• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara

miracle maker skrev 2009-09-05 18:36:25 följande:

Hej,någon som vet om Bugaboos åkpåse får plats i liggdelen eller om den bara funkar till sittvagnen? Om den får plats i liggdelen, är den i så fall tillräckligt varm för en nyfödd i vinter?Skulle även vilja höra om era erfarenheter av Takata babyskydd. Jag är mån om att köpa ett babyskydd som är dokumenterat säkert, men har inte hittat något test där Takata recenserats. Tycker inte heller att det ser så särskilt "ombonat" ut på bilder, men har inte känt och klämt på det i verkligheten... Det som talar för är att det så snyggt och smidigt att det kan sättas på vagnchassit, men som sagt: säkerhet och komfort måste ändå gå i första hand. Tacksam för alla tips och erfarenheter, positiva såväl som negativa.
    ja den får plats men eftersom påsen är skålad för att passa sittdelen är det bättre med en annan åkpåse eller ännu hellre ett fårskinn och en filt eller en vikfilt från promix.se (min favorit).

nu har jag hjärnsläpp just nu men det finns babyskydd med små pinnar till adapters (som man kan ha på babyskyddet jämt utan problem) ...maxi cosi heter stolen (den är säker)
  • modestyclara
    SeriousGangBang skrev 2009-09-05 18:42:05 följande:
    skiljer det mycket i färg mellen åkpåsen i orange och basen i orange. blir det lite för mycket orange kasnke?har ju color blocks på suffletten www.blocket.se/vi/23416151.htmganska bra pris annars va?inte min annons
    tycker det där ser ut som 'gamla orange' så då är det nog inte samma som basen...men fråga när åkpåsen är köpt?
  • Senap
    SeriousGangBang skrev 2009-09-05 18:42:05 följande:
    skiljer det mycket i färg mellen åkpåsen i orange och basen i orange. blir det lite för mycket orange kasnke? har ju color blocks på suffletten www.blocket.se/vi/23416151.htm ganska bra pris annars va? inte min annons
    Det ser ut som gamla orange. Då är den något ljusare men passar bra. Till det priset kan du ju ha två. {#lang_emotions_innocent}
    My sugar is raw
  • SeriousGangBang
    modestyclara skrev 2009-09-05 18:45:23 följande:
    tycker det där ser ut som 'gamla orange' så då är det nog inte samma som basen...men fråga när åkpåsen är köpt?
    ja den ser ju onekligen ljusare ut.

nä, ja vill nog ha en PF åkpåse
  • Senap
    SeriousGangBang skrev 2009-09-05 18:46:34 följande:
    ja den ser ju onekligen ljusare ut. nä, ja vill nog ha en PF åkpåse
    eller så kan man ju ha flera... *sorterar åkpåsehögen*
    Bra när man.. eum... tvättar. {#lang_emotions_innocent}
    My sugar is raw
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-09-05 18:49:27 följande:
    eller så kan man ju ha flera... *sorterar åkpåsehögen* Bra när man.. eum... tvättar.
    med tanke på hur ofta Rut äter lunch eller mellis i vagnen just nu så lär jag ju behöva en åkpåse att byta med när jag tvättar Då är frågan vilken jag vill ha bara...

Har orange och den funkar till allt (marin frog, orange cam, rosa topp, pf topp, brun molntopp)...ska man hitta en till påse som funkar till allt så blir det klurigare...
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-09-05 17:25:04 följande:
    Fniss! Ja, jag undrar just om det inte är Fröken Småland som får ta på sig äran igen för vagnsval.
    Asereht skrev 2009-09-05 18:12:31 följande:
    Nja, valt har jag gjort själv men hon har hjälpt mig att se det ekonomiskt och vad som är läge att pruta på för till skillnad från mig har hon ju lite koll på vad vissa saker kan inbringa om man säljer vidare. *s*
    Hörrni flickor, hem till "vår" tråd nu så skall jag skvallra om min dag

Sorry OT...
  • Stargirl
    miracle maker skrev 2009-09-05 18:36:25 följande:
    Hej,någon som vet om Bugaboos åkpåse får plats i liggdelen eller om den bara funkar till sittvagnen? Om den får plats i liggdelen, är den i så fall tillräckligt varm för en nyfödd i vinter?Skulle även vilja höra om era erfarenheter av Takata babyskydd. Jag är mån om att köpa ett babyskydd som är dokumenterat säkert, men har inte hittat något test där Takata recenserats. Tycker inte heller att det ser så särskilt "ombonat" ut på bilder, men har inte känt och klämt på det i verkligheten... Det som talar för är att det så snyggt och smidigt att det kan sättas på vagnchassit, men som sagt: säkerhet och komfort måste ändå gå i första hand. Tacksam för alla tips och erfarenheter, positiva såväl som negativa.
    Bugaboo avslutade samarbetet med Takata pga en tvist. Så de säljs inte längre. Men enligt tester så är de på måna sätt säkrare än både Maxi cosi och Akta Graco. Den bilstolen har testats av samma testlabb som alla andra stolar men den har väl inte svenska tidningar valt att publicera.
  • Acelise

Hej!

Vet inte om denna fråga diskuterats i tråden förut, men hoppas på er hjälp!

Vi väntar vårt första barn, en kille, och funderar på en Bugaboo Cameleon. Var och kollade i butik idag, men vi reagerade på att VARUKORGEN under liggdelen verkade så svåråtkomlig och trång?
    Någon annan som upplevt samma sak?
    Fattar inte hur man ska få in någonting där utan att vika sig dubbelt och i sådant fall bara något platt.

Vore toppen med lite feedback på detta så vi kan välja! Tack snälla!

• modestyclara
    Acelise skrev 2009-09-05 19:17:20 följande:
    Hej!Vet inte om denna fråga diskuterats i tråden förut, men hoppas på er hjälp!Vi väntar vårt första barn, en kille, och funderar på en Bugaboo Cameleon. Var och kollade i butik idag, men vi reagerade på att VARUKORGEN under liggdelen verkade så svåråtkomlig och trång?Någon annan som upplevt samma sak?Fattar inte hur man ska få in någonting där utan att vika sig dubbelt och i sådant fall bara något platt.Vore toppen med lite feedback på detta så vi kan välja! Tack snälla!
    varukorgen är väldigt rymlig och praktiskt eftersom man kan snöra ihop den så att man inte tappar ur småsaker. MEN den är svår att komma åt med liggdelen på, det blir mycket enklare med sittdel på och det är ju sittdelen du har majoriteten av vagnsperioden... Ett tips är att helt enklet klicka loss liggdelen om du ska ha i och ur stora saker som ex en ica-kasse
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19