, har kopierat och sparar infö titten.

Tack du med. Hoppas på att platsa här då inom en snar framtid.
    va ska ´ru ha en till? Grattis! JAg skulle rek. frog framför gecko om du ska ha den till bebbe...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19