• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Asereht
    modestyclara skrev 2009-09-05 16:39:05 följande:
    va ska ´ru ha en till? Grattis! JAg skulle rek. frog framför gecko om du ska ha den till bebbe...
    Tack! Japp, vi ska få en lillebror till. Har ögonen på Frog men kan inte låta bli att snegla lite på Gexkon då jag rent estetiskt tycker det är snyggare utan bygeln men samtidigt är den ju praktisk. Men jag har förstått att frogen erbjuder lite mer "pimp" möjligheter om man inte orkar sy själv.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • modestyclara
    Asereht skrev 2009-09-05 16:41:01 följande:
    Tack! Japp, vi ska få en lillebror till. Har ögonen på Frog men kan inte låta bli att snegla lite på Gexkon då jag rent estetiskt tycker det är snyggare utan bygeln men samtidigt är den ju praktisk. Men jag har förstått att frogen erbjuder lite mer "pimp" möjligheter om man inte orkar sy själv.
    geckon är supersnygg med alu-ramen tycker jag och allra snyggast som sittvagn, men frog är ju roligare för man kan ha camtoppar och bygeln är rätt bra när man har sittdel...vi hänger saker i den Jag ska sälja min gecko snart eftersom jag bara har en som nyttjar frog/bee/gecko...känns lite overkill...men sörja geckon kommer jag göra
  • Kavat
    modestyclara skrev 2009-09-05 16:16:39 följande:
    har du äntligen tagit ditt förnuft till fånga och lämnat p&t? Frog och gecko har inga direkta problem...kolla att alla vita delar fungerar (broms. justering av lutning på sittdel, klicka loss sittdel), fäll ihop och upp vagnen, att tyget är helt (är ofta lite solblekt på suffletterna på äldre vagnar och inte helt lätt att få tag i ny klädsel till dessa vagnar), att det ingår regnskydd...öh...att skummgummit på frogramen är helt och att aluminiumet på geckoramen inte är alltför repigt kan man ju titta på (det stör inte funktionen iofs), att selen är hel kan man ju kolla också......
    Fniss! Ja, jag undrar just om det inte är Fröken Småland som får ta på sig äran igen för vagnsval.
  • Asereht
    Kavat skrev 2009-09-05 17:25:04 följande:
    Fniss! Ja, jag undrar just om det inte är Fröken Småland som får ta på sig äran igen för vagnsval.
    Nja, valt har jag gjort själv men hon har hjälpt mig att se det ekonomiskt och vad som är läge att pruta på för till skillnad från mig har hon ju lite koll på vad vissa saker kan inbringa om man säljer vidare. *s*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Kavat
    Asereht skrev 2009-09-05 18:12:31 följande:
    Nja, valt har jag gjort själv men hon har hjälpt mig att se det ekonomiskt och vad som är läge att pruta på för till skillnad från mig har hon ju lite koll på vad vissa saker kan inbringa om man säljer vidare. *s*
    Jo, fast jag menade mer allt prat om buggor som jag gissar har påverkat lite till valet av just Bugaboo. Fast hon är ju inte ensam om att tjöta om buggor förstås!
  • miracle maker

Hej,

någon som vet om Bugaboos åkpåse får plats i liggdelen eller om den bara funkar till sittvagnen? Om den får plats i liggdelen, är den i så fall tillräckligt varm för en nyfödd i vinter?

Skulle även vilja höra om era erfarenheter av Takata babyskydd. Jag är mån om att köpa ett babyskydd som är dokumenterat säkert, men har inte hittat något test där Takata recenserats. Tycker inte heller att det ser så särskilt "ombonat" ut på bilder, men har inte känt och klämt på det i verkligheten...
    Det som talar för är att det så snyggt och smidigt att det kan sättas på vagnchassit, men som sagt: säkerhet och komfort måste ändå gå i första hand. Tacksam för alla tips och erfarenheter, positiva såväl som negativa.

• Asereht
    Kavat skrev 2009-09-05 18:26:54 följande:
    Jo, fast jag menade mer allt prat om buggor som jag gissar har påverkat lite till valet av just Bugaboo. Fast hon är ju inte ensam om att tjöta om buggor förstås!
    Jo det är ju sant men samtidigt har jag ju inte så mkt kvar att testa numer.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19